Poolrev schreef:Sorry hoor, maar je kan ook tot het uiterste gaan. Als je genoeg achting en verwondering voor God hebt, hoef je niet zo nodig Hem uit te beelden (in bijv. een film). Omdat je dan weet dat je God niet op die manier kan dienen en Hij dat ook niet wil.
Hoho, niet te snel!
Volgens mij kunnen wij mensen helemaal niet weten welke dingen God gebruikt om mensen te bereiken. Het gebeurt in het verborgene! Het is misschien een erg extreem voorbeeld, maar in mijn omgeving is er iemand geïnteresseerd geraakt in het Evangelie door het lezen van een Tibetaans dodenboek, waarin een verwijzing werd gemaakt naar Jezus. Deze persoon is nu actief lid van een kerk. Van wat God doet hebben wij geen weet.
Over die uitbeeld kwestie: het is een heel andere zaak om God af te beelden in een beeld (Hem proberen te vangen in steen, goud of anderzins) en dat beeld te gaan aanbidden in plaats van Hem.
Bij het vertonen van deze film wordt echt niet gezegd dat de mensen de film-christus moeten aanbidden. Het blijft niet bij de film alleen! Mensen krijgen bijbels mee naar huis en de plaatselijke zendelingen begeleiden de mensen. Vergeet niet dat Jezus (God) écht een menselijk lichaam heeft (gehad). Ik vraag me af waarom men dat lichaan niet af mag beelden. Goed, we weten niet precies hoe Hij eruit gezien heeft, maar veel zal het niet verschillen van de joden uit die plaats en tijd. Zolang het maar niet een verafgoding wordt.
Nog even een paar cijfertjes: bron
http://www.jesusfilm.org/progress/statistics.html
Cumulative Viewing and Listening Audience:5,596,881,003
Viewing Audience of the "JESUS" Film
Viewing audience of the film since 1979: 5,040,711,440
Internet viewings:3 56,137
Indicated decisions for Christ as a result of the film:4 193,534,385
Countries in which the film has been shown: 236
Countries where the film has been seen on television: 176