Evelien schreef:tante-tortel schreef:Sabra schreef:Gratia schreef:Een vriendin van mij heeft dit nagevraagd bij stichting Schreeuw om leven én bij de VBOK, beide instellingen hebben bevestigd dat er een mogelijkheid bestaat tot abortus door het gebruik van de pil.
Als dit niet door de reguliere wetenschap wordt bevestigd, lijkt me niet dat dit op waarheid is gebaseerd.
Ik krijg het idee dat dit ontkent wordt, om maar onze eigen zin te kunnen blijven doen... Het lijkt nogal 'struisvogelpolitiek'.
Het is struisvogelpolitiek om geen anticonceptie te gebruiken. Een vrouwenlichaam is per slot van rekening niet geschikt om al te veel kinderen te krijgen.
Wat is niet al te veel?
Nou je hebt ook nog een soort van verantwoordelijkheid! Over je lichaam maar ook voor je kinderen! Sorry maar ik snap soms echt niet hoe sommige gezinnen het voor elkaar krijgen met 16 kinderen om rond te komen (studie, etc..). Je moet het ook wel aan kunnen.
Ik ken heel wat grote gezinnen waar enorm veel problemen zijn. En waar kom je dan achter? Ze ontvangen geen liefde! Wat lijkt me dat erg om geen liefde te ontvangen omdat je moeder en/of vader moet werken moe thuis komt!

Mee eens. Maar wat is dan niet te veel?
Of moet ieder gezin dat zelf bepalen?
Ik ken heel veel grote gezinnen waar het goed verloopt, iedereen genoeg aandacht krijgt, en wat heel evenwichtige gezinnen zijn.
Maar ik ken juist veel kleine gezinnen waar veel problemen zijn. Doordat beide ouders werken en kinderen maar gedumpt worden. En als de ouders vrij zijn ze het druk hebben met andere zaken dan hun kinderen of gezin. Heb op dit moment een oppaskindjes wat geestelijk enorm verwaarloosd is en daardoor een enorme achterstand heeft opgelopen.
Volgens mij ligt het dus niet aan de grote van gezinnen of er problemen zijn maar meer aan de omstandigheden.
Het is dus maar net van welke kant je het bekijkt.