Sonja Bakker

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 02 jul 2007 13:00

nou echt niet, dat at ik normaal niet hoor, de helft komt eerder!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 02 jul 2007 14:33

We zijn gewend geraakt aan veel eten per maaltijd. Wat miss F eerder zei dat ze soms geen trek heeft in haar tussendoortje dat heb ik ook. Toch neem ik het om dan te voorkomen dan je een uurtje later wel honger krijgt. Het ontbijt is idd niet veel maar genoeg. En omdat je drie uurtjes later weer iets mag eten krijg je geen hongergevoel. De avondmaaltijd is voor mij meestal ook teveel, maar ik laat dan eerder een aardappel liggen dan de groente. Melk drink ik alleen in de koffie, optimeldrink is veel lekkerder. Vroeger, toen we de melk nog bij de boer haalde, toen dronk ik pas veel melk. Heeerlijk, vers van de pers. Ik zou niet weten waarom dat niet goed zou zijn voor een mens. Ik ben er groot op geworden dusss.

Harm-J
Majoor
Majoor

Re: Sonja Bakker

Berichtdoor Harm-J » 02 jul 2007 15:49

kirdneh schreef: ik noem bijvoorbeeld melkproducten,als je wilt weten waarom dit slecht is kijk dan maar even op het genesisdieet.

No milk today :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 02 jul 2007 15:49

De porties zijn kleiner (behalve avondeten) omdat je ook tussendoortjesmoet nemen. Die zijn namelijk om je bloedsuikerspiegel op peil te houden.

Over melk: we dronken het vroeger niet maar nu wordt het wel voorgeschreven. Misschien heeft de mens nu wel behoefte aan kalk omdat er al enkele generaties lang melk wordt gedronken.
Misschien zat kalk vroeger in bepaalde planten ;)

jnien

Berichtdoor jnien » 02 jul 2007 15:59

jamillah schreef:Oja, het hele gezin eet hetzelfde, het is ook gewoon allemaal normaal eten. Mijn man heeft het bijltje erbij neer gelegt en eet gewoon weer meer van alles en neemt weer 6 boterhammen mee. Mijn zoontje wil altijd alles eten wat ik heb dus die zet ik hetzelfde voor. Het is allemaal gezond, en meer dan genoeg. Zeker voor een kind. :wink:

Deden wij ook.. ik vond et super :)

én afwisseling, én lekkere recepten.. :)

Veel beter dan elke week weer hetzelfde :)

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Sonja Bakker

Berichtdoor Roodkapje » 02 jul 2007 16:21

Harm-J schreef:
kirdneh schreef: ik noem bijvoorbeeld melkproducten,als je wilt weten waarom dit slecht is kijk dan maar even op het genesisdieet.

No milk today :mrgreen:

hahaha!

Wat een grappig filmpje!

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 02 jul 2007 16:28

jnien schreef:
jamillah schreef:Oja, het hele gezin eet hetzelfde, het is ook gewoon allemaal normaal eten. Mijn man heeft het bijltje erbij neer gelegt en eet gewoon weer meer van alles en neemt weer 6 boterhammen mee. Mijn zoontje wil altijd alles eten wat ik heb dus die zet ik hetzelfde voor. Het is allemaal gezond, en meer dan genoeg. Zeker voor een kind. :wink:

Hehe :lol:
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

jnien

Berichtdoor jnien » 02 jul 2007 16:58

Dreamster schreef:
jnien schreef:

Hehe :lol:
:wink:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 02 jul 2007 18:15

En ook ik heb m'n twijfels bij Sonja Bakker.
Maar vind het wel goed dat er zoveel mensen mee afvallen....!!
Ik vind de porties ook enorm klein.
Maar goed ik eet dan ook enorm veel. 200 gram groenten, is niets...!! Wij eten met z'n 3en 1500 gram bloemkool ofzo.....!!

