Waarom eet je welk voedsel niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 jun 2007 11:44

Zo'n ei ben ik dus eens in de supermarkt tegengekomen... Daar kon je de eieren vanaf een tray zelf in een doosje stoppen. Pak ik zo'n ei, prik ik door de schaal heen midden in de schimmel. Daar heb ik dus noooooooit meer eieren vandaan!!

Rolf

Berichtdoor Rolf » 07 jun 2007 12:03

rosalie83 schreef:
Rolf schreef:Heb je ook even nagedacht over die balk?

Dat is iets wat je totaal niet ermee kunt vergelijken.

Als je van bepaalde groenten precies weet hoe ze verbouwd worden, en wat er op gespoten wordt, leidt dat dan tot betere gezondheid en een behaaglijk gevoel?
Ik denk dat het goed is niet teveel (wel het nodige) te weten.
Onnodig minder mooie informatie verspreiden, dat doe je toch niet? Wat je niet weet, kun je je ook niet aan ergeren.
Als er een reëel signaal is, dat iets niet goed is, dan is het anders.

Maar concentratie op het goede, kan helpen om een minder gunstig iets te overwinnen. Dat wilde ik aanduiden met die balk. En volgens mij geldt dat ook enigzins bij het gebruik van maaltijden.
Het is bekend dat optimisme en positief denken een goede invloed op de gezondheid heeft.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 jun 2007 12:45

Rolf schreef:
rosalie83 schreef:
Rolf schreef:Heb je ook even nagedacht over die balk?

Dat is iets wat je totaal niet ermee kunt vergelijken.

Het is bekend dat optimisme en positief denken een goede invloed op de gezondheid heeft.

Inderdaad. Maar dat is iets heel anders dan zeggen dat als je niet weet dat varkensvlees slecht voor je is, het ook daadwerkelijk niet slecht voor je is.

Maar volgens mij wil je het gewoon niet begrijpen of zo :|

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 07 jun 2007 19:29

Leej schreef:Bijvoorbeeld......Ik had van een meisje (6jr) uit mijn klas met pasen een vrolijk geverfd ei gekregen. Waarschijnlijk is er met het koken wat mis gegaan....Want een week later was het ei rot en ontploft op mijn boekenplank. Inderdaad even geen ei gegeten....

Geniaal!! :lol:

Ik heb even alle 14 (?) pagina's van dit topic gelezen. Opzich denk ik dat het verdiepen in al dat eten door Prediker bestempeld zou worden als 'vermoeing des vleses'.
Maar toch best wel leerzaam ja!

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 07 jun 2007 19:47

Acire schreef:
Leej schreef:Bijvoorbeeld......Ik had van een meisje (6jr) uit mijn klas met pasen een vrolijk geverfd ei gekregen. Waarschijnlijk is er met het koken wat mis gegaan....Want een week later was het ei rot en ontploft op mijn boekenplank. Inderdaad even geen ei gegeten....

Geniaal!! :lol: /quote]

Jaha...achteraf zie ik de lol er ook wel van in. Maar op dat moment niet!! Ik zal het niet helemaal letterlijk beschrijven...maar als er een aantal boeken naar rotte ei stinken is minder!! Ik stond er bijna bij te braken....ik baalde er zoooooóó van!! Die geur alleen al!!
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Rolf

Berichtdoor Rolf » 09 jun 2007 08:06

T.a.v. Rosalie
"Maar volgens mij wil je het gewoon niet begrijpen of zo"

In mijn gedachten komt het volgende. Begin jaren negentig was er iemand, waarbij de ziekte van Crohn (iets met de darmen) geconstateerd werd (http://www.astrazeneca.nl/patienten/maag_darmen/ziekte_van_crohn.asp).
Eerst moest toen heel licht verteerbaar voedsel worden gebruikt.
En daarana werden er medicijnen voorgeschreven, en geadviseerd geen koolsoorten en kruiden te gebruiken. En verder zelf er goed op te letten wat wel kon en niet.

Ook kwamen er nog 2 andere adviezen vanuit het ziekenhuis.
1 Als het kan, geen zeep bij het wassen gebruiken.
2 Niets kouds eten, zonodig eerst verwarmen.

Deze adviezen zijn opgevolgd. En nu, meer dan 15 jaren later, gaat het wat dat betreft goed.
M.b.t. "gedachten hebben ook invloed", mag ik dat voorlopig even laten rusten? Het verloopt anders dan gehoopt.
Laatst gewijzigd door Rolf op 14 jun 2007 08:23, 4 keer totaal gewijzigd.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 jun 2007 12:38

Rolf schreef:T.a.v. Rosalie
"Maar volgens mij wil je het gewoon niet begrijpen of zo"
In mijn gedachten komt het volgende. Begin jaren negentig was er iemand, waarbij de ziekte van kroon (iets met de ingewanden) geconstateerd werd.
Eerst moest toen heel licht verteerbaar voedsel worden gebruikt.
En daarana werden er medicijnen voorgeschreven, en geadviseerd geen koolsoorten te gebruiken. En verder zelf er goed op te letten wat wel kon en niet.
Deze adviezen zijn opgevolgd. En nu, meer dan 15 jaren later, gaat het wat dat betreft goed.

