Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Collateral

Berichtdoor Collateral » 21 jun 2007 20:46

Een paar posts naar boven:

BJ schreef:Tja, dat is dus weer in een persoonlijk bericht naar Aragorn verzonden. Dus zul je hier geen antwoord op krijgen.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 jun 2007 21:25

Collateral schreef:
rosalie83 schreef:
zahra schreef:Ik vond hem juist zo lief :(

Dit is de beste opmerking in dit hele topic.

Maatje (Aragorntje), we zullen je missen. :-(

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 21 jun 2007 21:40

aangezien we het hier hebben over het beleid van refoweb heb ik deze quote uit het Aragornafscheidsuithuiltopic hierheen gehaald.

Collateral schreef:Voor zover ik weet (en ik mag mezelf wel een insider noemen, denk ik :) ) is er vanuit de forumleiding nooit gepoogd op een open manier te praten over vermeend wangedrag. Er is hooguit gewaarschuwd, gedreigd en gestraft, vaak op een gefrustreerde en autoritaire manier (zoals ook nu weer). Dan vraag je er mijns inziens ook om dat de gebruiker weinig zin heeft om zich aan te passen. Zeker niet als die gebruiker Aragorn heet. :mrgreen:

Dit neemt trouwens niet weg dat hij er zelf ook een beetje om heeft gevraagd. Maar het 'probleem' zit hem dus zeker niet aan één kant.

@Collateral: wat versta jij in het algemeen onder een open gesprek (...open manier te praten...) en hoe had je dat in deze situatie vorm gegeven?
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 jun 2007 21:50

Sabra schreef:
Aragorn schreef:Waarom is dat zo erg dan? MrSokkie heeft ook z'n Boeddhistische motto in z'n onderschrift staan, Collateral propageerde eerder zeer subtiel z'n Advaita Vedanta-gedachtegoed en mijn positie in het metafysisch universum valt hieronder ook te lezen.

Lijkt me geen enkel probleem.

Dat kun jij geen probleem vinden, maar gezien de christenvervolging in vrijwel alle moslimlanden lijkt het mij niet gepast dat hier iemand de islamtische getuigenis kan blijven afleggen.

Dat ben ik niet met je eens. Zahra is niet verantwoordelijk voor het feit dat er in andere landen onacceptabele toestanden heersen.

Of het noodzakelijk is de islam te propageren op een christelijk forum, vraag ik me af. Ik respecteer de islam zoals ik die tot op heden heb ervaren (familie IRL en Zahra online), maar ik wil Zahra adviseren de spanningen niet op te voeren. Ik propageer het christendom ook niet op Maroc.nl.

Sabra schreef:Ik impliceer daar inderdaad mee dat de islam in principe geen ruimte laat voor andere religies.

Volgens mij is er geen enkele godsdienst die dat doet.

Los daarvan, in de koran kwam ik een zinnetje tegen waarin staat dat "zij die geloven en de christenen en de joden en de sabeërs" door God/Allah worden beloond met gelukzaligheid.

Er zou meer verschil gemaakt moeten worden tussen de godsdienst en de wijze waarop deze godsdienst beleden wordt.
Laatst gewijzigd door Optimatus op 21 jun 2007 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 21 jun 2007 21:51

Gezien de commotie is een gesloten mededelingen topic met korte mededelingen (nieuwe moderators, in één zin, bans in één zin, enz.) op het forum misschien geen slecht idee. Een virtuele schandpaal is niet goed, maar als we zien hoe iedereen reageert lijkt me zo'n afkondiging toch beter... op veel andere fora is dat volgens mij ook gebruikelijk.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 jun 2007 22:00

Overigens, met mijn onderschrift heeft men hopelijk geen moeite (tenzij taalkundig).

Maaike

Berichtdoor Maaike » 21 jun 2007 22:04

Optimatus schreef:Overigens, met mijn onderschrift heeft men hopelijk geen moeite (tenzij taalkundig).

Ik begrijp et niet eens, vertaal het es?!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 jun 2007 22:16

Het is slang-Frans (zeg maar straat-Nederlands) en is geplaatst bij een foto van mij op de site van degene die het onderschrift heeft geschreven (namelijk mijn jongste broertje):

lui s'est Erik
hij, dit is Erik
pour moi c mon grand frere.
voor mij is hij mijn grote broer.
quand je suis avec lui je m'ennuie pas.
als ik met hem ben verveel ik me niet.
mais bon prend bien soin deux toi frero.
maar goed, pas goed op jezelf broer.

Toch aardig hè?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 21 jun 2007 22:19

Wat een vreselijke vorm van zelfverheerlijking...

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 21 jun 2007 22:20

Jahoor, maar daar is dit topic dus niet voor bedoeld. Volgens mij is of was er een slow chat topic, zeg iets over het onderschrift van... enz. Probeer het daar eens 8)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 22 jun 2007 07:46

Smurffie schreef:
Acire schreef:
Smurffie schreef:
Acire schreef:Zo, komt er weer rust in de tent nu Aragorn geband is, en Raaf daarmee ook vertrekt?? Lekker!

Dat eindeloze gejammer, ingaan op details en niet op de hoofdlijn, niets willen snappen van regels, altijd de grenzen op zoeken, dat zogenaamd tolerante gedoe, en als gevolg daarvan het eindeloze gezeik op mods, ben ik nu weleens zat!
Dus wat mij betreft: blijf lekker weg. Richt je eigen forum op en ga daar zogenaamd 'cool' zitten doen. Doei!

Je weet niet wat er precies gebeurd is. Overigens vind ik dit net zulk kinderachtig gedrag als Ara en Rafaell wel eens kunnen vertonen.
Het is geen gezeik op mods, maar gewoon het vragen van een verklaring van hoe of wat. Mods en beheerders zijn evengoed mensen met fouten als gebruikers. Als we het op een normale manier kunnen oplossen is er niets aan de hand.

Ik weet niet wat er gebeurd is, ik hoop ook niet dat ik alles moet weten voor ik er een mening over mag hebben. Maar ik zie wel dat het constant, steeds, telkens weer opnieuw dezelfde personen zijn die dingen niet willen snappen, en steeds om uitleg vragen van dingen die ze zelf ook wel kunnen bedenken als ze zich even in zouden leven. Dat irriteert enorm!
En daarom zeg ik met een gerust hart: doei, ga maar weg.

Je kwam simpelweg ongnuanceerd over.

Volgens mij slaat Acire de spijker op de kop.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 22 jun 2007 10:28

Dirk schreef:aangezien we het hier hebben over het beleid van refoweb heb ik deze quote uit het Aragornafscheidsuithuiltopic hierheen gehaald.

Collateral schreef:Voor zover ik weet (en ik mag mezelf wel een insider noemen, denk ik :) ) is er vanuit de forumleiding nooit gepoogd op een open manier te praten over vermeend wangedrag. Er is hooguit gewaarschuwd, gedreigd en gestraft, vaak op een gefrustreerde en autoritaire manier (zoals ook nu weer). Dan vraag je er mijns inziens ook om dat de gebruiker weinig zin heeft om zich aan te passen. Zeker niet als die gebruiker Aragorn heet. :mrgreen:

Dit neemt trouwens niet weg dat hij er zelf ook een beetje om heeft gevraagd. Maar het 'probleem' zit hem dus zeker niet aan één kant.

@Collateral: wat versta jij in het algemeen onder een open gesprek (...open manier te praten...) en hoe had je dat in deze situatie vorm gegeven?

Vragen wat iemands bedoeling is bij het plaatsen van bepaalde dingen bijvoorbeeld. Of gewoon vriendelijk aangeven dat bepaalde dingen niet door de beugel kunnen, en waarom. (Overigens heb ik wat dat betreft weinig tot niets aan te merken op bijvoorbeeld de moderatoren BJ en Parsifal. Als één van hen op de stoel van Henkie had gezeten was het volgens mij lang niet zo snel van een ban gekomen, en wellicht zelfs helemaal nooit.)

Nog wat uit dat topic:

parsifal schreef:Even voor de duidelijkheid trouwens. Het ging niet echt om een eenmans actie van Henkie.

Daar heeft het wel de schijn van. In de 'ban-mail' aan Aragorn schijft hij zelf dat hij er een paar nachten over heeft geslapen en dat hij tot de conclusie is gekomen dat hij het niet meer ziet zitten om hem nog langer op het forum te hebben. Ook in de rest van de mail is het bijzonder veel 'ik' en bijzonder weinig 'wij'.

reform schreef:Nee het is niet zo dat Aragorn niet meer welkom is, maar hij moet zich wel realiseren dat niet alles op refoweb gezegd kan worden. Dat is refoweb...daar hebben we gewoon meer regels dan op een fora als FOK.

Welke regels heeft hij nu eigenlijk concreet overtreden, met welke delicten? (Niet dat ik per se niet wil zien dat er regels overtreden zijn ofzo, maar ik vind het zo vaag: 'de regels'.)

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 22 jun 2007 10:49

Collateral schreef:
parsifal schreef:Even voor de duidelijkheid trouwens. Het ging niet echt om een eenmans actie van Henkie.

Daar heeft het wel de schijn van. In de 'ban-mail' aan Aragorn schijft hij zelf dat hij er een paar nachten over heeft geslapen en dat hij tot de conclusie is gekomen dat hij het niet meer ziet zitten om hem nog langer op het forum te hebben. Ook in de rest van de mail is het bijzonder veel 'ik' en bijzonder weinig 'wij'.

Laten we het zo zeggen. Er waren mods die die paar nachten bedenktijd niet genomen zouden hebben.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Collateral

Berichtdoor Collateral » 22 jun 2007 11:46

Dat kan ik me dan ook wel weer indenken ja. :) Hoewel ik ook dat niet echt van volwassenheid vind getuigen. Iemand bannen is dan wel een makkelijke oplossing, maar het is ook altijd een bewijs van onvermogen om met andersdenkenden om te gaan. Bij sommige eerdere gebanden op dit forum is dat niet direct een schande (met sommigen valt gewoon letterlijk niet te communiceren), maar in het geval van Aragorn is het wat mij betreft overduidelijk dat de fout lang niet alleen bij hem ligt. Bovendien is hij altijd bereid te communiceren. Ik persoonlijk zou me in ieder geval behoorlijk schamen als ik hem op zo'n manier monddood zou maken, want daarmee vecht je met ongelijke wapens.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 22 jun 2007 11:51

moet ik dan ook niet verbannen worden (niet dat ik het wil hoor :!: )

Ik ben soms namelijk ook erg kritisch hier
En ik laat mijn niet-christelijke zijn ook duidelijk merken
.

Terug naar “Archief”