TV de deur uit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 jun 2007 11:05

tante-tortel schreef:
tante-tortel schreef:
jamillah schreef:
tante-tortel schreef:En de vloeken die dagelijks via de tv je kamer inrollen niet?

Bent u inmiddels dan al gestopt met het kijken van Hermans helden??

Heb ik nog nooit naar gekeken! Dat is toch bij jullie favoriet.
Ik heb genoeg aan het horen van een vloek in de reclame die ze maken voor bepaalde programma's.

Opletten dames!! En inderdaad nog nooit naar gekeken dus!

Je zei:

tante-tortel schreef:Herman houd nogal van vloeken.......
Al is die andere kok nog erger.......die heeft om de twee woorden een vloek.

Als je het alleen uit de reclames hebt, hoe weet je dan dat 'die andere kok' om de twee woorden een vloek heeft?

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 07 jun 2007 11:15

Inderdaad. Dat zou dus betekenen dat in het bewuste reclamespotje ongeveer 5 á 6 vloeken moeten voorkomen om jouw mening te staven. Dat lijkt me wat veel, bovendien zou het slechte reclame zijn.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jun 2007 11:42

Hmm...als ik echt geen tv meer zou willen kijken of me helemaal buiten de wereld willen houden en dus geen vloek meer willen horen, dan heb ik een probleem, dan heb ik geen werk meer.

Op mijn werk wordt tv gekeken, inclusief ranzige proghramma's, inclusief vloeken... en ik kan me er niet van verwijderen, want ik kan die gasten moeilijk alleen laten met hun programma's en gevloek...

Ik vind het altijd een beetje vroom klinken dat je je helemaal afzonderd van de wereld. Je blijft iemand die in de wereld staat, probeer daar iets in te betekenen ipv je er helemaal voor af te sluiten
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 jun 2007 11:46

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Inderdaad. Dat zou dus betekenen dat in het bewuste reclamespotje ongeveer 5 á 6 vloeken moeten voorkomen om jouw mening te staven. Dat lijkt me wat veel, bovendien zou het slechte reclame zijn.

klopt helemaal!
Ik weet niet of jullie ooit tv kijken, maar voor veel prgramma's maken ze reclame om de kijker op te attenderen dat die en die avond het volgende programma komt. Dan laten ze uit dat prgramma korte stukjes zien om je te trekken toch maar te gaan kijken.
Van de ene kok is het haast enkel vloeken wat hij doet, en Herman vloekte in de keer dat ik het zag dus al twee keer.

En nee, dan hoef ik niet perse het programma gezien te hebben.
Alleen al door die reclame voor een programma weet ik genoeg.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 jun 2007 11:51

MissF schreef:Hmm...als ik echt geen tv meer zou willen kijken of me helemaal buiten de wereld willen houden en dus geen vloek meer willen horen, dan heb ik een probleem, dan heb ik geen werk meer.

Op mijn werk wordt tv gekeken, inclusief ranzige proghramma's, inclusief vloeken... en ik kan me er niet van verwijderen, want ik kan die gasten moeilijk alleen laten met hun programma's en gevloek...

Ik vind het altijd een beetje vroom klinken dat je je helemaal afzonderd van de wereld. Je blijft iemand die in de wereld staat, probeer daar iets in te betekenen ipv je er helemaal voor af te sluiten

Je weet dat er op het alleen horen vloeken en er geen melding van maken de doodstraf stond?
Kun je nagaan hoe hoog God het vloeken op neemt.
Het is iets anders als je in de wereld bent of van de wereld.
Sommige plaatsen kun je nu eenmaal niet omheen. Maar om te zeggen dat je je helemaal afzonderd van de wereld vind ik erg overdreven.
Als wij ons bewust zijn van onze zonde dan gaan we die zonde toch niet gewoon in ons huis halen en laten voor wat het is?
Dat heeft niets met vroom te maken al moet ik zeggen dat ik vroom juist een ere woord vind.

Kijk maar wat de Bijbel erover zegt:

1. Ps 12,2
Help toch, HERE, want er zijn geen vromen meer; ja, de getrouwen zijn schaars onder de mensenkinderen.

2. Ps 37,18
De HERE kent de dagen der vromen, en hun erfdeel zal voor altoos bestaan;

3. Ps 132,16
haar priesters zal Ik met heil bekleden, haar vromen zullen vrolijk juichen.

4. Ps 149,1
Halleluja. Zingt de HERE een nieuw lied, zijn lof in de gemeente der vromen.

5. Ps 149,5
Laten de vromen juichen met eerbetoon, jubelen op hun legersteden.

6. Spr 2,21
Want de oprechten zullen het land bewonen en de vromen zullen daarin overblijven,

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 jun 2007 11:56

Vloeken is niet goed. Denk dat we daar allen over eens zijn, maar je kan het niet voorkomen dat je nooit en te nimmer een vloek hoort of je moet je opsluiten in je eigen huis. Overal hoor je het: op straat, in de winkel, op het werk.
Het is aan een ieder voor zich hoe hij of zij er op reageerd. Zelf tast ik dat altijd af qua persoon die ik voor mij heb en in welke situatie het gebeurd.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 jun 2007 11:59

Hmm, ik denk dat een aantal het stukje 'televisiekanaal 23' toch wat anders gelezen hebben als ik. Ik zie het niet zozeer als alleen 'haha wat een goeie', maar het zette mij ook wel even aan het denken. We zingen ps. 23 vaak allemaal uit volle borst mee want het is zo'n mooie psalm, maar ondertussen geldt voor mij wel dat ik er, zoals in dit stukje was gedaan, ook heel wat andere dingen (misschien niet eens zozeer TV, want die hebben we niet eens :wink: ) in zou kunnen vullen. Dat was toch wel weer even een oogopener, vandaar dat ik het hier neerzette...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 jun 2007 12:07

Gerdien B. schreef:Vloeken is niet goed. Denk dat we daar allen over eens zijn, maar je kan het niet voorkomen dat je nooit en te nimmer een vloek hoort of je moet je opsluiten in je eigen huis. Overal hoor je het: op straat, in de winkel, op het werk.
Het is aan een ieder voor zich hoe hij of zij er op reageerd. Zelf tast ik dat altijd af qua persoon die ik voor mij heb en in welke situatie het gebeurd.

Dat was dus in de tijd van het OT niet aan de orde.
Als je iemand hoorde vloeken dan moest die persoon aangegeven worden deed je dat niet dan stond daar gewoon de doodstraf op.

Inderdaad zul je genoeg horen vloeken om je heen, maar wil dat zeggen dat je dan naar programma's kunt kijken waarin je van te voren weet dat daarin gevloekt gaat worden? In je achterhoofd houdend wat ik hierboven heb geschreven?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 jun 2007 12:10

Waarom heb je dan een tv in huis? Je weet dat er op gevloekt wordt

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 jun 2007 13:30

Gerdien B. schreef:Waarom heb je dan een tv in huis? Je weet dat er op gevloekt wordt

Idd, waarom? En niet alleen met 1, 2 en 3 tante tortel..

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 jun 2007 15:31

jamillah schreef:
Gerdien B. schreef:Waarom heb je dan een tv in huis? Je weet dat er op gevloekt wordt

Idd, waarom? En niet alleen met 1, 2 en 3 tante tortel..

Nee, want dat zou ik huichelachtig vinden, alsof er op 1,2 en 3 geen bagger komt.

Maar ik heb dat volgens mij al in dit topic gezegd.
Van mij mag tie gewoon weg. Toen wij de tv kregen was er niet zoveel bagger op als tegenwordig.
Zo'n 20 jaar terug kon je nog naar reclame kijken zonder daarin bloot te hoeven zien. En waren er nog meer fatsoensregels dan tegenwordig.
Maar de maatschappij en dus ook de TV verloederen.
Lijkt wel of je alles mag laten zien en iedereen alles wil zien.
Het kan niet schokkend genoeg zijn anders trekt het geen kijkers lijkt het wel.
Wij kijken heel selectief, eerst op internet naar wat er komt en dan pas kiezen. Zo kijken we ook vaak niet.
Maar ik kijk graag naar: nederland zingt, zo af en toe het nieuws, en er zijn nog wel andere e.o. programma's die ik zie.
En nog wel meer dingen.

Maar als tie kapot gaat komt er zeker geen nieuwe.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 jun 2007 15:55

Als je hem toch zo graag kwijt wilt, waarom dan wachten tot hij stuk gaat en niet gelijk weg doen?

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 07 jun 2007 15:56

Gerdien B. schreef:Als je hem toch zo graag kwijt wilt, waarom dan wachten tot hij stuk gaat en niet gelijk weg doen?

Zat ik net aan te denken ja! Een beetje TV gaat jarenlang mee, dus voordat dat ding de geest geeft zijn we wel even verder.
Als je hem weg doet moet je het maar melden, ik zoek er namelijk nog 1 8)
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 jun 2007 16:22

Abdijbiertje om 1:00 schreef:
Gerdien B. schreef:Als je hem toch zo graag kwijt wilt, waarom dan wachten tot hij stuk gaat en niet gelijk weg doen?

Zat ik net aan te denken ja! Een beetje TV gaat jarenlang mee, dus voordat dat ding de geest geeft zijn we wel even verder.

Als ik hem wegdoe (hij is inmiddels 15 jaar) dan is dat gewoon naar grof vuil.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 jun 2007 16:23

tante-tortel schreef:
Abdijbiertje om 1:00 schreef:

Als ik hem wegdoe (hij is inmiddels 15 jaar) dan is dat gewoon naar grof vuil.

Dat is geen antwoord. Men vraagt waarom je hem nu niet weg doet als je toch vindt dat er zo veel bager op komt!

Terug naar “Archief”