Moderator: Moderafo's
The Engineer schreef:Je hebt gelijk, 1 moment kan teveel zijn. Maar je kent mijn wilskracht niet. Besides zonder voorbehoedsmiddelen bij je te hebben zit de handrem dr al op.
Leej schreef:Jo'tje schreef:Ik wil het pas na het huwelijk doen,
Dat is nou ook wel weer wat overdreven
WAAROM is dit overdreven dan?
Lalage schreef:Leej schreef:Jo'tje schreef:Ik wil het pas na het huwelijk doen,
Dat is nou ook wel weer wat overdreven
WAAROM is dit overdreven dan?
Omdat je huwelijk pas afgelopen is als de ander dood is of als je gescheiden bent of als Jezus terugkomt
linetje schreef:Is het God's bedoeling van seksualiteit om zodra je verkering krijgt maar ook zo veel mogelijk uit te proberen?
Toen Jezus (Johannes 4) in gesprek kwam met een vrouw die haar 6e man had, was zij heel ongelukkig. En Jezus gaf haar het leven. Hij wees haar echter wél op de zonde in haar leven. Hij vergaf ze, maar dat geeft juist aan dat het niet Zijn bedoeling is met seksualiteit om veel mannen te hebben. Nu zeg ik niet dat je direc met de eerste de beste moet trouwen, maar wel dat je lichaam in zekere zin kunt (en moet) bewaren voor je echtgenoot.
Lalagè schreef:Nah je bent er nog altijd zelf bij hoor. Als je het echt niet wilt, allebei niet, dan hoef je niet bang te zijn dat het toch gebeurt.
Lalage schreef:Aragorn: Ik heb wel veel meer begrip voor mensen die in een lange relatie na een tijdje seks met elkaar hebben dan voor mensen die van de ene naar de ander vliegen en uiteindelijk het aantal bedpartners dat ze gehad hebben niet meer kunnen tellen.
JialiKelly schreef:Lalagè schreef:Nah je bent er nog altijd zelf bij hoor. Als je het echt niet wilt, allebei niet, dan hoef je niet bang te zijn dat het toch gebeurt.
Dus als je allebei heel erg opgewonden bent en je bloed heel ergens anders heenstroomt dan naar je hersenen :p is het nog een makkie om van elkaar af te blijven? Zo doe je dat een beetje voorkomen.. Zo makkelijk lijkt me dat anders helemaal niet
verknipterefo schreef:Marnix schreef:Zijn punt 1,2,4 en 5 wat jij bij punt 3 hebt ontdekt?
De Bijbelstudie leidde tot: Doe wat je leuk vindt en lekke, nergens de rem op zetten?
Vreemde Bijbel heb je dan.
Punt 1, 2, 4 en 5 heb ik door geleerd door de combinatie, Bijbel, gezond verstand en ervaring.
In mijn Bijbel staat dat ik God moet liefhebben boven alles en mijn naaste als mijzelf, als hoofdsom van de wet. In jou Bijbel wat anders? Elk gebod mag je in deze context zien. En ja, als je niet meer met liefde en respect met elkaar omgaat, moet je er zeker de rem opzetten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten