Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 jun 2007 15:40

http://www.ad.nl/buitenland/article1435320.ece

Gaat lekker jofel daar in de Gazastrook.... :? :roll: Treurige situatie.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 14 jun 2007 16:38

Het valt mij op dat de criticasters van Israël op geheel het internet opeens heel erg stil zijn. Zouden die soms geen mening hebben over Hamas en Fatah?

Of is Israël toch zo slecht nog niet? We zouden het aan Aragorn kunnen vragen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2007 17:11

Hier valt weinig over te discussiëren denk ik, omdat we het waarschijnlijk wel eens zijn over het feit dat dit een zeer onwenselijke en gruwelijke situatie is waar niemand beter van wordt.

De mensenrechtenschendingen van Israël, waar het artikel dat rafaell hierboven citeerde naar verwijst, liggen veel gevoeliger omdat er nog altijd mensen zijn die de wandaden van Israël minder erg vinden dan die van andere landen of ze gewoon negeren. Overigens heeft daar ook nog niemand van de Israël-fans op gereageerd.

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 14 jun 2007 17:36

Aragorn

Israël heeft zich teruggetrokken uit Gaza en dat zijn wat geboorteweeën van een nieuwe staat. Ik denk als Israël terug zou gaan naar de grenzen van voor 1967 Hamas en Fatah elkaar niet zouden bestrijden. Het zou nog beter zijn als alle joden teruggingen vanwaar ze vandaan zijn gekomen, dan kunnen de Arabische mensen in rust en vrede bij elkaar wonen.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 14 jun 2007 17:42

waarnemer schreef:Aragorn

Israël heeft zich teruggetrokken uit Gaza en dat zijn wat geboorteweeën van een nieuwe staat. Ik denk als Israël terug zou gaan naar de grenzen van voor 1967 Hamas en Fatah elkaar niet zouden bestrijden. Het zou nog beter zijn als alle joden teruggingen vanwaar ze vandaan zijn gekomen, dan kunnen de Arabische mensen in rust en vrede bij elkaar wonen.
Heb je de grenzen van '67 weleens bekeken? Daar wordt Israel veel te kwetsbaar mee.
Daarnaast zijn het Israeli's, geen Joden en hebben de Arabieren nog nooit in vrede en rust bij elkaar gewoond.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 jun 2007 18:04

Aragorn schreef:De mensenrechtenschendingen van Israël, waar het artikel dat rafaell hierboven citeerde naar verwijst,

Ik heb hier het hele rapport liggen van hun, en voor een groot deel gelezen.
Persoonlijk vind ik het tot nu toe eenzijdig.

liggen veel gevoeliger omdat er nog altijd mensen zijn die de wandaden van Israël minder erg vinden dan die van andere landen of ze gewoon negeren.

Ja ja...
Laatst gewijzigd door Yael op 14 jun 2007 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 jun 2007 18:06

waarnemer schreef:Aragorn

Meen je dit serieus Waarnemer?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2007 18:09

Yael schreef:
liggen veel gevoeliger omdat er nog altijd mensen zijn die de wandaden van Israël minder erg vinden dan die van andere landen of ze gewoon negeren.

Ja ja...

Hence de overvolle Israëltopics alhier..

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 jun 2007 18:21

Aragorn schreef:
Yael schreef:

Ja ja...

Hence de overvolle Israëltopics alhier..

Je hebt andersom weer mensen die altijd kritiek hebben op Israel. De medaille heeft 2 kanten, dus dan reageer je weer op elkaar.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 14 jun 2007 18:39

Aragorn schreef:
De mensenrechtenschendingen van Israël, waar het artikel dat rafaell hierboven citeerde naar verwijst, liggen veel gevoeliger omdat er nog altijd mensen zijn die de wandaden van Israël minder erg vinden dan die van andere landen of ze gewoon negeren. Overigens heeft daar ook nog niemand van de Israël-fans op gereageerd.

Als Israël de rechten van mensen schendt dat schreeuw jij altijd moord en brand, maar in dit geval ben je nogal stil. Je bent dus maar een beperkte mensenrechtenfundamentalist.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jun 2007 18:42

Ik vind het opblazen van passagiersbussen eveneens schending van alles wat met leven te maken heeft.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 14 jun 2007 18:49

Optimatus schreef:Ik vind het opblazen van passagiersbussen eveneens schending van alles wat met leven te maken heeft.

