Sonja Bakker

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 jul 2007 13:29

Dacht dat jij een bron had, ik heb geen zin om te gaan zoeken op internet. Herbalife heeft juist aanvullende voedingssupplementen die bijdragen aan een goede werking van de schilklier.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 11 jul 2007 13:36

rosalie83 schreef:Dacht dat jij een bron had, ik heb geen zin om te gaan zoeken op internet. Herbalife heeft juist aanvullende voedingssupplementen die bijdragen aan een goede werking van de schilklier.

En dat is nu juist de leugen. Als je schildklier al goed werkt hoeft die toch niet beter te gaan werken. En als die niet goed werkt waardoor je dikker bent geworden dan moet je al helemaal geen (b.v. jodium of kelp) gaan toevoegen aan je voeding!
Allereerst geldklopperij en verder liegen ze de boel bij elkaar, en hebben ze geen echte deskundigen die verstand van zaken hebben.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 jul 2007 15:50

tante-tortel schreef:
rosalie83 schreef:Dacht dat jij een bron had, ik heb geen zin om te gaan zoeken op internet. Herbalife heeft juist aanvullende voedingssupplementen die bijdragen aan een goede werking van de schilklier.

En dat is nu juist de leugen. Als je schildklier al goed werkt hoeft die toch niet beter te gaan werken.

Als je schildklier gewoon goed werkt, neem je die aanvullende supplementen natuurlijk niet hè!

Wat betreft de rest van je verhaal: het ligt er maar net aan wat je onder deskundig versta. In elk geval worden de producten van Herbalife in veel landen verkocht en je mag niet zo maar voeding gaan verkopen, dus dat alleen zegt al genoeg.

Verder ga ik er niet op zo'n manier over in discussie.

En daarbij is dit een Sonja Bakker-topic, dus ontopic maar weer!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 11 jul 2007 16:16

Je zegt zelf dit:
rosalie83 schreef:Ze heeft het commercieel gezien misschien redelijk gedaan, maar ik vind gezondheid toch wel iets belangrijker!

En dit:
rosalie83 schreef:'k Heb er geen wetenschappelijke studie naar gedaan nee, maar me wel behoorlijk verdiept in diëten e.d.

En dit:
rosalie83 schreef:Pciessss en daarom eet ik dus Herbalife 8) :mrgreen:

rosalie83 schreef:Nou dat denk ik niet! Door haar dieten krijg je gewoonweg nooit genoeg voedingsstoffen en bouwstoffen binnen, dat bestaat niet. Daarom komen mensen o.a. ook weer aan als ze weer 'normaal' gaan eten.

Alsof herbalife normaal eten is :?

Als je zegt dat jij je zo goed hebt verdiept in diëten dan geef ik alleen maar even aan dat ik dat dus betwijfel.
Aangezien Herbalife helemaal niet zo gezond is, en alleen maar één groot pyramide gebeuren is.

Verder geeft SB precies de richtlijnen van het bureau voor de voeding aan: 2 stuks fruit en 2 ons groente per dag!
Dat is alleen maar goed.
En gewoon volgens de schijf van vijf.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat iemand 1500 (dus 1 1/2 kilo! ) bloemkool naar binnen zou gaat zitten werken.
Met zijn drieën maar dat is dan nog 500 gram per persoon.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 jul 2007 16:48

[quote="tante-tortel"

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat iemand 1500 (dus 1 1/2 kilo! ) bloemkool naar binnen zou gaat zitten werken.
Met zijn drieën maar dat is dan nog 500 gram per persoon.[/quote]

mijn collega die bakkert ook, maar die neemt altijd een extra schep groente en valt ook gewoon af!!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 jul 2007 17:16

tante-tortel schreef:Alsof herbalife normaal eten is :?

Als je zegt dat jij je zo goed hebt verdiept in diëten dan geef ik alleen maar even aan dat ik dat dus betwijfel.
Aangezien Herbalife helemaal niet zo gezond is, en alleen maar één groot pyramide gebeuren is.

Verder geeft SB precies de richtlijnen van het bureau voor de voeding aan: 2 stuks fruit en 2 ons groente per dag!
Dat is alleen maar goed.
En gewoon volgens de schijf van vijf.

Met zijn drieën maar dat is dan nog 500 gram per persoon.

Je haalt er vanalles bij, waarvan ik de helft niet begrijp waarom je het zegt, bijvoorbeeld over piramide of 1500 gram bloemkool etc. Maar omdat ik geen zin heb ik een weet ik wat voor discussie hierover ga ik er verder niet inhoudelijk op in.

Ik voel me goed bij het eten van Herbalife-voeding. Anderen kiezen voor andere voeding. En dan moet iedereen lekker zelf weten. Met de nadruk op lekker. Want eten mag ook lekker zijn 8)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 11 jul 2007 18:15

Ik las gewoon dat iemand in dit topic het had over 1500 gram bloemkool te eten met drie personen. Vond dat wat erg veel. Overigens is dat niet voor het SB dieet.
dit dus:
Funlover schreef:En ook ik heb m'n twijfels bij Sonja Bakker.
Maar vind het wel goed dat er zoveel mensen mee afvallen....!!
Ik vind de porties ook enorm klein.
Maar goed ik eet dan ook enorm veel. 200 gram groenten, is niets...!! Wij eten met z'n 3en 1500 gram bloemkool ofzo.....!!

Trouwens is herbalife geen voeding. Maar een vervanger van voeding. Dus je eet niet volgens de schijf van vijf. Ongezonder kan haast niet.
Een pyramide spel kent iedereen hier denk ik wel? Berucht onder de refomatorischen.
Zo werkt herbalife dus ook. Daarom is het ook zo duur.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 jul 2007 18:40

Beste tante-tortel, als een bedrijf een piramide-structuur heeft, wil dat nog niet zeggen dat het een piramide-spel is.
Verdiep je even iets meer erin alsjeblieft voordat je vanalles gaat roepen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 11 jul 2007 18:53

Ik zeg ook niet dat het een spel is maar het werkt hetzelfde als bij een pyramide spel. Misschien moet jij je er eerst eens in gaan verdiepen, want tot nog toe heb jij van alles geroepen zonder je goed voor te bereiden. Anders zou je niet gezegd hebben wat je hebt gezegd.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 jul 2007 18:55

Nou ja zeg :?
Hier ga ik dus niet meer op in.
*gaat refoweb afsluiten en met een lekker kopje kruidenthee en een boek op de bank hangen*

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jul 2007 21:16

Ik geloof nooit dat je p.p. 500 gram bloemkool kunt eten, echt niet. Dat is je hele bord alleen al met bloemkool!
Ik heb het een tijdje wel gewogen, maar 200 rgam was mn halve bord vol, ik krijg het echt niet op, terwijl ik heerlijk veel kan eten altijd :)
200 rgam was voor mij te veel, ik hield me er zelden aan
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 13 jul 2007 17:17

Maar die 200 gram groente moet je wel eten :(
Voor mij is het ook veel teveel, ik eet 1oo a 150 gram en ongeveer 100 gram aardappelen. Als ik dan trek heb ik een tussendoortje probeer is komkommer of wortels te eten.
Maar ik heb echt geen trek meer in extra eten. Nog een weekje en dan in het nieuwe SB boek beginnen :)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 13 jul 2007 20:09

Van een extra schep groente krijg je idd niets.
En wij zijn met ons allen gewoon erg gesteld op groente. We eten het vaak. Maar het is ook net wat je gewend bent. Ik vind lasagne, spaghetti, nasi etc heel saai zonder groente. Daar doen mensen soms helemaal geen groente in, of zo weinig...! Ik vind het dan gelijk een stuk minder lekker...!
En je zou echt niet minder afvallen als je meer groente eet dan Sonja voorschrijft....!
Maar ik snap dus dan weer niet dat mensen het met 100 gram doen. Maar dat is nou het mooiste: Iedereen is andersssss!!! En dat houdt het afwisselend, leuk etc 8)
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 16 jul 2007 12:13

Ik ga vanavond eens wegen hoeveel 200 gram bloemkool is. Staat voor vandaag op het menu van SB.
Ben vandaag maar begonnen met SB, en het lijkt wel alsof je nu juist trek hebt in allerlei dingen die niet mogen.
Het vervelende is altijd dat als je trek hebt dat nooit is in iets goeds.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 jul 2007 12:59

Sterkte T-tortel, op een goeie afloop :wink:

Terug naar “Archief”