Wonderbaarlijke genezing in Bleskensgraaf

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 01 jul 2007 14:37

Eens met Riska, de man gelooft er echt heilig in. Ik niet echt nee.

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 01 jul 2007 17:24

Het is natuurlijk idioot dat je iets dat 2 dagen weg is een wonder noemt. Voor de rest denk ik ook dat de man niet beter weet en dit met de beste bedoelingen doet. Wat erop duidt dat hij ook weinig bijbelkennis heeft, of in ieder geval zich daar niet veel van aantrekt. Er zijn immers zoveel bijbelteksten te vinden die tegenspreken wat hij zegt en doet, en dan niet alleen op genezingsgebied. Lees daarvoor ook mijn andere reacties in dit topic.

Riska

Berichtdoor Riska » 01 jul 2007 17:30

Ik ben het met je eens dat het gek is dat je iets een wonder noemt dat binnen de kortste keren weer weg is. Maar in je bijdrage zei je: JZ, de idioot.... En daar overschrijd je althans voor mij een grens. Snappie?

Verder deel ik je oordeel in die zin dat ik vind dat hij af en toe gevaarlijke dingen doet, omdat het het geloof van iemand een gigantische knauw kan geven.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 01 jul 2007 18:00

Ben er nog niet helemaal uit wat, er van te vinden... In die man geloven..nee dat wil er bij ook niet helemaal in... Dit zeker niet als ik Handelingen 8 er naast leg met nadruk vanaf vers 18.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 01 jul 2007 23:19

Zelf ben ik van mening dat je voor genezing niet speciaal naar Leiderdorp hoeft te gaan.
Ik geloof dat je er zelf en/of met een aantal mensen uit je gemeente om mag bidden, maar dat er ook grenzen zijn (Paulus bad ook 3 x of God zn doorn in t vlees weg wilde halen).
Ziekte geneest in dit leven nu 1 keer niet altijd.
Ik zou ook nooit met mijn dochter naar zo'n dienst gaan, helemaal niet na ik die uitzending van Netwerk heb gezien.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 jul 2007 07:34

Ik vind het wel lastig. Er gaat een hoop niet goed, er wordt gezegd: Je bent genezen, terwijl dat helemaal niet zo is. Kortom, het klopt niet allemaal, in de presentatie, in de manier van handelen. Aan de andere kant, hij is wel heel christocentrisch, niet op zichzelf gericht maar op Jezus.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 02 jul 2007 08:36

Ik ben natuurlijk niet tegen het bidden voor een zieke (door bijv. ambtsdragers), want dat wordt in iedere kerk gedaan.
Waar ik wel moeite mee heb, is de nadruk op genezingsdiensten en het de nadruk leggen op genezingen. De Bijbel zet de genezingen niet in het middelpunt. In plaats daarvan wijst de apostel Jakobus ons aan dat als iemand ziek is, hij de ouderlingen van de gemeente tot zich moet roepen en dat zij voor hem bidden (Jak. 5:14). Het is dus de bedoeling dat dit in de beslotenheid van de huiskamer (of in het ziekenhuis) gebeurt. Dat is dus wat anders dan een zieke naar een openbare dienst te halen en dit bidden in het middelpunt plaatsen alsof het daarom zou gaan.
En het uitroepen tijdens zo'n dienst van "Jezus maakt je beter" vind ik een onbeschaamde poging om God voor je karretje te spannen. Wat dat betreft kunnen we de beslissing beter bij Hem neerleggen, al is het natuurlijk onze wens dat iemand beter wordt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 jul 2007 09:10

rosalie83 schreef:
Tante Pollewop schreef:Zo'n reactie had ik al verwacht....

Ik heb zelf met deze jongen gepraat. Hij heeft helemaal gezegd hoe het eraan toe ging. Zou ik dan niet weten waarover ik praat?

Ben jij er zelf al geweest?

Ja, anders zeg ik niet tegen een ander dat die er eerst heen moet gaan.

Al die verhalen die hier geuit worden over Jan Zijlstra kloppen gewoon van geen kant.

Ik heb in Leiden op een markt wel eens met wat Levensstromers staan praten. Boeiend om te zien hoe vol zij zijn van waar zij achter staan.

Ten zuiden van de rivieren en verder richting de Middellandse Zee worden overleden mensen aangeroepen en die zouden dan genezing tot stand brengen, waarna er weer een heiligverklaring volgt.