Daar gaat het helemaal niet om, het gaat om het feit dat Palestijnen elkaar afslachten en daarbij gebruik maken van minder prettige methoden, maar dat als Israël ook maar één rubber kogel afschiet er tal van mensenrechtenactivisten met hun neus vooraan staan om eventuele schenden van de rechten te kunnen registreren.

Momenteel houden deze mensen hun mond dicht, waarschijnlijk omdat ze niet kunnen geloven dat de strijd die zij voor de Palestijnen teniet wordt gedaan door het onderlinge Palestijnse geweld.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2007 18:57

Sabra schreef:
Optimatus schreef:Ik vind het opblazen van passagiersbussen eveneens schending van alles wat met leven te maken heeft.

Daar gaat het helemaal niet om, het gaat om het feit dat Palestijnen elkaar afslachten en daarbij gebruik maken van minder prettige methoden, maar dat als Israël ook maar één rubber kogel afschiet er tal van mensenrechtenactivisten met hun neus vooraan staan om eventuele schenden van de rechten te kunnen registreren.

In het artikel dat Yael hierboven citeert staat...

Meedogenloos geweld in Gaza
    GAZA-STAD - De vechtende partijen in de Gazastrook begaan oorlogsmisdaden. Dat zegt mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch.

Hoe je hierbij komt is me dus een raadsel.

Daarbij is het natuurlijk logisch dat een Westerse democratie met navenante pretenties als Israël eerder op de vingers getikt zal worden dan de eerste de beste bananenrepubliek. Net zoals hier het land te klein zou zijn als iemand de doodstraf zou krijgen terwijl we er nauwelijks van opkijken als dat gebeurt in Saudi-Arabië.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 jun 2007 19:04

Yael schreef:Meen je dit serieus Waarnemer?

Ik weet vrij zeker van niet, waarnemer een beetje kennende. Maar er zijn nogal wat mensen (ook politici) die het waanidee hebben dat er spontaan vrede uit zal breken als Israel zich terug zou trekken naar de grenzen van 1967 (die eigenlijk geen grenzen waren). Dream on zou ik zeggen...

Aragorn schreef:Daarbij is het natuurlijk logisch dat een Westerse democratie met navenante pretenties als Israël eerder op de vingers getikt zal worden dan de eerste de beste bananenrepubliek. Net zoals hier het land te klein zou zijn als iemand de doodstraf zou krijgen terwijl we er nauwelijks van opkijken als dat gebeurt in Saudi-Arabië.

Ik ben eerder bang dat er andersom wordt geredeneerd: in landen als Saudi-Arabië zijn ze nog niet zo hoogontwikkeld als wij en daarom vergeven we het die paupers maar als ze iemand ter dood veroordelen, maar in onze maatschappij die veel verder ge-evolueerd is, schreeuwen we moord en brand als een dergelijke primitieve barbaarse daad wordt voorgesteld. De morele hoogmoed druipt er dan aan alle kanten vanaf natuurlijk. :roll:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 14 jun 2007 19:50

elbert schreef:Ik ben eerder bang dat er andersom wordt geredeneerd: in landen als Saudi-Arabië zijn ze nog niet zo hoogontwikkeld als wij en daarom vergeven we het die paupers maar als ze iemand ter dood veroordelen, maar in onze maatschappij die veel verder ge-evolueerd is, schreeuwen we moord en brand als een dergelijke primitieve barbaarse daad wordt voorgesteld. De morele hoogmoed druipt er dan aan alle kanten vanaf natuurlijk. :roll:

Dat bedoel je uiteraard cynisch ? --- er zal misschien nog wel veel harder geschreeuwd worden hier, wanneer de arabieren in staking gaan, en daardoor onze auto's niet_meer kunnen rijden ....

Reeds nu, zijn er al welgestelde joodse israeli, welk hun land verlaten, of tenminste hun vertrek voorbereiden, in verband met : *the great disaster* --- een onderwerp waarover men nu nog fluistert ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Terug naar “Archief”