SimonT schreef:Gerdien B. schreef:SimonT schreef:Sabra schreef:Petra777 schreef:Is dat niet wat te kort door de bocht?
Nee, omdat er zoveel aandacht is voor tal van uiterlijkheden en bijzaken. Wie zich niet conformeert aan bepaalde regels is bovendien gelijk een outcast.
Maar goed als er het verlangen is om aan het Heilig Avondmaal aan te gaan, in de gemeente waar je je bevind, dan zal het niet zo'n probleem zijn om je aan die regels aan te passen, want wat voor avondmaalganger ben je als je bewust tegen de heilige huisjes gaat schoppen omdat je zo graag eruit ziet zoals je zelf wil, ik bedoel je wilt toch mag ik aan nemen niet gedragen als de een of andere recalcitrante puber, maar als een gelovend en belijdend lid van Gods kerk, dus ik zie het probleem niet zo.
Dus ik ben een recalcitrante puber??? Bedankt. Ik heb nooit ergens tegen aangeschopt mij zovveel mogelijk aangepast.
Ik wil ook aan het Avondmaal maar omdat ik in mijn eigen huisje dingen doe die zij anders zien, mag ik er neit meer aan gaan. Waar gaat het dan nog om?
Om je eigen regeltjes of om wat voor werk God doet?
Gaat het dan om wat de kerkenraad vind of gaat het om de roepstem van God die van het Avondmaal uit gaat?
Ik heb mijn getuigenis gegeven maar zij vinden mijn prive zaken belangrijker dan mijn getuigenis.
Dit is zeer serieus bedoeld: ik hoop dat God het ze vergeeft dat zij voor Hem beslissen.
Uiteraard is dat niet persoonlijk bedoeld, maar als je kerkt in een gemeente waar de regels zo nu eenmaal zijn, zoek dan niet de strijd, maar wees de mindere(en de wijste) en ga ergens anders kerken...
Als je je leven lang in die kerk zit, heb je waarschijnlijk ook wel een hart voor zo'n kerk. Ik kan me dan goed voorstellen dat iemand niet zomaar uit de kerk gaat omdat de regels nou eenmaal zo zijn, maar iemand probeert de kerk tot andere, betere en meer bijbelse, inzichten te brengen.