Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 jun 2007 12:14

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:
Galateia schreef:
rosalie83 schreef:Nee, vorige week ook al niet, maar ik kijk ze nog wel een keer op internet! Gaaf dat dat programma er is!

Ja, het laat zien hoe heftig en mooi het is. Ik vind die kinderen altijd zo mooi :8>

Ja, ik ook :jaknikken:

Vooral bij de kinderen uit Afrika gaat mijn hart sneller kloppen :8>

Mm, bij mij bonkt mijn hartje voor kindjes uit Azië :8>

;)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 jun 2007 13:07

rosalie83 schreef:
Galateia schreef:
rosalie83 schreef:
Galateia schreef:
rosalie83 schreef:Nee, vorige week ook al niet, maar ik kijk ze nog wel een keer op internet! Gaaf dat dat programma er is!

Ja, het laat zien hoe heftig en mooi het is. Ik vind die kinderen altijd zo mooi :8>

Mm, bij mij bonkt mijn hartje voor kindjes uit Azië :8>

;)

:mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 jun 2007 21:15

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:
Galateia schreef:

Ik vind die zwartjes ook zo mooi!

Vanmiddag waren we in Piratenland (errug leuk, kregen we gratis van de ziektekostenverzekering!) en kijk aan: vriendje van mijn zoon was daar ook met zijn zusjes, allen uit Afrika. Zoonlief en een zusje zijn "in love" met elkaar. Prachtig, die witte tanden in dat bruine koppie. Er werd ook muziek gedraaid en nog een ander zusje (2 jaar) stond daar te dansen en swingen als een volleerd danseres. Dat zit er gewoon helemaal in volgens mij, heb in elk geval niet het idee dat dat thuis aan de orde van de dag is.

Zo bijzonder dat die kinderen nu in Nederland zijn, zo goed eruit zien en hier veel meer toekomstmogelijkheden hebben als in het land van herkomst. Van de week was er ook nog een ventje uit Ethiopië bij ons spelen. Ook al zo'n gezelligerd. Ze praten er ook heel relaxed over. Vorig jaar was hij nog in Ethiopië geweest om een zusje op te halen. Het shirt wat hij aan had kwam ook daar vandaan. Vond het er juist oer-hollands uit zien :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 jun 2007 15:36

Ik ben uitgestuiterd en muisstil. Zojuist kom ik thuis en ligt de brief voor de aanmeldingscursus er: we zitten in de cursus van november t/m januari.

:|

Ik ben er helemaal stil van...

En mijn man is nu naar een vrijgezellenfeest, dus heb mijn moeder maar gebeld.

Het wordt echt.

God is goed :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 jun 2007 15:58

Wow... van harte joh!!!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 jun 2007 16:00

Galateia schreef:Ik ben uitgestuiterd en muisstil. Zojuist kom ik thuis en ligt de brief voor de aanmeldingscursus er: we zitten in de cursus van november t/m januari.

Het wordt echt.

Galateia, wat een geweldig nieuws! Dat maakt je weekend natuurlijk! God is zeker goed.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 jun 2007 16:04

LauraC schreef:
Galateia schreef:Ik ben uitgestuiterd en muisstil. Zojuist kom ik thuis en ligt de brief voor de aanmeldingscursus er: we zitten in de cursus van november t/m januari.

Het wordt echt.

Galateia, wat een geweldig nieuws! Dat maakt je weekend natuurlijk! God is zeker goed.

Ja, mijn weekend kan niet meer stuk :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 jun 2007 16:07

Zie pb hahaha!!
Ik ben blij voor jullie joh! Echt geweldig gaaf!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 jun 2007 16:13

:yahoooo:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 jun 2007 18:03

Hihi ik ben blij voor je!! Echt supergaaf, nu wordt het veel concreter allemaal!! :P

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 25 jun 2007 19:39

Pas was ik een boekje aan het lezen waar allemaal kinderuitspraken in stonden. De volgende vond ik erg mooi, had een kindje van 5 gezegd:

Ik weet wat Adoptie is: het kindje groeit niet in mama's buik, maar in mama's hart....

Mijn nicht en haar man hebben pas hun adoptiekindje opgehaald, een mooi kaartje dat ze hadden gemaakt!!! Op de voorkant een foto van het kindje. Als je de kaart open deed stond op de linkerhelft een lichtgrijs vlak in de vorm van NL, en ter hoogte van de plaats waar ze wonen een foto van m'n nicht en haar man. Hij stond, en zij zat op haar hurken, de handen uitgestrekt, evenals hun gezichten gericht, naar de rechtse helft van de kaart. Daar zit het kindje in het grijze vlak, wat zijn geboorteland weergaf, met zijn gezichtje naar hen toe. helemaal rechts op de linkse pagina stond een gedichtje, en helemaal links op de rechtse pagina stond de rest van de tekst..... Ik vond dit echt zo mooi!

Gefelici Galateia!!
We can love completely, without complete understanding.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 jun 2007 14:33

Ik krijg net weer een brief: we kunnen in augustus al beginnen, er is een plekje vrij gekomen!

Maar helaas, dan zijn we op vakantie. Ik bel morgen even om te vragen of de data al bekend zijn, want misschien kan het toch... maar ik denk dat we gewoon wachten op december.

Wat een snelheid ineens ... :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 jun 2007 14:40

Galateia schreef:Ik krijg net weer een brief: we kunnen in augustus al beginnen, er is een plekje vrij gekomen!

Maar helaas, dan zijn we op vakantie. Ik bel morgen even om te vragen of de data al bekend zijn, want misschien kan het toch... maar ik denk dat we gewoon wachten op december.

Wat een snelheid ineens ... :mrgreen:

Zooo...!! :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 jun 2007 09:27

Nou... we hebben er lang over nagedacht, maar we wachten nog tot februari. We kunnen dus in november al terecht voor de cursus, zelfs al in augustus als we dat echt willen, maar we hebben alles 3 maanden vooruit geschoven. Omdat ik dan afgestudeerd ben... en anders blijft mijn hoofd maar heen en weer geschud worden tussen werk, studie en de cursus. Eerst even komende maanden alles afronden en dan de nieuwe stap. Die 3 maanden kunnen er dan ook wel bij...
Bovendien is er een klein kansje dat ik naar een universiteit ga in de USA voor een jaartje ... en mocht dat door gaan, dan zouden we misschien daarna pas naar de bemiddelaar kunnen stappen, maar dat moeten we nog uitzoeken. De beginseltoestemming blijft 3 jaar geldig. Dus we zullen alles wel zien :mrgreen:

Inmiddels hebben we ook landen gekozen: het wordt Haïti, Zuid-Afrika of Ethiopië. Nigeria is ook nog een optie, maar daar werkt Wereldkinderen niet en dat vinden we toch wel een betrouwbare stichting.
En we zouden graag oudere kinderen adopteren (tot een jaar of 5/6 ofzo) en het liefst een sociale of een biologische sibling. We hoeven niet persé een jong kindje. Twee is ook goed... eigenlijk zien we het wel. Special need staan we niet voor open (daarmee bedoel ik nu: ernstige ziektes of ernstige geestelijke achterstand, ik bedoel dus niet dingen als een hazenlip, handicap aan arm, noem maar op), omdat ik nu al weet dat ik daaraan onderdoor zal gaan.

Wauw. Wat hebben we veel gepland de afgelopen dagen. Het zal vanaf nu nog zeker 3 jaar duren voor we ons kindje of kinderen echt zullen hebben. Maar we hebben nu meer een beeld, een planning, een idee.

Dus. In februari volgen we de cursus. Dan - al naar gelang mijn avontuur in de USA door gaat of niet - kunnen we komende zomer op de wachtlijst staan.

Zow. En nu voel ik me oud :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 jun 2007 10:45

dus jullie plannen echt je kind(eren).

Goed dat je er zo over nadenkt, als je overal mee bezig bent loopt ook alles in het 100 en kun je je nergens goed op concentreren.

Terug naar “Archief”