Sonja Bakker

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: Sonja Bakker

Berichtdoor Jo'tje » 25 jun 2007 18:46

kirdneh schreef:
pol schreef:Wie kent het dieet van Sonja Bakker en wat was bij jou het resultaat?
Ik wil er aan beginnen, maar lijd je dan heel de dag honger en moet je de raarste hapjes klaarmaken of is het nog een beetje te doen?

Ik heb in het genesis dieet topic ook sonja bakker vs genesis dieet aangehaalt kun je zien of sonja bakker gelijk heeft of niet.

en als je afvalt wil nog niet zeggen of dit gezond voor je is.

De mensen die ik om me heen zie blijven ook echt góed op gewicht. Niet door heel weinig te eten ofzo. Ze eten zelfs weer een beetje meer dan tijdens het 'Sonja-en' en blijven echt prima op gewicht. Waarom zou het zo ongezond zijn dan om die kilo's kwijt te raken? Het grote verschil is de grootte van de maaltijden en de variatie. Maar zolang je voldoende mag blijven eten en ook nog gevarieerd, zie ik het probleem niet zo.
Bij de meeste mensen gaan in het begin de kilo's behoorlijk hard en blijft het daarna gelijk, omdat ze er andere eetgewoontes op na houden. Dat zegt meer over het ongezonde van de eetgewoontes daarvoor dan over het dieet zelf lijkt me :)
pobody's nerfect

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 25 jun 2007 18:49

:shock: Al die dieeten he :shock:
Daar wordt je toch op den duur heeeeeeel moe van? Ik ben het zo spuug en spuugbeu!!
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

marilyn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor marilyn » 25 jun 2007 19:16

ik doe het met één dag in de week gewoon eten en de rest van de dagen overal de helft van .. in de eerste week was er 2,5 kg af!
t werkt echt goed!

sonja bakker.. ik werkte bij een bakker.. de ene keer waren de eierkoeken helemaal op, de volgende week was het de kruidkoek. hihi.. en dan pas zie je hoeveel mensen er aan doen!
wel erg grappig.

alles Sonja Bakker Dieeters.. succes hoor!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 jun 2007 21:40

De productie van crackers schijnt in Nederland ook onwijs omhoog te zijn gegaan sinds Sonja :P Is Wasa ff blij
pobody's nerfect

marilyn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor marilyn » 25 jun 2007 21:49

als je aan sonja bakker doet valt je portomonnee volgens mij als eerste af. als eerste dat boek wat je moet kopen, daarna nog de speciale producten.
ach.. zij heeft haar inkomsten weer binnen.. op naar de volgende rage.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 jun 2007 21:52

Ik ben niet meer geld kwijt dan normaal hoor. Andere producten laat ik nu weer meer staan, dus dat compenseert wel weer. Dat is het voordeel als je geen gezin hebt wat ook nog moet eten. Voor mij is het 'in plaats van' en niet 'extra'.

Trouwens, ik koop echt geen optimel yoghurt ofzo hoor, gewoon magere yoghurt huismerk. De optimel drink komt dan wel weer in het mandje te liggen, maar die is gewoon superlekker en vult wat beter dan gewone melk.
pobody's nerfect

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 25 jun 2007 21:54

marilyn schreef:als je aan sonja bakker doet valt je portomonnee volgens mij als eerste af. als eerste dat boek wat je moet kopen, daarna nog de speciale producten.
ach.. zij heeft haar inkomsten weer binnen.. op naar de volgende rage.

Naja, het zijn gewoon normale producten hoor die je koopt. Echt niet duurder ofzo. Ik weet niet wat jij doorgaans eet maar ik hou nu geld in mn zak door alle chips/ snoep/ nootjes etc te laten liggen.

