Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 15 jun 2007 16:16

Wat ben je toch ook een mafkees.

En Ilias, je bent echt een reclamebord voor de gematigde Islam, maar eh, waarom die Jihad op internet voeren? De Palestijnse gebieden zijn opzich goed te bereiken voor westerlingen hoor.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 15 jun 2007 21:00

Hero schreef:
Yael schreef:
Hero schreef:
salty schreef:Massada shall not fall again ! 8)
Massada ... is nutteloos !!
Dat er geen herhaling zal komen van Masada

Dat mag je inderdaad wensen ? --- maar, je ziet toch dat door de opeenstapeling van fouten, het langzaam de afgrond ingaat daar ....

Nou jofel gaat het inderdaad niet rondom Israel. Maar ik geloof niet dat Israel van de kaart zal worden geveegt.

Yael schreef:
Hero schreef:--- uit Gallilea daarentegen, komt het drinkwater --- en de bijbel zegt dat : uit het noorden het onheil zal komen, dus zodra Gallilea valt ... dan resteert de joodse bevolking : een overhaaste *exodus* ?
Ah en zit je daar nu likkenbaardend op te wachten

Een ongepaste opmerking !! --- want de Knesset weet al vanaf begin 1989 (via mij dus) dat ze hun watervoorziening in het noorden moeten beveiligen --- doch helaas, ze wisten daar niet wat profetie was ....

Ok dan. 't Is inderdaad te hopen dat ze die watervoorzieningen goed beveiligen.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 15 jun 2007 21:15

Voordelig in de zin van de strijd tegen het Zionistische Terreur... Hoeveel Martelaren er ook gaan komen, de strijd moet door blijven gaan.... Nu lachen de Zionisten zich een dubbeltje...

Hoe kom je erbij. Er valt weinig te lachen als mensen andere mensen afslachten.
Verder vind ik de huidige situatie helemaal niet voordelig voor Israel. In het Zuiden de Hamas en in het Noorden de Hezbollah, nou niet bepaald een lekkere situatie.

Maar Ooit zullen zij gaan huilen van Angst... en zullen Zij boeten voor de schade die zij hebben gericht jegens de Palestijnen.

't Is natuurlijk de vraag in hoeverre de Palestijnen zelf blij zijn met de nu gecreeerde situatie. Jij kan het wel toejuichen, maar je zit hier veilig in Nederland.

God heeft Bayt al-maqdis voor de Moslims belooft, en God komt zijn belofte na.

Waar baseer je dat precies op?

Het Westen denkt door geld Palestina te kunnen geruststellen, ik zal ze uit hun droom halen, We zijn pas tevreden als Israel weg is geruimd..

Een rede te meer voor Israel om geen duimbreed te wijken voor die ''we''.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 15 jun 2007 21:36

Ilias schreef:Doelstelling van Islam is het Aanbidden van de Almachtige....

Dat is een goede doelstelling.
Maar dan bedoel ik natuurlijk wel echt: de Almachtige, dat is: God.

Ilias schreef:
Sabra schreef:
Ilias schreef:
Wat jij een terrorist noemt noem ik een Vrijheidstrijder.

Een vrijheidsstrijder die zijn eigen volksgenoten hun vrijheid en hun leven afneemt, kan ik niet bepaald zien als vrijheidsstrijder.

Ik erken geen Israelische staat, maar ik zal net zo goed geen Palestijnse erkennen, ik ben tegen het Nationaliseren van landen in het oude Islamitische rijk, Ik sta voor een terugkeer van een volledige Islamitische rijk, waarin Palestina (geheel Kanaän) een provincie vormt.

Dus Spanje moet ook weer onder beheer van de islam komen?

Alles tot aan Cordoba....

Pff, wat een conservatieve weemoed!
Als het over Israël gaat en het joodse volk, die heel lang geleden in Israël woonden, zeggen anti-Israël-fanatiekelingen dat dat vroeger was, en dat we daar vandaag niks meer mee te maken hebben. Maar voor het islamitische rijk van ooit lang geleden komt het verleden ineens wel van pas?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 15 jun 2007 21:44

Yael schreef:Nou jofel gaat het inderdaad niet rondom Israel. Maar ik geloof niet dat Israel van de kaart zal worden geveegt

Geloven ... is je goed recht, maar geloof kan wel beter zijn gebaseerd op de schrift --- in de schrift staan aanwijzingen, dat het gehele midden oosten : ruw op de schop gaat, inclusief Israel ....

