Wonderbaarlijke genezing in Bleskensgraaf

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 15 jun 2007 19:32

T. Lindeman schreef:
pol schreef:Maar hoe gaat het nu dan met Janneke Vlot? Bleskensgravers kom op!!!

Ja daar ben ik ook zeer benieuwd naar.

Janneke Vlot pas nog gezien, stralend als wat. Dus die is nog zo gezond als een ichtusvisje.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 15 jun 2007 20:53

Hardstikke fijn voor haar! k Hoop dat ze zo 100 mag worden.
Maar ik vind het wel heel erg voor Leonie. 'k Ken heel dat meisje niet, maar ik heb er wel mee te doen, wat moet ze zich beroerd voelen, Genezen... dan weer niet. We moeten allemaal maar voor haar bidden mensen!

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 15 jun 2007 23:17

Dat lijkt me sowieso goed.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 16 jun 2007 00:19

jamillah schreef:
T. Lindeman schreef:
pol schreef:Maar hoe gaat het nu dan met Janneke Vlot? Bleskensgravers kom op!!!
Ja daar ben ik ook zeer benieuwd naar.

Janneke Vlot pas nog gezien, stralend als wat. Dus die is nog zo gezond als een ichtusvisje

Zie je wel ...!!! ---(( dat gezeur toch van die agnosten, met hun twijfels ?... :wink:
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Riska

Berichtdoor Riska » 16 jun 2007 10:19

Op DIT moment is er een EO-uitzending (Knevel) op radio 5 - gesprek met Janneke Vlot!!!! (747AM)

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 17 jun 2007 18:31

Mensen laat het voor eens en voor altijd duidelijk zijn dat de meeste gevallen bij Jan Zijlstra leugens zijn.

1.
Jan Zijlstra geneerst 9 van de 10 keer alleen mensen met een niet aan te tonen ziekte. Net als bij Janneke Vlot. Over haar ziekte is nog weinig bekend, het ziektebeeld incluis.

2.
JZ had eens een profetie voor iemand, maar toen werd hem ingefluisterd dat hij nog geen tiende van zijn loon had afgestaan. De profetie bleef achterwege.

3.
Bij elke dienst wordt de nadruk gelegd op het geven van geld. Zoveel mogelijk.

4.
Indien je niet genezen word geloof je niet genoeg, aldus JZ. Weten jullie hoeveel mensen hij heeft kapot gemaakt door dit te zeggen? Geloof me, heel veel. Dat is niet wat God wil denk ik.

5.
De genezen ziekten gaan vaak gepaard met een rolstoel, terwijl er bij een conventioneel ziektebeeld geen rolstoel nodig is.

6.
hij laat een kerk bouwen van 9 miljoen!!!!! dat kan ook wel wat minder.

Ik heb mn buik vol van die leugenaar. Dat mensen daar niet door heen prikken snap ik echt niet. Een vriend was ook bij zon genezingsdienst, voor zn vriendin deed ie dat. Zijn vriendin helemaal blij enzo, werd ze genezen met heel veel liefde enzo. Hij kreeg al1 te horen dat er geschiede naar zijn geloof. JZ wist precies wie die moest pakken.

Mijd deze gast!!!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 17 jun 2007 18:36

Wat betreft punt 1. Jannekes ziekte was wel bewezen door het ziekenhuis. Ze had vorige zomer nog een heel medisch onderzoek gehad, daar kwam uit dat ze door de medici niet meer te genezen was. Ze is na de genezingsdienst weer naar het ziekenhuis geweest en zelfs haar artsen stonden versteld van dit wonder.

De andere punten weet ik niet. Ik ken Jan Zijlstra niet, maar we moeten wel voorzichtig zijn met een oordeel. Over die geldkwestie. Een kerk van 9 miljoen ok behoorlijk veel, maar aan de andere kant hoeveel nieuwe kerken worden er gebouwd voor de hhk daar komt ook in een mum van tijd een berg geld voor vrij.

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 17 jun 2007 18:39

Ik weet wat het Erasmus MC heeft gezegd. Maar zoals ik al zei er bestaat onduidelijkheid over de ziekte, haar ziektebeeld en eventuele genezingen. Zo zijn spontante genezingen niet uit te sluiten

vaandel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vaandel » 17 jun 2007 20:45

Riska schreef:Op DIT moment is er een EO-uitzending (Knevel) op radio 5 - gesprek met Janneke Vlot!!!! (747AM)

Ik heb de uitzending gehoord. Ik moet zeggen een heel indrukwekkend verhaal. Ook van haar man. Het aanhoudend, vasthoudend, biddend vragen aan de Heere en dan uitkomst krijgen via dhr. Zijlstra (die het middel mocht zijn).

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 jun 2007 07:41

The Engineer schreef:Mensen laat het voor eens en voor altijd duidelijk zijn dat de meeste gevallen bij Jan Zijlstra leugens zijn.

Ga je lekker?

The Engineer schreef:Jan Zijlstra geneerst 9 van de 10 keer alleen mensen met een niet aan te tonen ziekte. Net als bij Janneke Vlot. Over haar ziekte is nog weinig bekend, het ziektebeeld incluis.

Dit is dus niet waar. Een niet aan te tonen ziekte? Dat was bij Janneke niet het geval en dat was bij vele mensen die ik ken en die in een dienst van Jal Zijlstra zijn genezen niet het geval.

The Engineer schreef:Bij elke dienst wordt de nadruk gelegd op het geven van geld. Zoveel mogelijk.

In elke dienst is er een oproep voor collecte of machtiging. Ze gaan inderdaad niet met traditionele collectezakken rond zoals in een traditionele kerk, maar het idee is hetzelfde: er wordt geld opgehaald voor de kerk zelf, of een goed doel.

