Wat is jullie mening over 'Jezus-films'
Ik vind het ronduit spottend. Daarnaast kan je het nooit waarheidsgetrouw weergeven (wie zegt dat Jezus een baard had?). We hebben genoeg aan de Bijbel.
Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:Doordat ik vroeger de film Jezus Christ Superstar had gezien, ben ik de bijbel gaan lezen, want ik wilde alles over Hem weten, later ben ik tot bekering gekomen. Dus het kan ook heel positief uitpakken, zo'n film. Oh ja, ik weet nog, dat toen de film afgelopen was, stonden jongeren van de Jouth for Christ folders en uitnodigingen uit te delen , want die hadden in die stad een koffieshop (voor de goede orde, geen drugshol, maar een gezellige huiskamerachtige ruimte waar je gratis koffie en thee kreeg en mensen met je gingen bidden en uit de bijbel lezen en zo, een soort hippys voor Jezus en zo een ben ik dus ook geworden, een Jezusfan)
surfer schreef:is dat niet een beetje een vreemd woord, Mariamagdalena?een Jezusfan
Mariamagdalena schreef:surfer schreef:is dat niet een beetje een vreemd woord, Mariamagdalena?een Jezusfan
Dat heb ik niet van mezelf, maar van Peter uit Eindhoven.
surfer schreef:is dat niet een beetje een vreemd woord, Mariamagdalena?een Jezusfan
Ik dacht dat we in de eerste plaats God de Vader aanbidden. Daar verwijst Jezus ook steeds naar, naar de Vader. Ik zal daar een topic over openen."Bovendien komt het begrip 'fan-zijn' van het latijnse woord fanaticus, wat betekent: als een (af)god aanbidden. Als je zegt dat je fan van Jezus bent, dan zeg je dus eigenlijk dat je Jezus wilt aanbidden als God. En daar gaat het toch precies om wat mij betreft."
Rudolf Meuser schreef:Wat is jullie mening over 'Jezus-films'
Ik vind het ronduit spottend. Daarnaast kan je het nooit waarheidsgetrouw weergeven (wie zegt dat Jezus een baard had?). We hebben genoeg aan de Bijbel.
surfer schreef:Jezus was toch ook juist als mens op deze wereld? WAarom zou je hem dan niet mogen afbeelden als mens?
Poolrev schreef:surfer schreef:Jezus was toch ook juist als mens op deze wereld? WAarom zou je hem dan niet mogen afbeelden als mens?
Omdat Jezus tegelijkertijd mens en God was. En God zegt toch Zelf in de 10 geboden dat je geen beeld van God mag maken? En God is 3enig: God de Vader, God de Zoon (Jezus) en God de Heilige Geest.
Mariamagdalena schreef:Dat heb ik niet van mezelf, maar van Peter uit Eindhoven, die had op de EO zo'n programma, die was alsmaar aan het evangeliseren. In onze gemeente draaien we op jongerendiensten ook wel videos van Peter. Als je lid wordt van de Jezusfanclub, kan je meedoen aan evangelisatiewerk, krijg je kaartjes met cartoons om uit te delen, stickers, e.d. Niet dat ik daar bij zit, want Eindhoven is te ver weg. Peter zit bij een vrije of volle evangelische gemeente, dat weet ik niet precies, maar hij maakte programmas voor de EO.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten