Berichtdoor Boekenlezer » 16 jul 2007 21:29
Het is al ongeveer 10 jaar geleden, maar ik weet het nog heel goed.
Ik was met een vriend in gesprek, en het ging over de liefde. Hij zei, dat wanneer je ook maar iets van afstandelijkheid aan een meisje merkt, dat je het wat de verliefdheid betreft wel kan vergeten, en dat je dan gelijk door moet naar de volgende.
Ik vind dat eigenlijk een heel slechte raadgeving. Ik ben het daar helemaal niet mee eens. Misschien dat het voor hem zo werkte, maar absoluut niet voor mij! Want als ik dat op zou volgen, zou dat geheid betekenen dat ik voor altijd vrijgezel blijf (of dat ik misschien met de verkeerde trouw), en dat ik nooit aan de ware zal komen. Want welk meisje zal het niet eens een keertje hebben, dat ze zich een beetje afstandelijk opstelt? Zeker dat soort meisjes waar ik op val. Meisjes die makkelijk en snel te krijgen zijn, daar val ik nooit op. Dus zit er niks anders op dan mijn geduld volop in te schakelen (ik heb van iemand wel eens gehoord dat ik heel erg veel geduld heb), en de zaak nuchter te benaderen. In het contact met een meisje niet gelijk op het bijzondere mikken (verliefdheid, verkering) en alleen maar daaraan denken, maar eerst eens zorgen dat er überhaupt contact ontstaat, als het kan met een behoorlijke regelmaat. Me vooral sociaal opstellen. En wat er verder gebeurt, op wat langere termijn? Dat zie ik dan wel weer. Dat is van later zorg.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)