Prostitutie; Dankbaar maatschappelijk werk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 04 jun 2007 19:20

We moeten leesbare brieven zijn.
Ook al leven wij in deze wereld we moeten niet van de wereld worden.
Gij geheel anders!

Je kunt dingen begrijpen maar het er nog niet mee eens zijn, lijkt me.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 05 jun 2007 17:01

Smurffie schreef:
Cisca schreef:Excuses zouden je netjes staan, Jantjes.

Het grappige is dat hij het goed bedoelt. Een beetje halstarrig mannetje is het wel, maar wellicht wordt hij iets flexibeler als ik eens vriendelijk naar hem knipoog.. :wink: Ik hoop je nog eens te meeten Jantjes. En don't worry, dat is gratis.

Edit: àls je me nog durft aan te kijken tenminste.. 8)

Afbeelding

Geef het een naam, noem het ongegeneerd 'flirten'.
Ik draaide me nog één keer om met mijn allerliefste glimlach.

Ik denk dat die Afrikaanse jonge samen met halsstarrige Jantjes hart is weggelopen.
Trouwens, dat is ook de plicht van een man! als vrouwen je zo aankijken.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jun 2007 17:51

Ik denk dat die Afrikaanse jonge samen met halsstarrige Jantjes hart is weggelopen.

Welke Afrikaanse jongen? Ik heb het geenszins over een Afrikaanse jongen gehad. Beter lezen honey.
En..je bent homo?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 jun 2007 17:51

Ja, een vreemde vrouw is immers als een diepe gracht en een enge put. 8)

Overigens zorg ik er in zo'n geval meestal voor dat ik de betreffende vrouw leer kennen, dan is het geen 'vreemde vrouw' meer. Ben blij dat ik dat bij m'n vriendin ook heb gedaan. 8-[

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 05 jun 2007 18:31

Smurffie schreef:

Welke Afrikaanse jongen? Ik heb het geenszins over een Afrikaanse jongen gehad. Beter lezen honey.
En..je bent homo?

Hij durft je wel aan te kijken, Smurffie, hij quoot zelfs je foto nog een keer! :shock:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jun 2007 18:37

:mrgreen:

Het vlees is zwak hè.. 8)

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 05 jun 2007 21:09

Smurffie schreef:

En..je bent homo?

Smurffie schreef:
Topic: wie (wat) ben je
Hm, ik ben een doorsnee mens denk ik. Het leven is fijn als je van elk klein dingetje geniet. De zon, een mok cappucino, een dankbaar oud vrouwtje als je je plaats weggeeft in de metro, vriendelijk glimlachen naar een afrikaanse jongen die maar één oog heeft (ook in de metro), je vrienden, leuke klanten aan de kraam, straattafereeltjes, alles. Als je van dergelijke kleine dingetjes niet kunt genieten is het leven wat mij betreft waardeloos..

Jij glimlacht wat af wat af naar jongens zeg.
Ik dacht dat je het over de zelfde persoon had als in de ‘mysterieuze ontmoeting’ maar het zijn er nogal wat zo begrijp ik.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 05 jun 2007 21:18

Jantjes schreef:Jij glimlacht wat af wat af naar jongens zeg.
Ik dacht dat je het over de zelfde persoon had als in de ‘mysterieuze ontmoeting’ maar het zijn er nogal wat zo begrijp ik.
Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend.
Smurffie is zich gewoon bewust van de voorbeeldfunctie die zij heeft als christen, daarom lacht zij vriendelijk naar eenieder en is altijd beleefd en vriendelijk, ook als mensen dat niet altijd tegen haar zijn.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jun 2007 22:19

Eh, dat probeer ik te zijn ja. Niet per definitie christelijk, wel per definitie vriendelijk.
Jantjes, die Afrikaanse jongen zag er niet bepaald uit alsof hij stikte van het zelfvertrouwen. Toen ik 'm toevallig aankeek, keek hij meteen naar de grond (zijn ene oog was helemaal wit, blind, wat hij er ook aan had). Ik ging zitten bleef net zolang kijken tot hij weer opkeek. Hij was niet knap, geenszins. Ik wilde alleen laten merken dat ook híj het recht heeft de wereld in te kijken. En hij durfde idd. terug te lachen. Het zijn de kleine dingetjes die het doen, die mensen één moment het gevoel geven dat ze gewaardeerd en gerespecteerd worden zoals ze zijn.

