Maar dat is een hele andere discussie. Ik stem SGP maar ik ben fel tegen hun vrouwenstandpunt. Daarnaast ben ik nog veel feller tegen de bemoeienissen van buitenaf en het slepen voor de rechter. Degene die dus gediscrimineerd zouden worden zijn niet de vrouwen in het algemeen maar de vrouwelijke SGP-stemmers. Ik dus. Wat vreemd dat ik me dan niet gediscrimineerd voelt! Ben ik dan zo gehersenspoelt? Denk het niet, ik weet gewoon de achtergrond van het standpunt, ik weet dat dit niet is uit de overtuiging dat de vrouw minder waard is ofzo. Maar uit de overtuiging dat de taakverdeling van de man en vrouw dit zo bepaald. (waar ik dus anders tegenaan kijk)
ALs je kijkt naar hun prostitutie beleid: dat is pas vrouwvriendelijk! Ze roepen al jaren lang dat prostitutie niet ''normaal' is. Van der Staay heeft een opvanghuis gerealiseerd die prostituees die eruit willen stappen.
Pas nu komt men door de vrouwenhandel erachter dat de meesten prostituees helemaal niet zo blij zijn met hun beroep, zelf gedwongen worden. Joh! Misschien had die oudbollige, zwartepakken SGP toch gelijk?
Ik werd helemaal woest om de nieuws-beelden: waren filmfragmenten van de SGP uit 1960 ofzo.

Als het vrouwenstandpunt van de SGP ooit veranderd, naar ik hoop, dan moet dat van binnenuit komen en niet worden gedwongen. WAnt dat zaakje vertrouw ik niet.