Yael schreef:
Hero schreef:de Knesset weet al vanaf begin 1989 (via mij dus) dat ze hun watervoorziening in het noorden moeten beveiligen --- doch helaas, ze wisten daar niet wat profetie was ....

Ok dan. 't Is inderdaad te hopen dat ze die watervoorzieningen goed beveiligen

Helaas ... 18 jaar tijd, verloren !! --- dat stukje kippegaas aan de grens met Libanon, had reeds verandert moeten zijn in een heuse Machinot_linie --- daarentegen, heeft men die zgn "muur" gebouwd, waardoor vreemd genoeg : de defensie verzwakt is ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 15 jun 2007 22:02

Boekenlezer schreef:
Ilias schreef:Doelstelling van Islam is het Aanbidden van de Almachtige....

Dat is een goede doelstelling.
Maar dan bedoel ik natuurlijk wel echt: de Almachtige, dat is: God.

Ilias schreef:
Sabra schreef:
Ilias schreef:
Wat jij een terrorist noemt noem ik een Vrijheidstrijder.

Een vrijheidsstrijder die zijn eigen volksgenoten hun vrijheid en hun leven afneemt, kan ik niet bepaald zien als vrijheidsstrijder.

Ik erken geen Israelische staat, maar ik zal net zo goed geen Palestijnse erkennen, ik ben tegen het Nationaliseren van landen in het oude Islamitische rijk, Ik sta voor een terugkeer van een volledige Islamitische rijk, waarin Palestina (geheel Kanaän) een provincie vormt.

Dus Spanje moet ook weer onder beheer van de islam komen?

Alles tot aan Cordoba....

Pff, wat een conservatieve weemoed!
Als het over Israël gaat en het joodse volk, die heel lang geleden in Israël woonden, zeggen anti-Israël-fanatiekelingen dat dat vroeger was, en dat we daar vandaag niks meer mee te maken hebben. Maar voor het islamitische rijk van ooit lang geleden komt het verleden ineens wel van pas?

Van ooit lang geleden? 80 jaar geleden is niet lang....

Wist u dan niet dat het Westen allemaal grenzen hebben gecreert de afgelope eeuw... Wist u dan niet dat het Westers-Imperialisme het Nationaliseren van volkeren binnen de Islamitische rijk heeft gecreerd... Het Islamitische rijk is mijn land! Mijn identiteit! en die identiteit is half afgenomen door het Facsistisch/Imperialistisch Westers gespuis... Daarmee doel ik op de Kolonisators van de Islamitische rijk.

Ik zal u een intresante link geven, hopelijk durft u hem helemaal af te kijken: http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2425208286

Vrede zij met jou!

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 15 jun 2007 22:23

Hero schreef:
Yael schreef:Nou jofel gaat het inderdaad niet rondom Israel. Maar ik geloof niet dat Israel van de kaart zal worden geveegt

Geloven ... is je goed recht, maar geloof kan wel beter zijn gebaseerd op de schrift --- in de schrift staan aanwijzingen, dat het gehele midden oosten : ruw op de schop gaat, inclusief Israel ....

Maak het eens concreet dan met verwijzingen naar Gods Woord?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 15 jun 2007 22:46

Ilias schreef:Jezus Vrede en Zegeningen zij met hem zal in palestina de Dajjaal met het zwaard verslaan, Hij zal Jeruzalem bevrijden van de Ongelovige, en de Mahdi zal met zijn Leger vanuit Khurussan(afghanistan) tot aan Bayt al Maqdis(jeruzalem) alles verslaan, hij zal het zuivere monotheisme totaan Jeruzalem voort brengen, en hij zal vanuit Bagdad het Wereldwijde Khalifaat stichten, Jezus Vrede en Zegeningen zij met hem zal in zijn tijd aanwezig zijn, Jezus Vrede zij met hem zij in de Omgeving van Damascus verschijnen, en hij zal Vrede zij met hem zal het woord van God doen verspreiden, de Islam! Jezus Vrede en zegeningen zij met hem zal zichzelf identificeren als een Slaaf van God, Als moslim!

Dat is dus jouw verwachting begrijp ik. Is dit de algemene Islamitische verwachting of is deze aan een bepaalde stroming verbonden?
Verder herken ik in deze Jezus niet de Jezus van de Bijbel.

Mijn bronnen komen uit de Hadith verzameling van Thirmidie.... Als je ze precies wilt hebben zal ik ze morgen allen voor je zoeken.

Is goed.

Het is niet de vraag Of Israel vernietigd zal worden, het is de vraag.. Wanneer! ;)

Heaven forbid!

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 16 jun 2007 01:18

Yael schreef:
Hero schreef:

Maak het eens concreet dan met verwijzingen naar Gods Woord?

Ezech_38:8 "... het land dat zich van de krijg hersteld heeft, [een volk] dat uit het gebied van vele volken bijeengebracht is op de bergen Israels die [anders] tot een blijvende wildernis waren geworden, maar het is uit de volken uitgeleid ; allen wonen zij in gerustheid. {38:11} ... een land van dorpen ... vreedzame lieden, die in gerustheid wonen, allen zonder muur, grendels of poorten, {38:12} ... de weer bewoonde puinhopen en ... een natie die uit het gebied der volken bijeengebracht is, die have en goed heeft verworven, die op de navel der aarde woont ..."

Je leest hier over de (eind)tijd, vlakvoor de zgn Dag des Heeren --- het land dat door een oorlog geheel ontvolkt was, is weer bewoond --- maar men heeft de defensie verzuimd, omdat men meende dat 't nooit meer oorlog zou worden ? --- forget it !!

NB > omdat de landen rondom Israel nog veel kwetsbaarder zijn, voor een grote JIHAD, zullen deze het allereerste & definitief ophouden te bestaan, ondanks dat deze omringende landen zelf niet het doel waren --- de oude profeten zagen, hoe ook deze landen tenslotte herbevolkt werden, met religieus georienteerde staats_systemen, geheel anders dan de huidige (in 2007) ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 16 jun 2007 07:31

Even heel iets anders. Dit is te lezen in de Telegraaf.

Palestijnen vermoorden elkaar van ons geld

AMSTERDAM - De wapens waarmee Palestijnen elkaar nu overhoop knallen, zijn ondermeer betaald met de miljarden van de Europese Unie.

De Hamas die nu op gruwelijke wijze mede-Palestijnen vermoordt en martelt, profiteert dankbaar van de enorme geldstromen die al jaren die richting opgaan.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 jun 2007 12:04

Ilias schreef:Ik zal u een intresante link geven, hopelijk durft u hem helemaal af te kijken: http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2425208286

Ik heb hem bekeken.
Tja, wel een geschikt filmpje om de ware geest van de islam te leren kennen...
En dan bedoel ik: de agressie die er in de islam zit. Die is echt voelbaar in het filmpje aanwezig. Ik zou het kunnen vergelijken met een filmpje wat ik ooit gezien heb van Adolf Hitler die zijn toespraken hield, en het volk opzweepte. Dan voel je: 'Dit is niet gezond. Dit is puur vergif. Dit is levensgevaarlijk.' (En de geschiedenis die erop volgde heeft het bewezen!) Precies hetzelfde gevoel bekruipt mij bij dit filmpje. Alleen met dit verschil dat het veel langer duurde, en veel intensiever was.
Ik heb er wat van geleerd: er bestaat blijkbaar een sluimerende islam, van moslims die wel in Allah geloven, maar wel gewoon normaal blijven leven. Dat zijn dan de onechte moslims. (Dat zeg ik niet om de radicalen te ondersteunen!) En er zijn de bewuste moslims, die de consequenties trekken uit wat de islam blijkbaar leert. Dat zijn de opgefokte heethoofden, die zich hebben laten meeslepen en gek maken door islamistische propaganda, en die zichzelf doodvechten. (Eigenlijk wist ik dit ook al wel uit andere bronnen, maar dit filmpje heeft het mij des te duidelijker gemaakt.)