The Engineer schreef:De genezen ziekten gaan vaak gepaard met een rolstoel, terwijl er bij een conventioneel ziektebeeld geen rolstoel nodig is.

Leg uit.

The Engineer schreef:hij laat een kerk bouwen van 9 miljoen!!!!! dat kan ook wel wat minder.

Het is inderdaad een joekel van een kerk, maar elke zondag zit-ie vol. Dus de ruimte is gewoon nodig. En overigens bouwen Gergemmen en Oudgergeminnedden ook kerken van dit soort bedragen.

The Engineer schreef:Ik heb mn buik vol van die leugenaar. Dat mensen daar niet door heen prikken snap ik echt niet. Een vriend was ook bij zon genezingsdienst, voor zn vriendin deed ie dat. Zijn vriendin helemaal blij enzo, werd ze genezen met heel veel liefde enzo. Hij kreeg al1 te horen dat er geschiede naar zijn geloof. JZ wist precies wie die moest pakken.

Mijd deze gast!!!

Ben je zelf wel eens naar een dienst van Jan Zijlstra geweest? Of twee of drie? Dat zou ik eerst maar eens doen voordat je zo gaat zitten oordelen.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 18 jun 2007 08:03

The Engineer schreef:Mensen laat het voor eens en voor altijd duidelijk zijn dat de meeste gevallen bij Jan Zijlstra leugens zijn.

3.
Bij elke dienst wordt de nadruk gelegd op het geven van geld. Zoveel mogelijk.

Onzin.
Ik ben echt redelijk kritisch wat Jan Zijlstra betreft, maar toen ik in een dienst van hem was, is me dit niet opgevallen.
Ik heb mn buik vol van die leugenaar. Dat mensen daar niet door heen prikken snap ik echt niet. Een vriend was ook bij zon genezingsdienst, voor zn vriendin deed ie dat. Zijn vriendin helemaal blij enzo, werd ze genezen met heel veel liefde enzo. Hij kreeg al1 te horen dat er geschiede naar zijn geloof. JZ wist precies wie die moest pakken.

Mijd deze gast!!!

Jammer dat je slechte ervaringen met hem hebt, maar als je mensen voor hem wilt waarschuwen zul je met betere dingen moeten komen dan vage geruchten. Misschien is het idd vreemd dat hij een kerk laat bouwen van 9 miljoen, maar ik vind een orgel van weet-ik-veel-hoeveel ook vreemd en dat hebben ze ook in zat kerken. Het is me, toen ik in een dienst van hem was, ook niet opgevallen dat hij zegt dat je te weinig geloof hebt wanneer je niet geneest, maar dat zou kunnen en is dan een kwalijke zaak.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 jun 2007 08:05

Over weinig geloof gesproken. In de bijbel staat toch ergens dat Jezus zegt: indien gij het geloof had van een mosterdzaad dan......
(sorry mensen, het preciese weet ik niet, er zijn wel betere bijbelkenners die het aanvullen)

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 18 jun 2007 08:48

Best dan zal ik met hardere argumenten komen.

Jan Zijlstra zei over het geven van geld letterlijk: "Wie nu geeft met een theelepel, kan strax niet met 2 handen ontvangen"

Hij heeft wel degelijk gezegd dat als je niet genoeg gelooft je niet geneest. Dat heeft hij zelfs in een dienst gezegd.

En met genezingen die normaal gesproken zonder rolstoel gepaard gaan bedoel ik onder andere ziekten zoals de volgende: fybromyalgie, ME (waarmee ik dat niet ontken overigens) een tennisarm (die 2 dagen later weer pijn deed) en natuurlijk dystrofie.

Over dystrofie is misschien veel bekend maar nog lang niet genoeg. http://nl.wikipedia.org/wiki/Posttraumatische_dystrofie
Overigens lijdt ik uit het artikel in Wikipedia af dat Janneke geen dystrofie had, immer meer dan 1 plek deed zeer als ik het mij goed herinner. Maar ik kan er naast zitten.

Rosalie83 wat versta jij onder niet aan te tonen en wel aan te tonen? Je moet nooit naar getuigen van dit soort diensten luisteren. Zij weten 9 van de 10 keer niets af van de ziekte, ik bedoel dan de getuigen die geen bekenden van de "genezen" zijn, vaak worden dingen overdreven of vergeten, vaak zijn zij bevooroordeeld. Het komt heel weinig voor dat een arts bevestigd dat deze genezen is. Toevallig bij JV.

Dus dit zijn geen geruchten maar waarheden. [/quote]

Riska

Berichtdoor Riska » 18 jun 2007 11:44

Ik deel je gereserveerdheid, zo niet argwaan wat Zijlstra betreft.
Aan de andere kant: soms kun je niet om bepaalde daadwerkelijke genezingen heen.
Het grote gevaar in dit alles vind ik dat - of hij het nu zegt of niet - er iets van uitgaat dat je wel niet goed geloofd zult hebben of niet genoeg en goed gebeden.
Ik ken iemand die mij zeer na aan het hart lag, waarvoor de hemel is stukgebeden, die een diep geloof en vertrouwen had in God. Desalniettemin overleed ze en liet een gezinnetje achter met drie heel jonge kinderen. Waarom de een wel en de ander niet?
Gebedsgenezingsdiensten leveren vaak een schuldgevoel op waar in de familie een zieke is die maar niet geneest...

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 18 jun 2007 12:58

Ik raad je aan, waarde Engineer, om het boek van ds MJ Paul, Vergeving en genezing eens tot je te nemen.
die denkt een stuk genuanceerder over Zijlstra dan jij en die beschouw ik in ieder geval wel als deskundig.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Terug naar “Archief”