grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 31 mei 2007 18:44

Je hebt gelijk, 1 moment kan teveel zijn. Maar je kent mijn wilskracht niet. Besides zonder voorbehoedsmiddelen bij je te hebben zit de handrem dr al op. :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mei 2007 18:47

The Engineer schreef:Je hebt gelijk, 1 moment kan teveel zijn. Maar je kent mijn wilskracht niet. Besides zonder voorbehoedsmiddelen bij je te hebben zit de handrem dr al op. :wink:

De praktijk wijst toch anders uit. Mensen waarvan ik nooit had verwacht dat ze zo stom zouden zijn om het zonder voorbehoedmiddel te doen werden uiteindelijk toch vader of moeder.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 mei 2007 18:48

Leej schreef:
Jo'tje schreef:
Ik wil het pas na het huwelijk doen,

Dat is nou ook wel weer wat overdreven ;)

WAAROM is dit overdreven dan?

Omdat je huwelijk pas afgelopen is als de ander dood is of als je gescheiden bent of als Jezus terugkomt ;)

Aragorn: Ik heb wel veel meer begrip voor mensen die in een lange relatie na een tijdje seks met elkaar hebben dan voor mensen die van de ene naar de ander vliegen en uiteindelijk het aantal bedpartners dat ze gehad hebben niet meer kunnen tellen.

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 31 mei 2007 18:57

Lalage schreef:
Leej schreef:
Jo'tje schreef:
Ik wil het pas na het huwelijk doen,

Dat is nou ook wel weer wat overdreven ;)

WAAROM is dit overdreven dan?

Omdat je huwelijk pas afgelopen is als de ander dood is of als je gescheiden bent of als Jezus terugkomt

Ow zo!! Haha....
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 31 mei 2007 19:59

;)
pobody's nerfect

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 31 mei 2007 22:09

Geloof me nou maar, t lukt me. Maar het is triest dat de praktijk anders uitwijst. Ik heb nog een opleiding te gaan, vergeet dat niet, als ik vader wordt heb ik een probleem, een groot probleem. En mn vriendin ook trouwens.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 31 mei 2007 22:21

Ja, bij de meeste 'ongewenste zwangerschappen' is het zo dat het nog niet zo volgens planning uitkomt.
Toch gebeurt het nog veel. En het gaat vaak nog goed ook.
Dus roep niet te hard ;)
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 jun 2007 07:09

Nah je bent er nog altijd zelf bij hoor. Als je het echt niet wilt, allebei niet, dan hoef je niet bang te zijn dat het toch gebeurt.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 01 jun 2007 08:26

linetje schreef:Is het God's bedoeling van seksualiteit om zodra je verkering krijgt maar ook zo veel mogelijk uit te proberen?

Toen Jezus (Johannes 4) in gesprek kwam met een vrouw die haar 6e man had, was zij heel ongelukkig. En Jezus gaf haar het leven. Hij wees haar echter wél op de zonde in haar leven. Hij vergaf ze, maar dat geeft juist aan dat het niet Zijn bedoeling is met seksualiteit om veel mannen te hebben. Nu zeg ik niet dat je direc met de eerste de beste moet trouwen, maar wel dat je lichaam in zekere zin kunt (en moet) bewaren voor je echtgenoot.

Huh.. welke bijbel heb jij?
Ik zie deze dingen helemaal niet terug in Johannes 4 hoor :)
Er staat niet dat ze heel ongelukkig was, hij wijst haar niet op haar zonde, vergeeft niets, etc. Dus met dit bijbelhoofdstuk kun je geen van de dingen die je zegt staven.

Verder vind ik het raar om het egoïstisch te noemen als het je niets uitmaakt wat je partner voor hij/zij in je leven kwam gedaan heeft. Hoe is dat egoïstisch dan?

Lalagè schreef:Nah je bent er nog altijd zelf bij hoor. Als je het echt niet wilt, allebei niet, dan hoef je niet bang te zijn dat het toch gebeurt.

Dus als je allebei heel erg opgewonden bent en je bloed heel ergens anders heenstroomt dan naar je hersenen :p is het nog een makkie om van elkaar af te blijven? Zo doe je dat een beetje voorkomen.. Zo makkelijk lijkt me dat anders helemaal niet :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2007 11:15

Lalage schreef:Aragorn: Ik heb wel veel meer begrip voor mensen die in een lange relatie na een tijdje seks met elkaar hebben dan voor mensen die van de ene naar de ander vliegen en uiteindelijk het aantal bedpartners dat ze gehad hebben niet meer kunnen tellen.

