MissF schreef:Hmm...als ik echt geen tv meer zou willen kijken of me helemaal buiten de wereld willen houden en dus geen vloek meer willen horen, dan heb ik een probleem, dan heb ik geen werk meer.
Op mijn werk wordt tv gekeken, inclusief ranzige proghramma's, inclusief vloeken... en ik kan me er niet van verwijderen, want ik kan die gasten moeilijk alleen laten met hun programma's en gevloek...
Ik vind het altijd een beetje vroom klinken dat je je helemaal afzonderd van de wereld. Je blijft iemand die in de wereld staat, probeer daar iets in te betekenen ipv je er helemaal voor af te sluiten
Je weet dat er op het alleen horen vloeken en er geen melding van maken de doodstraf stond?
Kun je nagaan hoe hoog God het vloeken op neemt.
Het is iets anders als je in de wereld bent of van de wereld.
Sommige plaatsen kun je nu eenmaal niet omheen. Maar om te zeggen dat je je helemaal afzonderd van de wereld vind ik erg overdreven.
Als wij ons bewust zijn van onze zonde dan gaan we die zonde toch niet gewoon in ons huis halen en laten voor wat het is?
Dat heeft niets met vroom te maken al moet ik zeggen dat ik vroom juist een ere woord vind.
Kijk maar wat de Bijbel erover zegt:
1. Ps 12,2
Help toch, HERE, want er zijn geen vromen meer; ja, de getrouwen zijn schaars onder de mensenkinderen.
2. Ps 37,18
De HERE kent de dagen der vromen, en hun erfdeel zal voor altoos bestaan;
3. Ps 132,16
haar priesters zal Ik met heil bekleden, haar vromen zullen vrolijk juichen.
4. Ps 149,1
Halleluja. Zingt de HERE een nieuw lied, zijn lof in de gemeente der vromen.
5. Ps 149,5
Laten de vromen juichen met eerbetoon, jubelen op hun legersteden.
6. Spr 2,21
Want de oprechten zullen het land bewonen en de vromen zullen daarin overblijven,