Ik snap ook niet hoe mensen dan de helft nog laten staan....!
Maar dat zal wel aan mij liggen :wink:
En dat ze ook geen honger gevoel hebben....!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 jul 2007 19:38

200 gram groenten vind ik zelf ook best veel, dat red ik niet iedere dag. Maar ik doe m'n best ;)
En abnormaal kleine porties? Ik ontbeet vroeger met yoghurt, standaard. Dan at ik tussen de middag heel wat meer dan nu. 2 crackers 's ochtends is voor bij best wel es wennen, maar daardoor heb ik tussen de middag weer minder honger.
Je raakt er aan gewend. Het lijkt abnormaal klein, maar we zijn inderdaad veel te gewend geraakt aan een berg eten.
Het gebeurt bij mij regelmatig dat ik er om half 6 achter kom dat het half 6 is en dan m'n tussendoortje nog niet eens op heb.
Ik heb nog geen blaren in m'n mond (heb ik heel gauw bij te weinig vitaminen ofzo..) val nog niet om van de honger en ik zie er nog laaaaang niet ondervoed uit.

Maar dat Sonja studenten van de diëtistenopleiding niet toelaat bij een lezing is inderdaad heel flauw.
Natuurlijk een hartstikke slechte reden om haar dieet in twijfel te trekken, hoogstens haar persoonlijkheid ;)
pobody's nerfect

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 02 jul 2007 20:11

Jo'tje schreef:Je raakt er aan gewend. Het lijkt abnormaal klein, maar we zijn inderdaad veel te gewend geraakt aan een berg eten.

Daar heb je idd wel gelijk in. Ik ben zelf ook veel afgevallen. Gewoon door aanpassing van mijn levensstijl. Toen was sonja er nog niet, of nog niet in :wink: Maar doordat ik dan zo uit keek naar het avond eten, zat ik al gauw vol. Maar langzamerhand ben ik steeds meer gaan eten. En ik eet nu als een bouwvakker (althans mijn omgeving) blijkbaar heb ik dat ook nodig, want ik kom er niet van aan. 8)

Toch hoor ik idd meer mensen die hun tussendoortjes rustig kunnen vergeten. Maar ik krijg dan echt een leeg gevoel van binnen. Ik moet echt wel om de zoveel tijd wat eten....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 jul 2007 22:35

Tussendoortjes zijn ook niet verkeerd :)
Het is maar net welke tussendoortjes je kiest.
pobody's nerfect

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 02 jul 2007 23:11

Wikipedia:

Kritiek van het Voedingscentrum
Het Voedingscentrum bevestigt dat het volgen van de methode van Sonja Bakker leidt tot gewichtsafname. Volgens het Voedingscentrum biedt de methode echter onvoldoende handvatten om op termijn een gezond eetpatroon te ontwikkelen waardoor de afvaller ook daadwerkelijk slank kan blijven. De tips in haar boeken zijn vrij summier en beperken zich toe "drie hoofdmaaltijden per dag" en "voldoende bewegen", waardoor het volgens het Voedingscentrum twijfelachtig is of die beperkte informatie voldoende is om het voedingspatroon structureel aan te passen en zo het risico op terugval te verminderen.

Het Voedingscentrum wijst er verder op dat de boeken "weetjes" bevatten die niet overeenstemmen met wetenschappelijk onderzoek, bijvoorbeeld dat koffie vocht onttrekt, witte wijn cellulitis veroorzaakt en fruit het lichaam reinigt.

Tevens vindt het Voedingscentrum dat brood en zuivel een te ondergeschikte rol spelen in de menu’s van Bakker en niet in overeenstemming is met de Schijf van vijf.

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 02 jul 2007 23:16

Wat het eerste betreft, daar ben ik het niet mee eens. Als je 9 weken lang weekmenu's van Sonja Bakker volgt, heb je echt wel anders leren eten. Je bent je veel bewuster van hoeveelheden en verantwoorde tussendoortjes.

En die weetjes, tja...

Het 3e punt vind ik wel wat in zitten. Maar goed, als je bijv. die 9 weken hebt gevolgd en afgevallen bent, kun je daarna rustig de hoeveelheden brood en zuivel weer wat aanpassen zonder daar gelijk weer van aan te komen.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 03 jul 2007 07:32

Funlover schreef:En ook ik heb m'n twijfels bij Sonja Bakker.
Maar vind het wel goed dat er zoveel mensen mee afvallen....!!
Ik vind de porties ook enorm klein.
Maar goed ik eet dan ook enorm veel. 200 gram groenten, is niets...!! Wij eten met z'n 3en 1500 gram bloemkool ofzo.....!!

Ik snap ook niet hoe mensen dan de helft nog laten staan....!
Maar dat zal wel aan mij liggen :wink:
En dat ze ook geen honger gevoel hebben....!

die 1500 gram... is dat rauw gewicht, of gekookt gewicht?
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Terug naar “Archief”