Gaat lekker jofel daar in de Gazastrook....

Moderator: Moderafo's
Heb je de grenzen van '67 weleens bekeken? Daar wordt Israel veel te kwetsbaar mee.waarnemer schreef:Aragorn
Israël heeft zich teruggetrokken uit Gaza en dat zijn wat geboorteweeën van een nieuwe staat. Ik denk als Israël terug zou gaan naar de grenzen van voor 1967 Hamas en Fatah elkaar niet zouden bestrijden. Het zou nog beter zijn als alle joden teruggingen vanwaar ze vandaan zijn gekomen, dan kunnen de Arabische mensen in rust en vrede bij elkaar wonen.
Aragorn schreef:De mensenrechtenschendingen van Israël, waar het artikel dat rafaell hierboven citeerde naar verwijst,
liggen veel gevoeliger omdat er nog altijd mensen zijn die de wandaden van Israël minder erg vinden dan die van andere landen of ze gewoon negeren.
waarnemer schreef:Aragorn
Israël heeft zich teruggetrokken uit Gaza en dat zijn wat geboorteweeën van een nieuwe staat. Ik denk als Israël terug zou gaan naar de grenzen van voor 1967 Hamas en Fatah elkaar niet zouden bestrijden. Het zou nog beter zijn als alle joden teruggingen vanwaar ze vandaan zijn gekomen, dan kunnen de Arabische mensen in rust en vrede bij elkaar wonen.
Aragorn schreef:Yael schreef:liggen veel gevoeliger omdat er nog altijd mensen zijn die de wandaden van Israël minder erg vinden dan die van andere landen of ze gewoon negeren.
Ja ja...
Hence de overvolle Israëltopics alhier..
Aragorn schreef:
De mensenrechtenschendingen van Israël, waar het artikel dat rafaell hierboven citeerde naar verwijst, liggen veel gevoeliger omdat er nog altijd mensen zijn die de wandaden van Israël minder erg vinden dan die van andere landen of ze gewoon negeren. Overigens heeft daar ook nog niemand van de Israël-fans op gereageerd.
Optimatus schreef:Ik vind het opblazen van passagiersbussen eveneens schending van alles wat met leven te maken heeft.
Sabra schreef:Optimatus schreef:Ik vind het opblazen van passagiersbussen eveneens schending van alles wat met leven te maken heeft.
Daar gaat het helemaal niet om, het gaat om het feit dat Palestijnen elkaar afslachten en daarbij gebruik maken van minder prettige methoden, maar dat als Israël ook maar één rubber kogel afschiet er tal van mensenrechtenactivisten met hun neus vooraan staan om eventuele schenden van de rechten te kunnen registreren.
Meedogenloos geweld in Gaza
GAZA-STAD - De vechtende partijen in de Gazastrook begaan oorlogsmisdaden. Dat zegt mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch.
Yael schreef:Meen je dit serieus Waarnemer?
Aragorn schreef:Daarbij is het natuurlijk logisch dat een Westerse democratie met navenante pretenties als Israël eerder op de vingers getikt zal worden dan de eerste de beste bananenrepubliek. Net zoals hier het land te klein zou zijn als iemand de doodstraf zou krijgen terwijl we er nauwelijks van opkijken als dat gebeurt in Saudi-Arabië.
elbert schreef:Ik ben eerder bang dat er andersom wordt geredeneerd: in landen als Saudi-Arabië zijn ze nog niet zo hoogontwikkeld als wij en daarom vergeven we het die paupers maar als ze iemand ter dood veroordelen, maar in onze maatschappij die veel verder ge-evolueerd is, schreeuwen we moord en brand als een dergelijke primitieve barbaarse daad wordt voorgesteld. De morele hoogmoed druipt er dan aan alle kanten vanaf natuurlijk.![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten