Moderator: Moderafo's
rosalie83 schreef:Tante Pollewop schreef:Zo'n reactie had ik al verwacht....
Ik heb zelf met deze jongen gepraat. Hij heeft helemaal gezegd hoe het eraan toe ging. Zou ik dan niet weten waarover ik praat?
Ben jij er zelf al geweest?
Ja, anders zeg ik niet tegen een ander dat die er eerst heen moet gaan.
Al die verhalen die hier geuit worden over Jan Zijlstra kloppen gewoon van geen kant.
elbert schreef:Ik ben natuurlijk niet tegen het bidden voor een zieke (door bijv. ambtsdragers), want dat wordt in iedere kerk gedaan.
Waar ik wel moeite mee heb, is de nadruk op genezingsdiensten en het de nadruk leggen op genezingen. De Bijbel zet de genezingen niet in het middelpunt. In plaats daarvan wijst de apostel Jakobus ons aan dat als iemand ziek is, hij de ouderlingen van de gemeente tot zich moet roepen en dat zij voor hem bidden (Jak. 5:14). Het is dus de bedoeling dat dit in de beslotenheid van de huiskamer (of in het ziekenhuis) gebeurt. Dat is dus wat anders dan een zieke naar een openbare dienst te halen en dit bidden in het middelpunt plaatsen alsof het daarom zou gaan.
En het uitroepen tijdens zo'n dienst van "Jezus maakt je beter" vind ik een onbeschaamde poging om God voor je karretje te spannen. Wat dat betreft kunnen we de beslissing beter bij Hem neerleggen, al is het natuurlijk onze wens dat iemand beter wordt.
kirdneh schreef:Ben ik roerend met je eens,ik mag dan concluderen dat voorbede in de gemeente een goed iets is.Tevens is er in vele kerken een discusie gaande over ziekenzalving, is dat niet hetzelfde wat jij beweerd van de beslotenheid in de huiskamer?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten