Boekentips

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 31 mei 2007 17:24

Iemand ooit de serie 'De laatste bazuin' gelezen?
We can love completely, without complete understanding.....

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 31 mei 2007 18:03

Sofieke schreef:Iemand ooit de serie 'De laatste bazuin' gelezen?
Ja, helemaal.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 31 mei 2007 18:07

Ik ben na vier of vijf boeken afgehaald. Vreselijk vond ik ze, dat ontzettend opgeklopte Amerikaans evangelicalisme gemengd met een snufje horror en een dosis chliches.

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 31 mei 2007 18:10

CGK<3 schreef:
Ja, helemaal.

Wat vond je ervan?

Ik ben na vier of vijf boeken afgehaald. Vreselijk vond ik ze, dat ontzettend opgeklopte Amerikaans evangelicalisme gemengd met een snufje horror en een dosis chliches.

En een vleugje spectulairiteit, mee eens, maar toch hebben ze wel wat. Ik heb nu de 1e 3 delen uit, en de prologen heb ik ook gelezen. Het helpt me wel om het boek openbaringen minder als abracadabra te lezen, maar ik vind ook wel dat de bekeerlingen zo goed zijn... Ze twijfelen nooit, vallen nooit meer terug in zonde enz......
Laatst gewijzigd door Sofieke op 31 mei 2007 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 31 mei 2007 18:13

Ja, ik. Maar ik vond het heel slecht geschreven, of in dit geval denk ik vertaald. De ongeloofwaardigheid van deze boeken en de slechte leesbaarheid, de zinnen zijn voor mij geen vloeiend geheel, maken dat ik niet begrijp dat deze boeken zo populair zijn.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 31 mei 2007 18:15

Een echte aanrader:
De Redding van Karen Kingsbury

Gaat over de aanslag op het WTC. Je volgt twee gezinnen waarvan de mannen in het WTC zitten en elkaar tegen komen wanneer het gebouw instort, eentje overleeft maar is zijn geheugen kwijt....

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 31 mei 2007 18:31

Ik vond ze wel mooi hoor, dat zal ik eerlijk zeggen, maar gewoon zo vreselijk Amerikaans allemaal.

margarethamaria
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor margarethamaria » 31 mei 2007 21:14

Ik heb laatste bazuin serie helemaal gelezen.

Ik vind het gewoon interessant hoe mensen over de eindtijd denken.
Ja, vond het wel leuk om het te lezen.

FV
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FV » 01 jun 2007 09:36

Ik heb 'm ook helemaal gelezen en vond het steeds onwaarschijnlijker worden. De prologen heb ik laten zitten, enerzijds omdat ik de Laatste Bazuin helemaal spuugzat was, anderzijds omdat ik tegen de verkooptruc ben om een goed lopende serie van een proloog te voorzien.
"De beste manier om een probleem op te lossen is de humor ervan te ontdekken."
- Arthur C. Clarke -

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 01 jun 2007 11:00

FV schreef:Ik heb 'm ook helemaal gelezen en vond het steeds onwaarschijnlijker worden. De prologen heb ik laten zitten, enerzijds omdat ik de Laatste Bazuin helemaal spuugzat was, anderzijds omdat ik tegen de verkooptruc ben om een goed lopende serie van een proloog te voorzien.
Zelfs twee prologen als ik me het goed herinner.

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 01 jun 2007 12:43

CGK<3 schreef:
FV schreef:Ik heb 'm ook helemaal gelezen en vond het steeds onwaarschijnlijker worden. De prologen heb ik laten zitten, enerzijds omdat ik de Laatste Bazuin helemaal spuugzat was, anderzijds omdat ik tegen de verkooptruc ben om een goed lopende serie van een proloog te voorzien.
Zelfs twee prologen als ik me het goed herinner.

3.... :wink:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 01 jun 2007 20:32

Inderdaad! Helemaal mee eens.
Daarbij is de vraag hoeveel waarde je sowieso aan die boeken moet hechten. Ik heb daar zo mn vraagtekens bij.

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 01 jun 2007 23:24

Ja tuurlijk, wat dat betreft denk ik dat het eerder niet zal gaan zoals beschreven dan wel, maar het helpt mij zeker om openbaringen te vertalen naar deze tijd. Om de mogelijkheden te zien zegmaar... Bovendien vind ik het wel leuke boeken om te lezen, al zijn ze inderdaad soms best saai geschreven, ookal gebeurd er een hele boel..

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 02 jun 2007 11:56

Ik vond ze vooral in het begin spannend, maar naarmate de serie vorderde vond ik dat eigelijk minder worden. Ik heb trouwens wel alle delen. Behalve de prologen dan.

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 11 jun 2007 17:19

Gisteren vroeg ik me ineens ook af hoe goed de schrijvers zich wel verdiept hebben in openbaringen. Zo heb ik pas het deel gelezen waarin het hagelde, waarbij ook bloed en vuur uit de hemel kwam.

Nu hield de ds, gister toevallig een preek waarin hij uitweidde over als God straft met hagel.... Hij haalde enkele voorbeelde aan uit de bijbel(plagen in egypte bijv.), en kwam ook bij dat oordeel i openbaringen terecht. Hij vertelde dat het hiet Hagelstenen zal betreffen die net zo zwaar zijn als een talent zilverstukken (geloof ik). Hij vertelde hierbij dat deze groter zullen zijn dan de breedte van je armen, en dat je ze niet op zult kunnen tillen, zo zwaar zullen ze zijn.

In dat deel van de laatste bazuin kwam dat dus echt niet naar voren hé?! Het natuurverschijnsel is er apart omdat er vuur en bloed meehageld, maar dat die stenen zo groot zijn wordt niet gezegd. En ze zitten in een helikopter, maar deze blijft ondanks deze hagel gewoon heel enzo....

Verder vind ik ook wel dat er echt aparte dingen gebeuren, maar de de mensen erg nuchter reageren. Ze zijn even verbaast en verwonderd. Maar als ik openbaringen lees kan ik me voorstellen dat de mensen die dan zullen leven (ik zou dat in ieder geval) ronduit verbijsterd en doodsbang zouden zijn, omdat er zulke ubervreemde dingen gebeuren....

Dit vind ik soms maar lauw beschreven. Het politieke gebeuren is echter wel geloofwaardig....

Terug naar “Archief”