Weet je, ik zei vanmiddag nog tegen m'n huisgenootje dat ik veel, héél veel kan hebben, maar als ik ergens niet tegen kan is het onterecht beschuldigd worden en in dit geval van flirten met een afrikaanse jongen. Ik ben geen lieverdje, da's overduidelijk, maar je schept nu het idee dat ik met elke willekeurige jongeman loop te flirten. Crazy man :shock:

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 27 jun 2007 13:27

Gerdien B. schreef:
Jantjes schreef: Nog duidelijker lijkt het mij dat als iemand seksuele verlangens heeft om er dan maar een hoer bij te halen totaal onbijbels is.
Iemand in dit topic schreef dat het een oplossing was anders pakt hij mij.
Een vrouw is dusdanig geschapen dat zij seksuele verlangens van een man van zich kan afhouden, ook al zij het verstandelijk gehandicapten.

Heb jij hier überhaupt ervaring mee?
krijg het vermoden van niet, want dan weet je dat deze gasten knetters sterk zijn en daar heb je als vrouw niets op in te brengen. Ik moet soms al 4 mannen inschakelen om een bewoner netjes op zijn kamer te krijgen.
Kom dus niet met de schuld op mij schuiven.

Ik kan me heel goed indenken dat er binnen zo'n instelling gebruik gemaakt wordt van een prostituee. Ik weet wat Gerdien soms mee kan maken, uit eigen ervaring. Bij het Leger des Heils zijn t namelijk ook niet altijd lieverdjes. Soms ben ik dan maar wát blij dat er prostituees zijn! Als persoon met een christelijke achtergrond en geloofsovertuiging kun je de prostitutie idd niet goedkeuren. Maar wat wil je dan? Steeds bont en blauw in een ziekenhuis liggen zodat je de helft van je carrièreloopbaan je werk niet kunt doen, of wil je je werk proberen te doen maar met een prostituee binnen de organisatie, eens in de zoveel tijd? Dan is die keuze bij mij snel gemaakt! Ik vind soms dat er wat teveel met Bijbelteksten gesmeten wordt, terwijl er niets uit eigen ervaring bij geschreven wordt. Koppel de Bijbelteksten dan aan eigen ervaring!!! Gooi er niet alleen mee... Ermee smijten kan iedereen, een koppeling naar eigen ervaring maken niet!

De laatste regel die Jantjes hier aanhaalt, slaat werkelijk waar nergens op! Het zijn niet voor niets verstandelijk gehandicapten en ook bij 'normale' vrouwen is het lang niet altijd mogelijk om die seksuele gevoelens op afstand te houden! Ik heb me afgevraagd waarom jij jezelf mengt in een discussie over een onderwerp waar je geen ervaring mee hebt...
Szent az Úr

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jun 2007 21:10

Opzich vind ik dat het probleem niet. Maar laat mensen zonder ervaring leren van de mensen met ervaring. Zo kan ik weer op andere gebieden van mensen leren omdat zij uit ervaring spreken en ik niet.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 28 jun 2007 01:32

Gerdien B. schreef:Opzich vind ik dat het probleem niet. Maar laat mensen zonder ervaring leren van de mensen met ervaring. Zo kan ik weer op andere gebieden van mensen leren omdat zij uit ervaring spreken en ik niet.

Sorry, maar ik vond t een beetje onzinnig om zo met bijbelteksten aan te komen zetten, zonder een eigen mening/ervaring toe te voegen. :-#
Szent az Úr

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 28 jun 2007 06:22

Ik vind het een beetje onzinnig als je op een refo forum aan komt met je"eigen "mening zonder dat die gestoeld is op de Bijbel.
Als het goed is haal jij je mening uit de Bijbel.
Is dat je leidraad waarlangs je lopen wil.
En dan is het logisch dat je daar ook teksten bij hebt.

linsy
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor linsy » 28 jun 2007 09:12

ik vind het vooral het een kwaad met het ander vergelijken toch?
omdat er prostitutie is zou er minder verkracht worden maar is dat dan allemaal minder "zonde"
ik denk nirt dat prostitutie zo een leuke job is om te doen en je je wel vaak verkracht voelt ook hoor

mensen zouden zich gewoon moeten kunnen bedwingen
*zucht*

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 jun 2007 09:14

Ik erger mij meer aan opmerkingen dat wij, als vrouw, het moeten kunnen afweren. Dat is een redenatie die voor mij gelijk de kliko in ging.

Bijbels onderbouwen is prima, maar besef er bij dat het in de praktijk soms wel is anders ligt dan in de Bijbel
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”