Zelfbevrediging, wel of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 jun 2007 17:14

Sorry, nog een post van mij. Ik dacht ineens aan Galaten 5:22, waarin de vrucht van de Geest wordt opgesomd, met als einde: zelfbeheersing. Kunnen we dat hier ook op toepassen of sla ik de bal helemaal mis?

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 11 jun 2007 17:15

Sex als de vrouw ongesteld is schijnt niet te mogen volgens de bijbel.

Lev 20,18
En als een man bij een vrouw, die haar krankheid heeft, zal gelegen en haar schaamte ontdekt, haar fontein ontbloot, en zij zelve de fontein haars bloeds ontdekt zal hebben, zo zullen zij beiden uit het midden huns volks uitgeroeid worden.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 jun 2007 17:16

goofy1978 schreef:Sex als de vrouw ongesteld is schijnt niet te mogen volgens de bijbel.

Lev 20,18
En als een man bij een vrouw, die haar krankheid heeft, zal gelegen en haar schaamte ontdekt, haar fontein ontbloot, en zij zelve de fontein haars bloeds ontdekt zal hebben, zo zullen zij beiden uit het midden huns volks uitgeroeid worden.

'k Zou het ook niet prettig vinden, thank you very much!

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 11 jun 2007 17:24

LauraC schreef:Sorry, nog een post van mij. Ik dacht ineens aan Galaten 5:22, waarin de vrucht van de Geest wordt opgesomd, met als einde: zelfbeheersing. Kunnen we dat hier ook op toepassen of sla ik de bal helemaal mis?

Ik ben het met je eensch.... Over het algemeen wel tot nu toe! Maar hier heb je nu toch wel een punt te pakken, en ik ben benieuwd naar de reacties!
We can love completely, without complete understanding.....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 jun 2007 18:19

JialiKelly schreef:Dat kan eventueel, maar dat zou hij van mij niet hoeven doen :) Zie er het nut niet zo van in..

Inderdaad, als mijn libido niet toereikend is om meer dan 3x per dag seks te hebben en zij wil liever 10x, dan zou ik er nog steeds niet echt moeite mee hebben als ze de overige 7x zelf doet. Nuja, dit is wellicht een wat overdreven voorbeeld en in zo'n geval zou je de diagnose nymfomanie waarschijnlijk wel kunnen stellen, maar het gaat om het idee. 8)

JialiKelly schreef:Ik denk dat je inderdaad wrong bent :) Mijn ervaring en wat ik van anderen gehoord heb is dat zo'n prikkel helemaal niet vooraf hoeft te gaan..

Dat kan ik als man bevestigen (en bij vrouwen hoeft het niet heel anders te gaan). Een prikkel hoeft lang niet altijd te leiden tot zin in seks en voor zin in seks is een prikkel geenszins noodzakelijk.

LauraC schreef:Sorry, nog een post van mij. Ik dacht ineens aan Galaten 5:22, waarin de vrucht van de Geest wordt opgesomd, met als einde: zelfbeheersing. Kunnen we dat hier ook op toepassen of sla ik de bal helemaal mis?

Ghe, je hoeft je niet voor je posts te excuseren hoor. :P Maarreh, hoe wil je dat hierop toepassen dan? Zelfbeheersing om de zelfbeheersing? Dat lijkt mij pretty pointless eigenlijk..

goofy1978 schreef:Sex als de vrouw ongesteld is schijnt niet te mogen volgens de bijbel.

Klopt, maar dan moet je wel consequent zijn en je vrouw in een tuinhuisje laten zitten in die periode (zoals diehard rasta's ook doen overigens) en de overige reinheidswetten uit die tijd ook in acht nemen.

Ik heb er zelf geen moeite mee overigens.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 jun 2007 18:26

Aragorn schreef:
JialiKelly schreef:Ik denk dat je inderdaad wrong bent :) Mijn ervaring en wat ik van anderen gehoord heb is dat zo'n prikkel helemaal niet vooraf hoeft te gaan..

Dat kan ik als man bevestigen (en bij vrouwen hoeft het niet heel anders te gaan). Een prikkel hoeft lang niet altijd te leiden tot zin in seks en voor zin in seks is een prikkel geenszins noodzakelijk.

