Love2 schreef:Ik zat me af te vragen hoe mensen in de ger. gem belijdenis kunnen doen. Ik bedoel je legt belijdenis af van je geloof, maar zoals bij velen in de ger. gem doe je daar belijdenis van de leer of van de waarheid. Maar dat vind ik persoonlijk een verkeerde uitdrukking want Gods ware kerk is niet aan bepaalde kerkmuren gebonden.
In de vrijgemaakte kerk bijvoorbeeld en ik denk ook binnen de PKN enzo, leg je belijdenis af van jou'n geloof voor God en Zijn gemeente en geef je aan in te stemmen met de leer van de kerk.
Hoe ga je ook om met deze verschillen binnen je relatie als je van 2 verschillende kerken komt?
Ook een vraag die bij mij boven komt, wat voor meerwaarde heeft je geloof binnen de ger. gem als je niet mag en kunt geloven dat Jezus ook voor jouw zonden is gestorven? Je zit je hele leven in spanning van ben ik nu uitverkoren of kom ik in de hel?
Ik weet niet of ik qua onderwerp hier helemaal juist zit, maar reageer maar eens.
ten eerste wil ik zeggen dat het misshcien niet handig is om hier te gaan reageren over de leer van de GerGem. Daar zijn al topics over in religie.
Verder wil ik dit er wel over kwijt:
Ik ben zelf lid van de GerGem (zolang ze mij daar nog accepteren

) en mijn vriend is lid van de PKN en gastlid van de OKKN. Wij zijn vooral gaan kijken naar de over eenkomsten in ons geloof. Wij zijn beide gericht op onze eigen manier van geloven en zitten niet aan kerkmuren vast.
Er zijn zeer zeker nog wel verschillen en dat levert echt wel discussies op. Geef elkaar de ruimte om op eigen manier ook het geloof te uiten. Je kan niet van elkaar verlangen dat de 1 zich aan past an de ander terwijl de een zich daar heel niet goed bij voelt. De relatie met Godgaat dan toch boven de relatie met je vriend(in). Ik zou hjet erg vinden als mijn vriend op de manier van mij zijn geloof gaat uiten, gestalte geeft, terwijl hij dat niet echt fijn vind.
Ik heb ja gezegt bij mijn belijdenis op vooral de vragen of ik God wil volgen en dienen. Dat zij daar ook de kerkelijke tucht er aan koppelen heb ik persoonlijk op de koop toe nemen. Het was alles of niets, dus dan moet je wat.
Ga samen naar verschillende kerken en heb het er samen over waar je wat mooi vond en waar jij op langer termijn misschien wel zou willen kerken. Wij hebben onderhand aardig wat kerken samen bezocht en weten ook al in welke richting wij straks een kerk gaan zoeken. Nog niet vast zittend aan een kerk naam aangezien we neit weten in welke plaats we komen te wonen in de toekomst.