Klaas schreef:Solus:Zalig worden, zo zij een zwaar bevindelijke predikant eens, doe je met je armen over elkaar!
Ja ja. Had die bevindelijke predikant misschien geen bijbel tot zijn beschikking?
Solus:Dus met mensen die het zo gemakkelijk willen, wordt eigenlijk bedoeld: mensen met een eigenwillige godsdienst: ze willen het op hun manier.
Ik wordt zo moe van dit soort loze praatjes...
De mensen die jij beschrijft zijn vaak mensen die ontzettend van God houden. Ze zeggen niet dat je Jezus moet aannemen omdat ze het makkelijker willen, maar omdat ze daarme in ieder geval menen dat ze de bijbel naspreken. Jij hebt echt zo'n ontzettend karikaturaal beeld van de mensen die niet in jouw leer geloven, dat is echt ongelovelijk...
Ik heb je nu al een aantal malen gevraagd waarom het zo moeilijk is uit te gaan van iemands integriteit. Ik doe dat bij deze maar weer omdat ik nog steeds geen antwoord heb gehad: waarom krijgen dit soort mensen van jou dit soort stempels opgedrukt?
Ik ben het absoluut niet eens met de manier waarop jij bepaalde dingen voorstelt. Ik kan echter wel zien dat je dat doet vanuit een oprechte bezorgdheid. Zie jij dat niet bij andere mensen? Mensen die zeggen dat je Jezus moet aannemen, zijn vaak erg bezorgd over het zieleheil van anderen. Waarom zou je dat zo negatief benaderen?
Natuurlijk zijn er mensen die het liefst niet zo diep gaan en liver alleen over Gods liefde spreken. En wellicht dat dat binnen de evangelische wereld ook best wel een zorgelijke ontwikkeling is. Jouw reacties zijn echter wel erg van het soort 'van dik hout zaagt men planken'. Laten we deze mensen aanvaarden als broeders en zusters on Christus en vanuit die verbondenheid hen eventueel wijzen op tekortkomingen.
Klaas
Beste Klaas,
Ik trek niemands integriteit in twijfel! Ik ben bang dat jij een enorm karikaturaal beeld van mij hebt en van mensen ter rechterzijde van de gereformeerde gezindte (om het zo maar eens aan te duiden). Ik heb in mijn leven ontzaglijk veel evangelische mensen gesproken, ken een aantal van nabij, en ook "licht" hervormde (linker vleugel vd Bond) etc. Die mensen menen alles voor de volle 100% Daarom wil ik ze met klem waarschuwen! Die mensen die in de oordeelsdag Jezus voorhouden dat ze in Zijn naam geprofeteerd hebben en duivelen uitgeworpen die meenden dat ook voor de volle 100% Daar gaat het niet over. Het gaat er over of we het bruiloftskleed ontvangen hebben. Eerlijk gekregen of zelf gegrepen? Nog een gelijkenis van de Heere Jezus: door de poort gegaan of over de muur geklommen? Waarom wil jij iedereen die de naam Jezus in zijn mond neemt de handen opleggen? Ben je er niet bang voor dat mensen met een ingebeelde hemel voor eeuwig verloren gaan? Mag ik iets meer ernst vragen in het omgaan met de medemens? (en met onszelf uiteraard in de eerste plaats)