Foto-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 18 jun 2007 16:28

Hier nog een aantal foto's van mij. Ben echt helemaal verslaafd aan fotograveren! Vind het super, eigenlijk zou ik fototoestel standaard bij me moeten hebben :wink: Nog een vraagje: bewerken jullie alle foto's die je maakt?

Een dagje uit in Brugge (hele serie foto's gemaakt natuurlijk) :

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat bloemen: (blijft toch mijn favourite onderwerp)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 jun 2007 16:40

Mooi, Leej!

Ik fotografeer ook het liefst bloemen enzo in close - up. Ik probeer nu alleen steeds vaker of ik ook (goeie) foto's van andere onderwerpen kan maken, maar vind dat vaak nog maar lastig...

Het liefst bewerk ik mijn foto's niet, alleen soms om de kleuren iets helderder te maken of iets in zwart - wit te zetten, dit kan nl. niet op mijn camera. En ik ben er nu ook achter dat het toch wel handig is om op de pc de horizon nog een beetje recht te zetten, als dit tijdens fotograferen niet gelukt is :wink:

Ik zou het liefst ook dag en nacht m'n camera bij me willen hebben, alleen komt het er vaak niet van omdat het zo'n gesjouw is (en manlief is er niet altijd even gelukkig mee als ik om de paar meter weer stilsta omdat ik denk wat moois te zien.. :lol: )

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 18 jun 2007 16:46

Ik ga er soms gewoon even een uur eropuit om foto's te maken. Van dieren vind ik maar super moeilijk. Zit ik daar net helemaal klaar met mijn fototoestel, vliegt dat beest weg o.i.d.
Haha.....gelukkig heb ik geen manlief!!
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 18 jun 2007 18:17

Alle foto's gewoon altijd even door Photoshop en Paint Shop Pro, maar alleen voor levels, contrast, en heel af en toe wat selectieve onscherpte enzo, maar nooit teveel.

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 18 jun 2007 18:40

CGK<3 schreef:Alle foto's gewoon altijd even door Photoshop en Paint Shop Pro, maar alleen voor levels, contrast, en heel af en toe wat selectieve onscherpte enzo, maar nooit teveel.

Die programma's he....hoe kun je die krijgen? Ik gebruik Picasa(die haal je zo van internet af), maar ik wil net wat beters, ben niet altijd tevreden over het resultaat.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 18 jun 2007 20:41

Leej schreef:
CGK<3 schreef:Alle foto's gewoon altijd even door Photoshop en Paint Shop Pro, maar alleen voor levels, contrast, en heel af en toe wat selectieve onscherpte enzo, maar nooit teveel.

Die programma's he....hoe kun je die krijgen? Ik gebruik Picasa(die haal je zo van internet af), maar ik wil net wat beters, ben niet altijd tevreden over het resultaat.

gewoon even naar de fotozaak, of naar de softwarewinkel (en nee, we gaan hier geen reclame maken voor illegale versies :) )

ook op internet zijn ze wel te krijgen. bijvoorbeeld bij online boekwinkels of fotozaken.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 19 jun 2007 12:11

Leej schreef:

Eh....daar mag ik helaas niks over zeggen. Hoe het maar bij Picasa als je geen vele honderden euro's wil betalen.

Maar een demo proberen mag wel!

http://www.download.com/Corel-Paint-Shop-Pro-Photo/3000-2192_4-10585273.html?tag=lst-0-1

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 19 jun 2007 19:10

overigens is Photoshop Elements voor niet al teveel geld te koop, dat is de consumentenversie van het professionele Photoshop CS, en dit is zeker voor de beginnende bewerker een programma waar je al veel mee kunt. als je met Elements 4 genoegen neemt, kun je die al voor een paar tientjes legaal kopen, de nieuwste versie (Elements 5) zal zo'n 80-90 euro kosten volgens mij.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

jnien

Berichtdoor jnien » 19 jun 2007 19:36

CGK<3 schreef:
Haai schreef:
Napoleon schreef:mooie sfeer, vooral de bovenste is erg prettig om te kijken. kleine hint: ze worden allebei nog mooier als je de horizon rechtzet :)

Ik weet 't, maar vind het niet altijd meevallen om dat goed voor elkaar te krijgen... Nog een goeie tip misschien??? :D (Ze moeten nog eens een ingebouwde waterpas uitvinden ofzo...)
Haha, in sommige camera's zit wel een rasterfunctie hoor, erg handig

Afbeelding

Wowie.. gaaf!!:)

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 19 jun 2007 21:30

Napoleon schreef:overigens is Photoshop Elements voor niet al teveel geld te koop, dat is de consumentenversie van het professionele Photoshop CS, en dit is zeker voor de beginnende bewerker een programma waar je al veel mee kunt. als je met Elements 4 genoegen neemt, kun je die al voor een paar tientjes legaal kopen, de nieuwste versie (Elements 5) zal zo'n 80-90 euro kosten volgens mij.
Ja maar doet Elements wel aan layers enzo?

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 19 jun 2007 22:27

CGK<3 schreef:
Napoleon schreef:overigens is Photoshop Elements voor niet al teveel geld te koop, dat is de consumentenversie van het professionele Photoshop CS, en dit is zeker voor de beginnende bewerker een programma waar je al veel mee kunt. als je met Elements 4 genoegen neemt, kun je die al voor een paar tientjes legaal kopen, de nieuwste versie (Elements 5) zal zo'n 80-90 euro kosten volgens mij.
Ja maar doet Elements wel aan layers enzo?

layers volgens mij wel (al moet ik zeggen dat ik het zelf niet heb). kleurkanalen enzo weer niet. maar ik weet niet precies wat allemaal wel en niet, al ben ik wel van plan elements zelf aan te schaffen.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

*Girly*
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor *Girly* » 20 jun 2007 18:35

foutje...
Laatst gewijzigd door *Girly* op 20 jun 2007 18:36, 3 keer totaal gewijzigd.

*Girly*
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor *Girly* » 20 jun 2007 18:35

Afbeelding

grmblz...hij's geloof ik nog aardig groot...hopen dat t meevalt ;-)

Sunrise
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sunrise » 20 jun 2007 18:45

ja, hij is idd erg groot, maar wel leuk!
If the stars don't shine tonight
And tomorrow forgets the light
Hold on, hold on to Me...

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 21 jun 2007 12:21

tijdje geleden, maar ik doe ook maar weer eens mee. een paar landschapjes om te beginnen ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik zou liegen als ik zou zeggen dat deze zo uit m'n camera rollen :mrgreen:
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Terug naar “Archief”