Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 19 jun 2007 21:44

Ilias schreef:Jij vind het oke dat oost-Jeruzalem bezet word?

Ben je weleens in Jerusalem geweest?

Volgens de VN is oost-Jeruzalem nog steeds van de Palestijnen.... Sooner or later moeten jullie het oosten opgeven, Jeruzalem is niet alleen voor Joden.... ook voor ons is Jeruzalem belangrijk... Al-Aqsa etc... Rotskoepel... Ook bedevaartoords voor moslims, De tempel bestaat niet meer, het grond van de Tempel bezitten wij moslims nu... Wat wil jij daar tegen doen?

Dat weet ik dat Jerusalem ook belangrijk is voor moslims. Maar voor ons is het de heiligste Stad.
Ik ben niet voor een gedeeld Jerusalem. Hoe stel je, je dat bijvoorbeeld voor...
Wat zou ik daar tegen moeten doen dan? Ik moet er juist niet aan denken dat de boel daar in elkaar stort. (De Tempelberg).

Ben jij voor de bezzeting? Zo ja... dan kan je die Vrede vergeten.... Joden zouden juist als beste moeten weten hoe het is om in vernedering te leven, in onderdrukking... Maar nee hoor... Men leert niet van de Holocaust... Jullie zouden je juist moeten schamen.... (Het volk van God my ass..... IDF is zeker army van God :mrgreen: ).

Jij bent ervoor dat heel Israel verwijderd word. Jij kunt Vrede vergeten zolang je die instelling hebt. Zolang die instelling er is zal er strijd blijven tussen Israel en de buurlanden. En zal er geen vrede komen.

Ik ben tot conclusie gekomen dat jij een zogenaamde Messias-belijdende Jood bent, klopt dat? (excusses als ik het verkeerd heb).

Dan had ik allang alijah gemaakt. :)

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 19 jun 2007 21:45

Ilias schreef:JWHW is zoinzo een verzinsel gemaakt door een paar slimme monikken....
En Allah is gewoon een naam voor een maangod verzonnen door wat barbaren....

:roll:

Nog behoefte om te onderbouwen waarom JWHW een verzinsel van monnikken is?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 jun 2007 21:47

de God die 1

'Onze' God is 3. Daar mis je er dus toch twee 8)

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 19 jun 2007 21:48

Smurffie schreef:
de God die 1

En samen zijn zij inderdaad één.
Auf Wiedersehen!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 jun 2007 21:49

T. Lindeman schreef:
Smurffie schreef:
de God die 1

Ja, maar zij missen de tweede persoon.

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 19 jun 2007 21:52

Machiavelli schreef:
Ilias schreef:JWHW is zoinzo een verzinsel gemaakt door een paar slimme monikken....
En Allah is gewoon een naam voor een maangod verzonnen door wat barbaren....

:roll:

Nog behoefte om te onderbouwen waarom JWHW een verzinsel van monnikken is?

Zolang ik weet dat er in de bijbel geen juiste canon bestaat is dat genoeg voor om te weten dat God daar niks mee te maken heeft, en die maangod is grote onzin... dat is allang weerlegd:

http://www.islamic-awareness.org/Quran/ ... ongod.html

Aub heb jij hier genoeg om te lezen.... Zelfs de Quraan zelf weerlegt de stelling dat het geen Maan "geloof" kan zijn.

koran 41:37 En onder Zijn tekenen zijn de dag en de nacht, de zon en de maan; derhalve werpt u niet neder voor de zon of de maan maar werpt u neder voor God Die hen schiep, indien gij Hem wilt aanbidden.

André

Berichtdoor André » 19 jun 2007 21:54

Hoe is het met de huidige situatie in Israël, daar ging het de topic starter om, toch?

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 19 jun 2007 21:55

Yael schreef:
Ilias schreef:Jij vind het oke dat oost-Jeruzalem bezet word?

Ben je weleens in Jerusalem geweest?

Volgens de VN is oost-Jeruzalem nog steeds van de Palestijnen.... Sooner or later moeten jullie het oosten opgeven, Jeruzalem is niet alleen voor Joden.... ook voor ons is Jeruzalem belangrijk... Al-Aqsa etc... Rotskoepel... Ook bedevaartoords voor moslims, De tempel bestaat niet meer, het grond van de Tempel bezitten wij moslims nu... Wat wil jij daar tegen doen?

Dat weet ik dat Jerusalem ook belangrijk is voor moslims. Maar voor ons is het de heiligste Stad.
Ik ben niet voor een gedeeld Jerusalem. Hoe stel je, je dat bijvoorbeeld voor...
Wat zou ik daar tegen moeten doen dan? Ik moet er juist niet aan denken dat de boel daar in elkaar stort. (De Tempelberg).

Ben jij voor de bezzeting? Zo ja... dan kan je die Vrede vergeten.... Joden zouden juist als beste moeten weten hoe het is om in vernedering te leven, in onderdrukking... Maar nee hoor... Men leert niet van de Holocaust... Jullie zouden je juist moeten schamen.... (Het volk van God my ass..... IDF is zeker army van God :mrgreen: ).

Jij bent ervoor dat heel Israel verwijderd word. Jij kunt Vrede vergeten zolang je die instelling hebt. Zolang die instelling er is zal er strijd blijven tussen Israel en de buurlanden. En zal er geen vrede komen.

Ik ben tot conclusie gekomen dat jij een zogenaamde Messias-belijdende Jood bent, klopt dat? (excusses als ik het verkeerd heb).

Dan had ik allang alijah gemaakt. :)

Nee ben nooit in Jeruzalem geweest, maar staat wel op m'n "verlanglijstje" nadat ik Mekka bezocht heb...

Tempelberg is niet alleen van de Joden.. 1 van onze heiligste plekken staan daar namelijk ook op...

Vergeet mijn gedachte en antwoord eens op de vraag of je VOOR de bezetting bent... Ik vraag het aan jouw en wil daarop graag direct antwoord.

:D:D:D, Ach ja dit is de eerste keer dat ik een messias-belijdende Jood op een forum ontmoet :D.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 jun 2007 21:56

Ilias schreef:JWHW is zoiezo een verzinsel gemaakt door een paar slimme monikken....

Nietwaar. Monniken zijn van na 200.
De naam JHWH is de naam die in de oude bijbelse handschriften staat. En dan heb ik het over heel wat vroegere tijd.
Ik heb mij laten vertellen dat JHWH in feite een vorm is van het Hebreeuwse werkwoord hajah (=zijn). Waar dat voor staat, dat valt te lezen in Exodus 3. Het is de verbondsnaam, waarmee God zich geopenbaard heeft. Het tekent Gods betrouwbaarheid.
Ik denk dat een tekst als 1 Koningen 8:23 de inhoud van die naam heel mooi beschrijft.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 19 jun 2007 22:00

Smurffie schreef:
T. Lindeman schreef:
Smurffie schreef:
de God die 1

Ja, maar zij missen de tweede persoon.

Wij missen helemaal niemand, Islam is Zuiver Monotheisme, kan je niet van die 3-eenheid zeggen... Waar nog steeds onder Christenen vele onduidelijkheid is over de rol van Jezus.. Was hij de Zoon? Was hij de Zoon, heilige geest, en de vader? Was hij dit en was dat....

Een Christelijkwereld van Verschil... Niet eens de Rol van Jezus kunnen bepalen... Ik geef toe dat er in de Islam ook zat stromingen zijn, de profeet Mohammed Vrede Zij Met Hem heeft gezegd dat er 73 stromingen in de Islam zouden komen, 72 in het Christendom, en 71 in het Jodendom.

Dus eigenlijk is het helemaal niet raar. Maar in de Islam is bij elke moslim Duidelijk welke Rol de Zeger der Profeten had...

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 19 jun 2007 22:07

Ilias schreef::D:D:D, Ach ja dit is de eerste keer dat ik een messias-belijdende Jood op een forum ontmoet :D.

Je begreep me verkeerd. :wink: Alijah = emigratie naar Israel, dat had ik dan allang gedaan als ik Joods was.
Er zijn wel (Messiaanse) Joden op dit forum.

Voor de rest hoop ik je nog te beantwoorden.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 jun 2007 22:08

onduidelijk?

voor mij niet.
God is 1 wezen die bestaat uit 3 personen: de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.

De Vader is in de hemel met aan Zijn rechterhand Zijn Zoon Jezus. De Heilige Geest helpt ons in ons geloof.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 jun 2007 22:09

Wij missen helemaal niemand, Islam is Zuiver Monotheisme, kan je niet van die 3-eenheid zeggen... Waar nog steeds onder Christenen vele onduidelijkheid is over de rol van Jezus.. Was hij de Zoon? Was hij de Zoon, heilige geest, en de vader? Was hij dit en was dat....

3 in personen, één in wezen. Niks geen onduidelijkheid over de rol van Jezus. Ik ken geen enkele christen die twijfelt aan de rol van Jezus namelijk.
Jezus is idd. niet de vader, noch de Heilige geest. Aan het kruis riep Hij tot zijn Vader 'Waarom hebt gij mij Verlaten'' en ''In Uw handen beveel ik Mijn geest''. Hij was niet bepaald schitzofreen..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 jun 2007 22:10

Ghe, amen Gerdien 8)

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 19 jun 2007 22:11

Gerdien B. schreef:onduidelijk?

voor mij niet.
God is 1 wezen die bestaat uit 3 personen: de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.

De Vader is in de hemel met aan Zijn rechterhand Zijn Zoon Jezus. De Heilige Geest helpt ons in ons geloof.

Yel vind dat je geen gelijk hebt.

Terug naar “Archief”