Sonja Bakker

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 jul 2007 13:35

rosalie83 schreef:Ze heeft het commercieel gezien misschien redelijk gedaan, maar ik vind gezondheid toch wel iets belangrijker!

Het probleem is dat er ook mensen zijn die Sonja Bakkeren (Muha, het is zelfs al een werkwoord geworden :mrgreen: ) die het helemaal niet nodig hebben. Mensen die zichzelf te dik vinden, maar dat helemaal niet zijn. Dàn is het behoorlijk ongezond.

Verder is het logisch dat je behalve anders, ook minder mag eten dan je gewend bent. Je maag moet krimpen wil je ooit afvallen en ook op gewicht wilt blijven.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 jul 2007 13:36

jamillah schreef:
rosalie83 schreef:'k Ben ooit naar een lezing geweest waarin ze lieten zien hoeveel vitaminen er in fruit zitten en hoeveel stoffen die je nodig hebt in groente zitten ten opzichte van 30 jaar geleden. En dat was veel en veel minder geworden. En is nu minder dan wat je dagelijks eigenlijk nodig hebt.

Daar heb je gelijk in ja, je moet onderhand een karrevracht fruit en groente eten om nog wat fatsoenlijks binnen te krijgen. Helaas krijg je daarbij ook de verkeerde bespoten zooi binnen.

Pciessss en daarom eet ik dus Herbalife 8) :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 jul 2007 13:37

Smurffie schreef:Verder is het logisch dat je behalve anders, ook minder mag eten dan je gewend bent. Je maag moet krimpen wil je ooit afvallen en ook op gewicht wilt blijven.

Zijn we het nou al weer eens? :mrgreen: :lol:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 04 jul 2007 13:38

rosalie83 schreef:
jamillah schreef:
rosalie83 schreef:'k Ben ooit naar een lezing geweest waarin ze lieten zien hoeveel vitaminen er in fruit zitten en hoeveel stoffen die je nodig hebt in groente zitten ten opzichte van 30 jaar geleden. En dat was veel en veel minder geworden. En is nu minder dan wat je dagelijks eigenlijk nodig hebt.

Daar heb je gelijk in ja, je moet onderhand een karrevracht fruit en groente eten om nog wat fatsoenlijks binnen te krijgen. Helaas krijg je daarbij ook de verkeerde bespoten zooi binnen.

Jajaja schat, dàt weten wij.. 8) :P :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 jul 2007 13:38

Schijnbaar 8)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 jul 2007 13:49

jamillah schreef:
rosalie83 schreef:
jamillah schreef:

Jajaja schat, dàt weten wij.. 8) :P :mrgreen:

:P

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 04 jul 2007 14:02

@ Smurffie: ik kritiseer zeker niet per definitie beroemde mensen, integendeel. Ik snap daarom niet waarom je zo fel op me reageert. Ik heb er niets op tegen dat mevrouw Bakker beroemd is/wil zijn en ook niet dat ze dat doet door een hypedieet te creëren, ik heb iets tegen op het dieet zelf en op de manier waarop mevrouw Bakker omgaat met kritiek. En dat jij er dan schijtziek van wordt, is jouw probleem, het past in ieder geval goed bij het Sonja Bakkerdieet, denk maar aan de SAS-dag. (Een te flauwe grap overigens, die SAS-dag.)

Er is veel kritiek op mevrouw Bakker, ook op basis van de wetenschap (o.a. van de kant van de diëtisten).

Bijvoorbeeld deze uitzending van Tros' Radar: http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news/20/2581

Wikipedia:
Kritiek van het Voedingscentrum:

Het Voedingscentrum bevestigt dat het volgen van de methode van Sonja Bakker leidt tot gewichtsafname. Volgens het Voedingscentrum biedt de methode echter onvoldoende handvatten om op termijn een gezond eetpatroon te ontwikkelen waardoor de afvaller ook daadwerkelijk slank kan blijven. De tips in haar boeken zijn vrij summier en beperken zich toe "drie hoofdmaaltijden per dag" en "voldoende bewegen", waardoor het volgens het Voedingscentrum twijfelachtig is of die beperkte informatie voldoende is om het voedingspatroon structureel aan te passen en zo het risico op terugval te verminderen.

Het Voedingscentrum wijst er verder op dat de boeken "weetjes" bevatten die niet overeenstemmen met wetenschappelijk onderzoek, bijvoorbeeld dat koffie vocht onttrekt, witte wijn cellulitis veroorzaakt en fruit het lichaam reinigt.