Ja ok, ik kan me ook wel voorstellen dat dat een verschil maakt. Maar dan gaat het niet zozeer om het feit dát diegene zich al blootgegeven heeft aan een ander maar om de manier waarop, zijn of haar hele levensstijl (daarom zei ik ook: als het toen goed was, is dat het nu ook nog - als dat niet zo was kan het idd wel een vervelend iets zijn, maar dan nog vooral voor die persoon zelf).

Maar ook al zou ze van niemand de naam meer weten, dan nog vind ik niet dat ik het recht heb om daar iets van te zeggen. Het blijft tenslotte haar leven in een periode waarin ik nog niet eens bestond voor haar.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 jun 2007 11:54

JialiKelly schreef:
Lalagè schreef:Nah je bent er nog altijd zelf bij hoor. Als je het echt niet wilt, allebei niet, dan hoef je niet bang te zijn dat het toch gebeurt.

Dus als je allebei heel erg opgewonden bent en je bloed heel ergens anders heenstroomt dan naar je hersenen :p is het nog een makkie om van elkaar af te blijven? Zo doe je dat een beetje voorkomen.. Zo makkelijk lijkt me dat anders helemaal niet :)

Ow zo bedoel ik het niet ;) het is natuurlijk niet makkelijk, maar hier doen sommige mensen of het haast onmogelijk is en dat is niet waar. Al moet je wel van tevoren bedacht hebben waar je grens (voor dat moment) ligt, want je hebt wel gelijk dat lichamelijke aantrekkingskracht heel sterk kan zijn.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 jun 2007 20:05

verknipterefo schreef:
Marnix schreef:Zijn punt 1,2,4 en 5 wat jij bij punt 3 hebt ontdekt?

De Bijbelstudie leidde tot: Doe wat je leuk vindt en lekke, nergens de rem op zetten?

Vreemde Bijbel heb je dan.

Punt 1, 2, 4 en 5 heb ik door geleerd door de combinatie, Bijbel, gezond verstand en ervaring.

In mijn Bijbel staat dat ik God moet liefhebben boven alles en mijn naaste als mijzelf, als hoofdsom van de wet. In jou Bijbel wat anders? Elk gebod mag je in deze context zien. En ja, als je niet meer met liefde en respect met elkaar omgaat, moet je er zeker de rem opzetten.

De Bijbel gaat daar wel wat uitgebreider op in en dan kloppen juo punten totaal niet. Blijkbaar is het voor het overgrote gedeelte gewoon eigen "gezond verstand" als ik je punten zo lees. En heb je een aantal bijbelteksten even onder de mat geveegd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 27 jul 2007 18:53

volgens mij hebben jongere mensen (onder de 22 ) hier ook sneller "last" van , als je ouder bent kun je je (meestal ) beter beheersen .
niet dat het altijd zo is maar denk dat het wel zo is.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 jul 2007 20:27

Vanwaar de grens bij 22? Is dat niet iets persoonlijks? En waarom zouden ouderen zich beter kunnen beheersen? Overigens vind ik, teruglezend, niet dat het egoïstisch is dat het je niet veel interesseert wat de ander voor jou gedaan heeft. Er was immers nog helemaal geen sprake van een eventuele toekomstige liefde aangezien je, als het goed is, de relatie die je had aangegaan was met het doel die voor altijd te houden. Ik lig er echt niet wakker van als een eventuele toekomstige vriendin geen maagd meer is. Je houdt van iemand zoals diegene is en ik vind het onterecht om iemand dan verwijten te gaan maken over wat diegene in een periode gedaan heeft waarin jullie nog niets hadden. Verder is de sexuele omgang in een verkering bij christenen tegenwoordig ook al totaal anders dan in de bijbelse cultuur. In die tijd was het namelijk gewoonte om uit te huwelijken, dus van een verkeringstijd was sowieso geen sprake.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 27 jul 2007 20:47

denon schreef:volgens mij hebben jongere mensen (onder de 22 ) hier ook sneller "last" van , als je ouder bent kun je je (meestal ) beter beheersen .
niet dat het altijd zo is maar denk dat het wel zo is.

Zelfbeheersing heeft niets met je leeftijd te maken.

Terug naar “Archief”