En wat wil je hiermee nou zeggen? Want hiermee bewijs je eigenlijk wat ik al zei. Namelijk (in het geval van deze persoon), koolsoorten zijn niet goed. Hij/zij wist dat niet, maar het had dus wel gevolgen, namelijk de ziekte.

Overigens is de ziekte van Crohn een darmziekte.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 09 jun 2007 18:11

Er stonden inderdaad enkele fouten in.
Wat ik duidelijk wil maken is dat het goed is als je erzelf positief tegenover staat, hoop hebt op herstel.
Nog een ander voorbeeld.
Iemand had een nagel waar nog maar een paar mm van over was. De dokter zei, het kan niet herstellen, "want het nagelbed is niet goed".
De persoon wilde dat nog niet aanvaarden.

Hij zocht naar mogelijken tot herstel.
O.a. werd gelet op :
- goed bloeddoorstroming
- warme voeten
- voldoende melk drinken, gezegd werd dat daarin bouwstoffen voor o.a. nagels zitten.
De nagel is teruggekomen, hij is wel dun en klein.

Als een arts geen mogelijkheid tot herstel ziet, is er s o m s toch nog een mogelijkheid.
Laatst gewijzigd door Rolf op 14 jun 2007 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 jun 2007 09:10

Rolf schreef:Er stonden inderdaad enkele fouten in.
Wat ik duidelijk wil maken is dat het goed is als je erzelf positief tegenover staat, hoop hebt op herstel.
Nog een ander voorbeeld.
Iemand had een nagel waar nog maar een paar mm van over was. De dokter zei, het kan niet herstellen, want het nagelbed is niet goed.
De persoon zelf geloofde dat ook het nagelbed kon herstellen.
De nagel is geheel teruggekomen.

Zoals ik al eerder beaamde is positief denken altijd beter dan negatief. Maar als ik door erin te geloven dat ik vanzelf beter zou worden, beter zou kunnen worden, was ik allang beter geweest. Verder ga ik hier absoluut niet op in, overigens is het ook gruwelijk off topique-smile

Rolf

Berichtdoor Rolf » 11 jun 2007 07:33

Ik hoop dat dit onderwerp voor jou nog iets goeds zal opleveren.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 jun 2007 07:34

Acire schreef:

Geniaal!! :lol:

Ik heb even alle 14 (?) pagina's van dit topic gelezen. Opzich denk ik dat het verdiepen in al dat eten door Prediker bestempeld zou worden als 'vermoeing des vleses'.

Ja? Waarom?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 13 jun 2007 11:23

Na, ach.... als je je druk gaat maken om garnalen die zeeafval eten en meer van dat soort dingetjes, terwijl zoveel mensen het eten zonder problemen, dan denk ik dat je je druk maakt om nix...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 jun 2007 11:35

Acire schreef:Na, ach.... als je je druk gaat maken om garnalen die zeeafval eten en meer van dat soort dingetjes, terwijl zoveel mensen het eten zonder problemen, dan denk ik dat je je druk maakt om nix...

Meen je dat serieus?
Sowieso maak ik me er niet 'druk' om hoor. Ik ben op zoek gegaan naar hoe ik zelf verandering kan aanbrengen aan mijn (on)gezondheid. Veel mensen eten het wellicht zonder problemen, maar dat moeten zij weten. Feit is wel dat ik er dus wel problemen van kreeg. Sinds ik gestopt ben met het eten van varkensvlees, paardenvlees, garnalen, krab etc heb ik vrijwel geen buikpijn meer! Terwijl ik dagelijks buikpijn had en soms zelfs zo erg dat ik helemaal niets kon. Ik denk dat je dat dan geen 'druk maken' kunt noemen of wel...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 jun 2007 12:27

Acire schreef:Na, ach.... als je je druk gaat maken om garnalen die zeeafval eten en meer van dat soort dingetjes, terwijl zoveel mensen het eten zonder problemen, dan denk ik dat je je druk maakt om nix...

Hoe weet je dat veel mensen het zonder problemen eten?

Tuinkabouter
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Tuinkabouter » 13 jun 2007 13:04

Aragorn schreef:

Hoe weet je dat veel mensen het zonder problemen eten?

Omdat de 'visindustrie' een miljoenen industrie is. :D
Dolce far niënte!

Terug naar “Archief”