Alleen als je bij de eerste bekering spreekt van het volledige werk van God, O christelijk-gereformeerdeRace406 schreef:OK, de 1e bekering is de wedergeboorte, deze zijn dus gelijk aan elkaar.

Ik denk dat wij een misverstand hebben over de definitie van geloof, want geloven in Jezus Christus uit jezelf is ten ene male onmogelijk. Het is geen geloof, maar een accecptatie van een feit, helaas voor jou is dat geen geloof.goofy1978 schreef:Zelf in Jezus geloven is niet zo moeilijk maar met God eens worden verdoemd te worden gaat je zonder hulp van God niet lukken.
Je hebt het (net als ik al vaker gezegt) dat je wel geloof in Jezus en dat je dus behouden bent. Indien jij inderdaad geloofd is dat ook het geval.
Zou je willen vertellen wat die mensen dan beleefd hebben, dat je daar een psychose voor nodig hebt?Das de manier zo God een mens zn ziel redt anders hebben de bekeerde mensen die ik ken dezelfde psygose gehad en dat geloof ik niet.
Je gooit nu twee betekenissen door elkaar heen. Enge poort is een smalle poort, verdoemd worden is niet eng, het is verschrikkelijk.. en dat woord is nog te weinig.In Jezus geloven is niet veel enge poort aan,mee eens worden verdoemd te worden word al wat enger.
Hoe bedoel je dat 'Jezus wedergeboren' werd, Jezus Christus (zijn mensheid) hoefde niet wedergeboren te worden, Hij was namelijk zondeloos?Jezus is ook op deze manier wederom geboren (tenzij iemand Hij was ook Iemand) zo de hogepriester op grote verzoendag de zonden van het volk op een lam legde,heeft de Vader in getsemane de zonden van de uitverkorenen op Het Lam Gods gelegd Jezus.
Niet van helle-angst, maar van wege de toorn van God die op Hem zou komen (dus nog niet eens wás) en Hij de Vader smeekte of er geen andere manier was om dit probleem op te lossen..Hij zweete bloed van helleangst,als God Zn Zoon niet spaart zal Hij zeker een schuldig mens niet sparen in de wedergeboorte.
Wat beangste Jezus zo dat Hij bloed ging zweten? ik heb mn visie gegeven maar hoor graag wat een ander ervan maakt.
Ik weet ook maar weinig van de Bijbel, maar ik probeer te vertellen waarvan ik geloof dat het de weg van God in zijn Drievuldigheid is met een mens..
Geloof in de Heere Jezus Christus..
Hoe wordt IK met God verzoent is de vraag van het evangelie, niet hoe ik al verzoend ben met God.
en
God verdoemd niet alleen omdat wij moordenaars in Adam zijn geworden, maar nog meer omdat we moordenaar zullen blijven, ondanks Christus. Wie niet geloofd, is ook nog eens een Christusmoordenaar. Mensen die Christus offer verachten. In de beleving van een christen, kruisig je met elke zonde Christus opnieuw.
Maar… er is hoop, in diezelfde Christus. Ga heen en vraag om genade aan de Rechtvaardige Rechter.. ‘ik zal mijn Rechter om genade smeken’, wie dat vraagt, zal die genade krijgen.
Uit een preek van Ds. C.A. van Dieren (uit mijn preekaantekeningen, ze zijn dus misschien niet helemaal puur)