Moderator: Moderafo's
goofy1978 schreef:Sex als de vrouw ongesteld is schijnt niet te mogen volgens de bijbel.
Lev 20,18
En als een man bij een vrouw, die haar krankheid heeft, zal gelegen en haar schaamte ontdekt, haar fontein ontbloot, en zij zelve de fontein haars bloeds ontdekt zal hebben, zo zullen zij beiden uit het midden huns volks uitgeroeid worden.
LauraC schreef:Sorry, nog een post van mij. Ik dacht ineens aan Galaten 5:22, waarin de vrucht van de Geest wordt opgesomd, met als einde: zelfbeheersing. Kunnen we dat hier ook op toepassen of sla ik de bal helemaal mis?
JialiKelly schreef:Dat kan eventueel, maar dat zou hij van mij niet hoeven doenZie er het nut niet zo van in..
JialiKelly schreef:Ik denk dat je inderdaad wrong bentMijn ervaring en wat ik van anderen gehoord heb is dat zo'n prikkel helemaal niet vooraf hoeft te gaan..
LauraC schreef:Sorry, nog een post van mij. Ik dacht ineens aan Galaten 5:22, waarin de vrucht van de Geest wordt opgesomd, met als einde: zelfbeheersing. Kunnen we dat hier ook op toepassen of sla ik de bal helemaal mis?
goofy1978 schreef:Sex als de vrouw ongesteld is schijnt niet te mogen volgens de bijbel.
Aragorn schreef:JialiKelly schreef:Ik denk dat je inderdaad wrong bentMijn ervaring en wat ik van anderen gehoord heb is dat zo'n prikkel helemaal niet vooraf hoeft te gaan..
Dat kan ik als man bevestigen (en bij vrouwen hoeft het niet heel anders te gaan). Een prikkel hoeft lang niet altijd te leiden tot zin in seks en voor zin in seks is een prikkel geenszins noodzakelijk.
Wow, zo leer ik iedere dag weer iets nieuwsLauraC schreef:Sorry, nog een post van mij. Ik dacht ineens aan Galaten 5:22, waarin de vrucht van de Geest wordt opgesomd, met als einde: zelfbeheersing. Kunnen we dat hier ook op toepassen of sla ik de bal helemaal mis?
Ghe, je hoeft je niet voor je posts te excuseren hoor.Maarreh, hoe wil je dat hierop toepassen dan? Zelfbeheersing om de zelfbeheersing? Dat lijkt mij pretty pointless eigenlijk..
Nou, je roept maar als je genoeg van me hebtZelfbeheersing in dit verband zou ik zien als: niet altijd toegeven aan de dingen des vlezes. Een beetje afzien heeft nog nooit iemand kwaad gedaan (en dat dan positief bedoeld)
Aragorn schreef:Klopt, maar dan moet je wel consequent zijn en je vrouw in een tuinhuisje laten zitten in die periode (zoals diehard rasta's ook doen overigens) en de overige reinheidswetten uit die tijd ook in acht nemen.goofy1978 schreef:Sex als de vrouw ongesteld is schijnt niet te mogen volgens de bijbel.
Ik heb er zelf geen moeite mee overigens.
LauraC schreef:Nou, je roept maar als je genoeg van me hebtZelfbeheersing in dit verband zou ik zien als: niet altijd toegeven aan de dingen des vlezes. Een beetje afzien heeft nog nooit iemand kwaad gedaan (en dat dan positief bedoeld)
Aragorn schreef:Nouja, ik heb eigenlijk een hekel aan die uitspraak, maar daar komt het wel op neer ja. Overigens ligt het er nogal aan in welk stadium het is en je hebt daar tegenwoordig best oplossingen voor in de vorm van duikpakjes, mocht de schipper overboord slaan. Maar dat is offtopic.LauraC schreef:Nou, je roept maar als je genoeg van me hebtZelfbeheersing in dit verband zou ik zien als: niet altijd toegeven aan de dingen des vlezes. Een beetje afzien heeft nog nooit iemand kwaad gedaan (en dat dan positief bedoeld)
Dat is ook weer zo ja.Maar dat betekent ook weer niet dat het dan nooit zou 'mogen' lijkt me. Je hoeft niet elke dag 3 pilsjes te drinken, maar op gezette tijden mag je er best van genieten.
Wolkje schreef:Ik denk trouwens dat zelfbevredigen op zich niks mis mee is, alleen je gedachten gaan zo gauw met je aan de loop, en dat is het gevaar dat erin schuilt. dan kom je volgens mij in het gebied van zonde terecht.
LauraC schreef:Ik vind het (heb een lange tijd over het juiste woord nagedacht) 'interessant' dat sommige mensen (mannen en vrouwen neem ik aan) dus geen expliciet seksuele prikkel nodig hebben om opgewonden te raken....ben ik de enige die dat wel nodig heeft? (misschien ligt het aan de manier waarop ik de huishoudelijke taken doe dat ik er niet bepaald opgewonden van word)
Lev 20,18
En als een man bij een vrouw, die haar krankheid heeft, zal gelegen en haar schaamte ontdekt, haar fontein ontbloot, en zij zelve de fontein haars bloeds ontdekt zal hebben, zo zullen zij beiden uit het midden huns volks uitgeroeid worden.
Rosalie schreef:Je gedachten kunnen ook op de loop gaan zonder zelfbevrediging toch?
Marnix schreef:rosalie83 schreef:Je gedachten kunnen ook op de loop gaan zonder zelfbevrediging toch?
The point is?
Dat is net als wanneer je op een koude winterdag in je adamskostuum over straat gaat lopen en als iemand zegt: "Kijk uit, zo word je verkouden" reageert met:
ja maar je kan toch ook verkouden worden als je je wel goed kleedt.
LauraC schreef:Sorry voor eerdere uitspraak (schipper etc)Ik denk dat ik wel weet wat jij bedoelt...maar voor mij persoonlijk zou zelfbevrediging niet genieten zijn. Zeker niet als ik weet dat het zoveel beter kan. Misschien dat mensen met ervaring dat tegenspreken, so be it. Maar laat het geen leeg gevoel na, omdat er niemand is met wie je het hebt gedeeld? Enne, als men er geen moeite mee heeft het binnen een relatie te doen, wordt het dan ook gedaan als de partner aanwezig is, of is het meer iets stiekems?
rosalie83 schreef:Nou schat, ik heb ook een prikkel nodig hoor! Alleen denk ik dat een prikkel soms zo klein is dat je niet in de gaten hebt dat er een prikkel is. maar volgens mij is er altijd een prikkel.
Marnix schreef:roslatie83 schreef:Je gedachten kunnen ook op de loop gaan zonder zelfbevrediging toch?
The point is?
Aragorn schreef:LauraC schreef:Sorry voor eerdere uitspraak (schipper etc)Ik denk dat ik wel weet wat jij bedoelt...maar voor mij persoonlijk zou zelfbevrediging niet genieten zijn. Zeker niet als ik weet dat het zoveel beter kan. Misschien dat mensen met ervaring dat tegenspreken, so be it. Maar laat het geen leeg gevoel na, omdat er niemand is met wie je het hebt gedeeld? Enne, als men er geen moeite mee heeft het binnen een relatie te doen, wordt het dan ook gedaan als de partner aanwezig is, of is het meer iets stiekems?
Ja, het blijft natuurlijk surrogaat-seks, zoals ik al zei. Ik zie het nut er dan ook niet van in om te doen als de ander er zelf bij is, maar er zijn vast ook wel mensen die dat weer opwindend vinden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten