Ik ben zelf geen moeder heb er wel een
Mijn moeder is, behalve toen we baby waren, altijd blijven werken. Ze werkte eerst altijd 2 avonden in de week. Dan was mijn vader er voor ons. Heerlijk waren die avonden, langer opblijven, op zaterdag met de pont mee enzo.
Toen we hierheen verhuisden ging mijn moeder overdag werken. Mijn vader is deels docent en deels supervisor, dus hij kan, behalve zijn tijd dat hij les moet geven, zelf zijn tijd indelen. Dat was altijd wel handig, ging hij gewoon wat later weg.
Nu mijn zusje ook op de middelbare zit werkt mijn moeder 4 dagen per week. En dat vindt ze heerlijk. Ook zij kan haar eigen tijd indelen. Op maandag werkt ze lang, dan werkt mijn vader thuis, de andere dagen komt ze thuis als ze weet dat mijn zusje thuis komt uit school (vaak is die er dan niet eens, omdat ze naar vriendinnen gaat enzo, maar mijn moeder vond het niet kunnen dat ze er voor ons altijd was na school en voor haar niet

).
Ik had het er gister nog even over met mijn moeder, en zij zei dat ze het heerlijk vond om af en toe weg te zijn. Af en toe te kunnen zeggen: kijk eens, de kids zij nu van jou. Doe jij de afwas, de kinderen in bad en naar bed. En dan is het heerlijk thuiskomen 's avonds laat. Echt even iets voor zichzelf.
Het is niet met alle beroepen zo makkelijk dat je zelf tijd in kunt delen, dus dan heb je idd oppas nodig. Dat lijkt mij weer niet zo handig. Omdat mijn schoonmoeder dat niet wil, en mijn moeder de komende 20 jaar nog wel werkt. Maar zoals zij het hebben gedaan vind ik erg goed.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...