Waarom wordt dat ten noorden van de rivieren als bijgeloof afgedaan en waarom zou dhr. Zijlstra wel kunnen genezen of omgekeerd?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 jul 2007 12:06

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 06 jul 2007 16:19

rosalie83 schreef:http://www.oneway.nl/n/Hans-Eschbach-vertelt-van-zijn-genezing-op-gebed/23850/index.html

Wat wil jij hiermee aantonen of is het slechts ter kennisgeving?

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 07 jul 2007 11:04

elbert schreef:Ik ben natuurlijk niet tegen het bidden voor een zieke (door bijv. ambtsdragers), want dat wordt in iedere kerk gedaan.
Waar ik wel moeite mee heb, is de nadruk op genezingsdiensten en het de nadruk leggen op genezingen. De Bijbel zet de genezingen niet in het middelpunt. In plaats daarvan wijst de apostel Jakobus ons aan dat als iemand ziek is, hij de ouderlingen van de gemeente tot zich moet roepen en dat zij voor hem bidden (Jak. 5:14). Het is dus de bedoeling dat dit in de beslotenheid van de huiskamer (of in het ziekenhuis) gebeurt. Dat is dus wat anders dan een zieke naar een openbare dienst te halen en dit bidden in het middelpunt plaatsen alsof het daarom zou gaan.
En het uitroepen tijdens zo'n dienst van "Jezus maakt je beter" vind ik een onbeschaamde poging om God voor je karretje te spannen. Wat dat betreft kunnen we de beslissing beter bij Hem neerleggen, al is het natuurlijk onze wens dat iemand beter wordt.

Ben ik roerend met je eens,ik mag dan concluderen dat voorbede in de gemeente een goed iets is.Tevens is er in vele kerken een discusie gaande over ziekenzalving, is dat niet hetzelfde wat jij beweerd van de beslotenheid in de huiskamer?
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Riska

Berichtdoor Riska » 07 jul 2007 11:14

kirdneh schreef:Ben ik roerend met je eens,ik mag dan concluderen dat voorbede in de gemeente een goed iets is.Tevens is er in vele kerken een discusie gaande over ziekenzalving, is dat niet hetzelfde wat jij beweerd van de beslotenheid in de huiskamer?

Ziekenzalving is niet alleen voor de persoon zelf maar ook voor de familie die er (soms) bij is een heel bijzondere ervaring. Er gaat zegen van uit. Voor mij kan en mag dit alleen in de beslotenheid van de huiskamer, of, als iemand in het ziekenhuis ligt, desnoods afgeschermd door het gordijn, maar liever nog in een kamer alleen.
Er zijn dingen die inderdaad binnenskamers horen te blijven. Is mijn persoonlijke mening.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 07 jul 2007 21:14

Ik denk dat het ook moet gebeuren door je eigen dominee / ouderling.
En dus neit iemand die je volslagen onbekend is.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 10 jul 2007 03:23

Een gedachte die ineens bij mij opkomt...

Een gebedsgenezings bijeenkomst in een zaal.... , waarom zou iemand daar heen gaan? Misschien toch die stille hoop om uitgekozen te worden...?

Waarom niet bidden tot God zelf en het aan Hem zelf voorleggen, over jouw moeite, pijn, vragen en het aan hem verder overlaten? Dus, niks wachten op een bijeenkomt op een bepaalde dag, bepaalde tijd.! Hij is het toch ten slotte die het 'al' bepaald. Hij is het toch ook die de belofte heeft gedaan, dat het in het leven hierna 'goed' zal zijn? Of durft iemand daar misschien niet op te vertrouwen of willen wij nog te veel in dit leven en vindt iemand dat God in sommige gevallen maar even moet wachten voor het zijn tijd is?

Waarom het zoeken bij een tussenpersoon? Dit, terwijl iemand bij de Allerhoogste altijd, direct terecht kan, Hij die er altijd is 24 uur per dag.

Durf jij jouw hand in Gods hand te leggen, en er op te vertrouwen dat 'al' wat Hij beslist dat goed is, of durf je niet ?

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 12 jul 2007 12:08

Dat durf ik Harm-J en ik geloof het ook. Alles heeft een doel, ik zie het zo vaak, overal om me heen.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Terug naar “Archief”