Wow, zo leer ik iedere dag weer iets nieuws :)

Ghe, je hoeft je niet voor je posts te excuseren hoor. :P Maarreh, hoe wil je dat hierop toepassen dan? Zelfbeheersing om de zelfbeheersing? Dat lijkt mij pretty pointless eigenlijk..

Nou, je roept maar als je genoeg van me hebt :) Zelfbeheersing in dit verband zou ik zien als: niet altijd toegeven aan de dingen des vlezes. Een beetje afzien heeft nog nooit iemand kwaad gedaan (en dat dan positief bedoeld)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 jun 2007 18:28

Aragorn schreef:
Klopt, maar dan moet je wel consequent zijn en je vrouw in een tuinhuisje laten zitten in die periode (zoals diehard rasta's ook doen overigens) en de overige reinheidswetten uit die tijd ook in acht nemen.

Ik heb er zelf geen moeite mee overigens.

Wat, onder het motto: een echte schipper bevaart ook de rode zee? of lees ik het verkeerd?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 jun 2007 19:05

Nouja, ik heb eigenlijk een hekel aan die uitspraak, maar daar komt het wel op neer ja. Overigens ligt het er nogal aan in welk stadium het is en je hebt daar tegenwoordig best oplossingen voor in de vorm van duikpakjes, mocht de schipper overboord slaan. Maar dat is offtopic.

LauraC schreef:Nou, je roept maar als je genoeg van me hebt :) Zelfbeheersing in dit verband zou ik zien als: niet altijd toegeven aan de dingen des vlezes. Een beetje afzien heeft nog nooit iemand kwaad gedaan (en dat dan positief bedoeld)

Dat is ook weer zo ja. :) Maar dat betekent ook weer niet dat het dan nooit zou 'mogen' lijkt me. Je hoeft niet elke dag 3 pilsjes te drinken, maar op gezette tijden mag je er best van genieten.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 jun 2007 19:16

Aragorn schreef:Nouja, ik heb eigenlijk een hekel aan die uitspraak, maar daar komt het wel op neer ja. Overigens ligt het er nogal aan in welk stadium het is en je hebt daar tegenwoordig best oplossingen voor in de vorm van duikpakjes, mocht de schipper overboord slaan. Maar dat is offtopic.

LauraC schreef:Nou, je roept maar als je genoeg van me hebt :) Zelfbeheersing in dit verband zou ik zien als: niet altijd toegeven aan de dingen des vlezes. Een beetje afzien heeft nog nooit iemand kwaad gedaan (en dat dan positief bedoeld)

Dat is ook weer zo ja. :) Maar dat betekent ook weer niet dat het dan nooit zou 'mogen' lijkt me. Je hoeft niet elke dag 3 pilsjes te drinken, maar op gezette tijden mag je er best van genieten.

Sorry voor eerdere uitspraak (schipper etc) :oops: Ik denk dat ik wel weet wat jij bedoelt...maar voor mij persoonlijk zou zelfbevrediging niet genieten zijn. Zeker niet als ik weet dat het zoveel beter kan. Misschien dat mensen met ervaring dat tegenspreken, so be it. Maar laat het geen leeg gevoel na, omdat er niemand is met wie je het hebt gedeeld? Enne, als men er geen moeite mee heeft het binnen een relatie te doen, wordt het dan ook gedaan als de partner aanwezig is, of is het meer iets stiekems?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 jun 2007 07:45

Wolkje schreef:Ik denk trouwens dat zelfbevredigen op zich niks mis mee is, alleen je gedachten gaan zo gauw met je aan de loop, en dat is het gevaar dat erin schuilt. dan kom je volgens mij in het gebied van zonde terecht.

Je gedachten kunnen ook op de loop gaan zonder zelfbevrediging toch?

LauraC schreef:Ik vind het (heb een lange tijd over het juiste woord nagedacht) 'interessant' dat sommige mensen (mannen en vrouwen neem ik aan) dus geen expliciet seksuele prikkel nodig hebben om opgewonden te raken....ben ik de enige die dat wel nodig heeft? (misschien ligt het aan de manier waarop ik de huishoudelijke taken doe dat ik er niet bepaald opgewonden van word ;) )

Nou schat, ik heb ook een prikkel nodig hoor! Alleen denk ik dat een prikkel soms zo klein is dat je niet in de gaten hebt dat er een prikkel is. maar volgens mij is er altijd een prikkel. In de vorm van iets wat heel snel door je gedachten floept of weet ik veel wat. Overigens, wat Aragorn zegt over dat een prikkel niet altijd tot zin in seks hoeft te leiden, daar ben ik het mee eens.

Lev 20,18

Dat was in het OT volgens de reinigingswetten zo ja. Vanaf het NT golden die niet meer. Hoewel je je er natuurlijk wel aan màg houden, maar het móet niet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jun 2007 08:04

Rosalie schreef:Je gedachten kunnen ook op de loop gaan zonder zelfbevrediging toch?

The point is?

Dat is net als wanneer je op een koude winterdag in je adamskostuum over straat gaat lopen en als iemand zegt: "Kijk uit, zo word je verkouden" reageert met:

ja maar je kan toch ook verkouden worden als je je wel goed kleedt.
:roll:
Laatst gewijzigd door Marnix op 12 jun 2007 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 jun 2007 09:26

Marnix schreef:
rosalie83 schreef:Je gedachten kunnen ook op de loop gaan zonder zelfbevrediging toch?

The point is?

Dat is net als wanneer je op een koude winterdag in je adamskostuum over straat gaat lopen en als iemand zegt: "Kijk uit, zo word je verkouden" reageert met:

ja maar je kan toch ook verkouden worden als je je wel goed kleedt.
:roll:

Haha cool voorbeeld ;)

Maargoed, volgens mij snap je dus mijn punt wel. Wat ik bedoel te zeggen is dat dan alles zondig kan zijn.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 jun 2007 09:33

LauraC schreef:Sorry voor eerdere uitspraak (schipper etc) :oops: Ik denk dat ik wel weet wat jij bedoelt...maar voor mij persoonlijk zou zelfbevrediging niet genieten zijn. Zeker niet als ik weet dat het zoveel beter kan. Misschien dat mensen met ervaring dat tegenspreken, so be it. Maar laat het geen leeg gevoel na, omdat er niemand is met wie je het hebt gedeeld? Enne, als men er geen moeite mee heeft het binnen een relatie te doen, wordt het dan ook gedaan als de partner aanwezig is, of is het meer iets stiekems?

Ja, het blijft natuurlijk surrogaat-seks, zoals ik al zei. Ik zie het nut er dan ook niet van in om te doen als de ander er zelf bij is, maar er zijn vast ook wel mensen die dat weer opwindend vinden.

Wat bedoel je met iets stiekems? Ik denk net zo stiekem als naar de wc gaan.

rosalie83 schreef:Nou schat, ik heb ook een prikkel nodig hoor! Alleen denk ik dat een prikkel soms zo klein is dat je niet in de gaten hebt dat er een prikkel is. maar volgens mij is er altijd een prikkel.

Hm, dat is misschien ook wel weer zo ja. Dat je je er gewoon niet altijd van bewust bent.

Marnix schreef:
roslatie83 schreef:Je gedachten kunnen ook op de loop gaan zonder zelfbevrediging toch?

The point is?

The point is dat 'verkeerde' gedachten dus niet inherent zijn aan zelfbevrediging.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 jun 2007 10:51

Aragorn schreef:
LauraC schreef:Sorry voor eerdere uitspraak (schipper etc) :oops: Ik denk dat ik wel weet wat jij bedoelt...maar voor mij persoonlijk zou zelfbevrediging niet genieten zijn. Zeker niet als ik weet dat het zoveel beter kan. Misschien dat mensen met ervaring dat tegenspreken, so be it. Maar laat het geen leeg gevoel na, omdat er niemand is met wie je het hebt gedeeld? Enne, als men er geen moeite mee heeft het binnen een relatie te doen, wordt het dan ook gedaan als de partner aanwezig is, of is het meer iets stiekems?

Ja, het blijft natuurlijk surrogaat-seks, zoals ik al zei. Ik zie het nut er dan ook niet van in om te doen als de ander er zelf bij is, maar er zijn vast ook wel mensen die dat weer opwindend vinden.

Hmm ja, tenzij je elkaar nog aan het ontdekken bent en je de ander helpt om jezelf te laten klaarkomen. Ook een vorm van zelfbevrediging toch? 8)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jun 2007 10:56

Natuurlijk is dat niet inherent Aragorn, maar het een kan wel het gevolg zijn van het ander. Daarom snap ik je punt Rosalie, maar maak ik wel deze kanttekening :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”