De enige bijzondere aankoop was het boek, en idd, Sonja heeft het mooi voor elkaar. Was ik maar zo bijdehand geweest.. 8)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 25 jun 2007 21:56

Idd Jo'tje, de optimel drink is heerlijk.. En ik koop ook gewoon de magere yoghurt van een huismerk.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 25 jun 2007 21:59

Oja, het hele gezin eet hetzelfde, het is ook gewoon allemaal normaal eten. Mijn man heeft het bijltje erbij neer gelegt en eet gewoon weer meer van alles en neemt weer 6 boterhammen mee. Mijn zoontje wil altijd alles eten wat ik heb dus die zet ik hetzelfde voor. Het is allemaal gezond, en meer dan genoeg. Zeker voor een kind. :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jun 2007 22:10

Het is dat ik de spullen niet zelf koop ;) Maar het kost mijn moeder geloof ik alleen maar minder.
De vele pakken pure hagelslag vallen af, de vele boterhammen die ik altijd at ook, de koekjes en snoepjes vallen af.
(beetje jammer dat vooral mijn broertje die zooi eet als een paard, dus echt minder is het niet, maar oke ;) )
In plaats daarvan kwamen er crackers (niet van wasa, gewoon van een huismerk, even lekker) en de magere yoghurt. Optimel vla hadden we altijd al in huis. Al heb ik die nog niet gegeten. Komkommer hadden we ook altijd al, kaas, daaaar bespaart mn moeder echt op. Wij aten samen wel een kilo oude kaas weg in de week, ongeveer, nu amper meer.

En ik voel me dr echt lekker bij. Ik at nooit fuit, nu 2 x per dag, ik at nooit de hele week groenten, nu wel :)
Ik merk wel dat ik me gezonder voel met dit dieet
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

marilyn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor marilyn » 25 jun 2007 22:15

ik heb zo'n idee als ik aan sonja bakker begint.. dat ik zoveel andere producten zal kopen dan normaal.. niet dat ik nu zo bijzonder eet. ik hou het nu een tijdje vol om overal de helft van te eten, en dat gaat ook super goed!
maar die boeken .. daar heeft ze al goed aan verdiend denk.
ze is in een klap beroemd. wel gaaf voor dr!
bij de bakker hadden ze ook lijnbrood.. dat is wel echt een stuk duurder!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 25 jun 2007 22:19

Valt wel mee hoor. Vandaagmocht ik bijv. 250 gr magere yohurt, twee mandarijnen, twee volkoren boterhammen met halvarine, 1 met appelstroop en een met halvajam, een liga evergreen en ik heb nasi gegeten (wat niet in het boek stond)en nog een keer 250 gr magere yoghurt.

Heb een zak bolognesechips bespaard, een paar rollen snoep en een halve rol beschuit met een pak hagelslag. 8)

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 26 jun 2007 08:40

ben sinds gisteren met het zomerboek bezig heb het eerste boek uit en ben nu al 10 kilo afgevallen, 1 van de dingen waar ik me niet aan houd zijn de crackers, ik heb ze al meegehad, maar mijn trommeltje is niet luchtdicht af te sluiten en dan worden ze zo taai dat het lijkt of je een schoenzool met een plak kaas uiteen aan het scheuren bent, dus ipv een cracker neem ik gewoon een bruine snee mee!

Verder doe ik het samen met mn moeder maar ik ben degene die de schwung erin moet houden omdat zij nogal eens wil versloffen!

Tis overigens aan mij ook wel te zien, verschillende mensen zeggen dat ik een smaller gezicht heb gekregen en bovendien kan ik nu weer kleren aan die 2 jaar ongebruikt in de kast hebben gehangen! nog een kilo of 5 en ik ben tevreden!!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 26 jun 2007 15:09

Wij zijn veel goedkoper uit dan eerst. Wanneer je al die merkzooi vervangt door huismerk scheelt dat ook weer.

@SimonT: echt goed joh al 10 kilo kwijt!
Ben er zelf 4 kwijt in 4 weken dus dat is wel fijn. Heb vorige week 2x taart op en heb een BBQ gehad dus ben blijd at ik uberhaupt ben afgevallen.

Heb gisteren trouwens een fruitdag gehad en dat heplt echt zooo goed. Ik heb geen honger gevoel gehad en ging ook niet met honger naar bed. Het is dus wel een aanrader wanneer je een weekend heb gehad met veel eten.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 jun 2007 18:02

Dat is denk ik ook wel de kracht erachter. Als je normaal behoorlijk gezond en in fatsoenlijke mate eet, dan geeft het niet als je een keer een verjaardag, barbecue ofzoiets hebt. Daar vlieg je echt niet ineens 3 kilo van aan ;)
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”