Berichtdoor Love2 » 06 jun 2007 20:18
Even zo een vraagje tussendoor, waarom moet je je belijdenis met goede werken versieren?
Goede werken zijn toch de vruchten van het geloof die je als christenen uitdraagt? Zoals liefde naar elkaar enzo?
Ja idd Gerdien, er zullen misschien wel eens dingen zijn wat voor jou wel goed voelt en wat jij voor God kunt verantwoorden, en stel dan dat de kerk daar andere ideeën over heeft. Toegeven om de kerk of bij je standpunt blijven met de gevolgen van dien?
Even zo tussen door, mijn vriend en ik zijn er samen wel overuit qua kerk keuze. Gaan samen ook belijdenis doen. Maar aangezien de ger. gem het ons niet zo gemakkelijk maakt heeft heeft hij weinig positiefs aan de ger gem als kerkverband gezien. Dat zijn wel dingen die mij aan het nadenken hebben gezet. Qua leer kan ik het ook niet meer eens zijn, maar dat terzijde. 't Is ook absoluut niet mijn bedoeling geweest om de ger. gem hier negatief neer te zetten. Maar mijn vraag wat voor meerwaarde het geloof heeft als je niet geloven mag dat je Zijn kind bent, is wel een vraag die nog wel eens bij mij naar boven komt als ik op terug kijk.
En ik vind het naar hem toe lastig uit te leggen wat de leer van de ger. gem precies inhoudt omdat het bij hem een beetje over komt dat je bijna niks mag en je aan veel regeltjes moet houden en dan maar hopen dat je in de hemel komt.
Natuurlijk is dat niet zo maar ik kan eigenlijk wel beetje begrijpen dat het bij hem zo overkomt.
Iemand ervaring hier mee? En graag beetje positieve reacties want ik bedoel het wel serieus.
Geloof, hoop en liefde