Propaganda... Als ik het begin van het filmpje zie, dan zie ik vooral emotionele taferelen, blijkbaar bedoeld om de kijker te bereiken en te treffen. Blijkbaar is dat bedoeld om hem voor te bereiden op de oproep tot de ummah zoals die aan het einde heel intensief en agressief gevoerd wordt.
Maar die emotionele taferelen dragen helemaal het kenmerk van propaganda. Net zoals propaganda in het Duitse Rijk van de jaren '30 gevoerd werd: eenzijdige informatie, die inspeelt op het gevoel van de hoorder/kijker. Je voelt heel duidelijk aan dat het vooral níet bedoeld is om nou eens rustig een objectieve en heldere analyse neer te zetten van de feiten zoals ze zijn. Dat laat de onrustige ophitsende sfeer gewoon niet toe!
Die emotionele taferelen aan het begin, de voorbereiding dus op waar ik het zojuist al over had, creëren een sfeer van: 'O, moet je nou eens kijken hoe zielig wij moslims wel zijn!' Sentimenteel inspelen op het gevoel van de kijker. Ondertussen worden de gruweldaden die de moslims in het verleden gedaan hebben uiteraard verzwegen. (Bijvoorbeeld zoals de Ottomanen ooit op de Balkan huisgehouden hebben. 't Is maar één voorbeeldje.) Want dat komt natuurlijk niet van pas bij propaganda. (Er is een spreekwoord: 'een halve waarheid is een hele leugen'!)

Sorry, als je zó moet scoren bij de kijker, dan ben je wel diep gezonken, hoor!
Wat heeft dit met God te maken? Wat heeft dit met het echte geloof te maken?
Helemaal niets!

God is heilig, God is goed. God is ook liefde.
God gebruikt nooit misleidende propaganda, om mensen gek te maken. Er is wel iemand anders die dat doet: de duivel (+ consorten)! (Die wordt in de islam dacht ik iblis genoemd.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 jun 2007 12:44

Volgens mij is het geleuter over Cordoba een lachertje dat niemand meer serieus neemt dan behalve een paar wereldvreemde nitwitten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jun 2007 16:17

Ilias schreef:Verzet is hier wat hoort, het verzet tegen de onderdrukking en het verzet tegen de vernedering, het verzet om je land en je bezittingen terug te winnen, dat is Humanistisch gezien volledig Normaal!

Ik kan me best voorstellen dat je niet blij bent met de Joodse staat, de manier waarop die gesticht is en zich tot vandaag toe manifesteert, maar waarom zou je die dan ook gelijk moeten vernietigen? Het heeft geen zin om in het verleden te blijven hangen, voor beide partijen niet. Beter probeer je er vanuit de huidige situatie het beste van te maken ipv in de slachtofferrol te kruipen en te zwelgen in haat en geweld.

Wie Aragorn is weet ik niet... Maar geen enkele Zion-aanhanger maakt mij bang.

That's me, baby. 8)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 16 jun 2007 18:44

waarnemer schreef:Even heel iets anders. Dit is te lezen in de Telegraaf.

AMSTERDAM - De wapens waarmee Palestijnen elkaar nu overhoop knallen, zijn ondermeer betaald met de miljarden van de Europese Unie.

De Hamas die nu op gruwelijke wijze mede-Palestijnen vermoordt en martelt, profiteert dankbaar van de enorme geldstromen die al jaren die richting opgaan.

Dat is de algemene trend in de moslim wereld, en het 'geluk' van de Israëlische staat. De moslimwereld is zo verdeeld als wat. Ze proberen te prediken dat ze allemaal 'broeders' zijn maar het tegendeel is waar.

Veelal vind men geld of status belangrijker dan hun broeders. Kijk naar Irak, een compleet losgeslagen zooitje evenals nu in de Palestijnse gebieden.

Er zijn onder moslims trouwens ook veel stromingen. Niet alleen soennieten en sjiieten. Je hebt er zeker nog een stuk of 7. Die staan elkaar allemaal naar het leven en geven elkaar geen duimbreed toe.

Ik heb moslim collega's waar ik regelmatig gesprekken mee heb. Pas ook met één die beweerde dat aan het einde van de wereld heel het Joodse volk uitgeroeid zal worden, en dat dan zelfs de bomen zullen gaan praten als er een Jood achter verstopt zit.

Ik heb hem verteld dat het inderdaad zal gebeuren dat het Joodse volk in grote nood zal komen, maar dat God alle vijanden van Zijn volk zal vernietigen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jun 2007 18:52

Markie schreef:Ik heb hem verteld dat het inderdaad zal gebeuren dat het Joodse volk in grote nood zal komen, maar dat God alle vijanden van Zijn volk zal vernietigen.

Nou, toen had jij ze wel even mooi tuk zeker? :wink:

waarnemer schreef:Even heel iets anders. Dit is te lezen in de Telegraaf.

Ach, dat geld heeft men hier toch al weer terug door de wapenhandel. 8)

Terug naar “Archief”