De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 jun 2007 10:01

Gratia schreef:
rosalie83 schreef:
Gratia schreef:Second opinion door een christenarts?

Vraag je hiermee of ik dat heb gedaan?

ja

Ik heb niet aan alle artsen (stuk of 15 in 11 jaar) gevraagd of ze christen zijn. Dus: geen idee.

Of een arts christen is of niet, ze doen allemaal hun werk. En ze baseren conclusies op feiten. Dus dan maakt het voor mij in die zin niet uit of hij/zij christen is of niet.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 jun 2007 10:03

tante-tortel schreef:Maar ik begrijp dat je er nogal gevoelig op bent.

Ja, dat klopt ja. Want ik heb al zo vaak mensen horen zeggen 'Joh, vertrouw op God, dan komt het goed!', 'God zal je wel helpen hoor!' of 'Gewoon proberen, het komt heus wel goed". Jaja, gewoon proberen en er dan achter komen dat je toch niet meer kunt lopen. Nou, ik denk dat God Zich dan echt afvraagt waar je als mens mee bezig bent geweest. Dus ik heb het een beetje gehad met dat soort opmerkingen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 01 jun 2007 10:06

Bij mij is het juist andersom. Als ik vertrouwd had op de artsen en niet was gaan zoeken en zoeken, had ik nu nog steeds in een rolstoel gezeten.
En waarschijnlijk lag ik nu al geheel op bed en kon ik niets meer.

Daarom ben ik soms nogal huiverig voor het vertrouwen wat mensen in artsen stellen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 jun 2007 10:09

tante-tortel schreef:Bij mij is het juist andersom. Als ik vertrouwd had op de artsen en niet was gaan zoeken en zoeken, had ik nu nog steeds in een rolstoel gezeten.
En waarschijnlijk lag ik nu al geheel op bed en kon ik niets meer.

Meen je dat joh? :shock: Wat had/heb je?

tante-tortel schreef:Daarom ben ik soms nogal huiverig voor het vertrouwen wat mensen in artsen stellen.

Dat kan ik me op zich wel voorstellen. Maar ik heb al heel wat wegen bewandeld en echt al heel erg veel gedaan en geprobeerd. Snap je wel waarom ik geirriteerd raak als er gezegd wordt 'Vertrouw maar meer op God?'. Ik begrijp ook wel dat je op zich niet bedoeld dat ik niet op God vertrouw, maar toch.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 01 jun 2007 10:27

Ik denk dat het sleutelwoord is:
Romeinen 14: 22 Houd gij het geloof, dat gij hebt bij uzelf voor het aangezicht Gods. Zalig is hij, die zich geen verwijten maakt bij hetgeen hij goed acht. 23 Maar wie twijfelt, wanneer hij eet, is veroordeeld, omdat hij het niet uit geloof doet. En al wat niet uit geloof is, is zonde.

Dat wie twijfelt over een besluit dus zondigt.

Wat ik heb is een lang verhaal en zijn vele dingen.
Maar ik bleek in een rolstoel te zijn beland door Addisson biermer.
Dat is een te kort aan een enzym in de maag die er voor zorgt dat de Vit B 12 opgenomen wordt. Daardoor krijg je veel vervelende dingen o.a. spierzwakte, pijn, tintelingen in handen en voeten waardoor je niet meer kunt lopen.
Er hebben vele verschillende artsen naar gekeken, die allemaal weer een ander onderzoek deden. Deze artsen hebben een overleg gehad over patient X (ik) en de conclusie getrokken dat het een komplex gebeuren is en ze niet met volle zekerheid konden zeggen wat er was, maar dat het wel aan de verklevingen in mijn buik zou kunnen liggen. Dat een operatie geen optie was omdat er dan weer meer zouden komen.
Dat mijn enige optie was om het maar te ondergaan en de pijnkliniek te bezoeken voor blokkades of een anders soort pijn bestrijding.

Ze hadden geen van allen ooit in mijn bloed gezocht naar de Vit B 12.
Terwijl dat de boosdoener was in dit geval.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 jun 2007 10:53

tante-tortel schreef:Ik denk dat het sleutelwoord is:
Romeinen 14: 22 Houd gij het geloof, dat gij hebt bij uzelf voor het aangezicht Gods. Zalig is hij, die zich geen verwijten maakt bij hetgeen hij goed acht. 23 Maar wie twijfelt, wanneer hij eet, is veroordeeld, omdat hij het niet uit geloof doet. En al wat niet uit geloof is, is zonde.

Dat wie twijfelt over een besluit dus zondigt.

Nou, ik twijfel niet over mijn pilgebruik en over het feit dat we geen biologische kindjes gaan krijgen (als er niets in de situatie veranderd).

tante-tortel schreef:Wat ik heb is een lang verhaal en zijn vele dingen.
*knip*
Ze hadden geen van allen ooit in mijn bloed gezocht naar de Vit B 12.
Terwijl dat de boosdoener was in dit geval.

Thanks voor je openheid!
Beetje offtopic wel eigenlijk, maar ff snel dan ;) Heb je nu nog pijn/last?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 jun 2007 11:11

Thanks tante-tortel, voor je antwoord in pb :)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 01 jun 2007 11:13

rosalie83 schreef:Thanks tante-tortel, voor je antwoord in pb :)

Graag gedaan! :lol:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 jun 2007 12:00

rosalie83 schreef:Nou, ik twijfel niet over mijn pilgebruik en over het feit dat we geen biologische kindjes gaan krijgen (als er niets in de situatie veranderd).

Euhm, misschien een domme vraag, maar kan je je dan niet beter laten steriliseren. (je hoeft geen antwoord te geven als je niet wil)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 jun 2007 12:07

Lalage schreef:
rosalie83 schreef:Nou, ik twijfel niet over mijn pilgebruik en over het feit dat we geen biologische kindjes gaan krijgen (als er niets in de situatie veranderd).

Euhm, misschien een domme vraag, maar kan je je dan niet beter laten steriliseren. (je hoeft geen antwoord te geven als je niet wil)

Vragen zijn nooit dom, leerde mijn moeder me altijd :mrgreen:

Maar nee, dat vind ik geen optie, omdat er altijd iets in de hele situatie kan veranderen. Ik geloof in wonderen, dus misschien genees ik nog wel!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 jun 2007 10:54

Heeft iemand wel is wat gehoord over/ ervaring met de NuvaRing?
Is ook een methode qua anticonceptie.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 jun 2007 10:55

Mijn vriendin heeft hem nu 8)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 jun 2007 10:59

Mijn huisarts heeft hem aangeraden omdat de pil mij bijwerkingen gaf waar ik niet echt vrolijk van werd: depressieve buien en huiduitslag die samen gaat met erge jeuk
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 jun 2007 11:05

Brr dat meen je niet, wat naar!! Nou, hopen dat dit wat voor je is! Ik heb er zelf dus geen ervaring mee, misschien iemand anders hier wel!?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 12 jun 2007 18:32

Ik zag dat in de margriet van afgelopen week allerlei voorbehoedsmiddelen werden uitgelegd.

Terug naar “Archief”