Tevens vindt het Voedingscentrum dat brood en zuivel een te ondergeschikte rol spelen in de menu’s van Bakker en niet in overeenstemming is met de Schijf van vijf.

Bijvoorbeeld.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 jul 2007 14:58

Jaja, dat wisten we al.

Maar ik ben benieuwd hoeveel mensen erg netjes volgens die schijf van 5 eten. Die schijf van 5 die ook ieder jaar weer wat verandert. Het is nooit goed. En nogmaals, ik ben echt niet hiephiephoera-Sonja-Bakkerfan ofzo, maar ik vind het wél goed dat een hoop mensen veel bewuster omgaan met hun eetpatroon en daardoor gewoon een stuk gezonder gaan leven. En dat het dan nóg gezonder kan, tsja, jammer, maar ze zijn in ieder geval goed op weg.
Bekijk het gewoon van de positieve kant ;)

Jamillah schreef:Wil je ook een zusje worden? :mrgreen:

Ik bèn al zusje, van m'n zus ;)
En ik zal geen flauwe grapjes maken van zusjes in de Heer enzo..
pobody's nerfect

André

Berichtdoor André » 04 jul 2007 15:47

jamillah schreef:
Jo'tje schreef:Verder sluit ik me graag aan bij Jamillah en Smurffie ;)

Wil je ook een zusje worden? :mrgreen:
Ik wil wel jullie broer(tje) worden, lijkt me wel LOL ;/

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 jul 2007 17:59

@ Smurffie: ik kritiseer zeker niet per definitie beroemde mensen, integendeel. Ik snap daarom niet waarom je zo fel op me reageert. Ik heb er niets op tegen dat mevrouw Bakker beroemd is/wil zijn en ook niet dat ze dat doet door een hypedieet te creëren, ik heb iets tegen op het dieet zelf en op de manier waarop mevrouw Bakker omgaat met kritiek. En dat jij er dan schijtziek van wordt, is jouw probleem, het past in ieder geval goed bij het Sonja Bakkerdieet, denk maar aan de SAS-dag.

Ik reageerde niet per definitie op jou, maar in het algemeen. Ik hoor zoveel mensen die er weer vanalles op aan te merken hebben, vandaar. Ze ontkennen dan dat het dieet wel degelijk bij al héél veel mensen geholpen heeft.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 08 jul 2007 21:58

rosalie83 schreef:Ze heeft het commercieel gezien misschien redelijk gedaan, maar ik vind gezondheid toch wel iets belangrijker!

En daarom gebruik je Herbalife?
Weet je dat er in Herbalife een kruid zit die zorgt dat je schildklier sneller gaat werken? Dat daarom mensen er mee afvallen?
Denk je dat dat gezond is?

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 11 jul 2007 01:50

Ik begreep va een collega dat SB een dieet laat volgen dat maar 1000 calorieen per dag bevat. Lijkt me rijkelijk weinig, daar val je dus wel van af, maar of dat goed voor je lijf is vraag ik me af.
Mijn man heeft het er ook steeds over, maar die mag van mij niet :roll:
Laatìe eerst maar eens stoppen met snoepen enzo...
A smile costs nothing, but gives much

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 jul 2007 13:06

Ik zou zeggen: lees eens zo'n weekmenu door, dan kom je erachter dat het weinig snoepen en genoeg eten is.

Het gaat mij tot nu toe prima af, maar ik stop er ff mee i.v.m. vakantie enzo. Niet dat ik me nu ineens vol ga vreten, maar om nou zo te mekkeren in 't buiteland vind ik niks. In augustus maar weer verder :)
pobody's nerfect

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 jul 2007 13:13

tante-tortel schreef:

En daarom gebruik je Herbalife?
Weet je dat er in Herbalife een kruid zit die zorgt dat je schildklier sneller gaat werken? Dat daarom mensen er mee afvallen?
Denk je dat dat gezond is?

Bron?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 11 jul 2007 13:25

Je google even en dan vind je genoeg informatie erover.
Ik ben schildklier patient en kom op een forum daar werd er ook al over gesproken.
Maar hier o.a. http://www.graves-patienten.nl/forum/vi ... 03e2708749
en:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 8d980bd760

Het is trouwens ook bij Tros radar geweest, net zoals het dieet van SB.
Laatst gewijzigd door tante-tortel op 11 jul 2007 13:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”