De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 mei 2007 10:53

precies! 8)

nee hoor, ik ben gewoon begonnen zodra ik dacht dat dit nodig was.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 22 mei 2007 11:16

Haha zo'n dag voorlopen.. dat zou me echt te verwarrend worden! Ik ben vaak hopeloos chaotisch. Ik grijp regelmatig naar m'n pilstrip om te checken of ik nou écht genomen heb want bepaalde dingen lijken meteen weer uit m'n geheugen gewist te worden zodra ik me omdraai :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 mei 2007 11:36

Ik betrok de opmerking dan ook niet voor niets op domme blondjes, Kelly ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 22 mei 2007 11:37

Weet ik Nixje :mrgreen:
Praise the One who left you

Broken down and paralyzed

Never taste of the fruit..

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 mei 2007 14:14

JialiKelly schreef:Haha zo'n dag voorlopen.. dat zou me echt te verwarrend worden! Ik ben vaak hopeloos chaotisch. Ik grijp regelmatig naar m'n pilstrip om te checken of ik nou écht genomen heb want bepaalde dingen lijken meteen weer uit m'n geheugen gewist te worden zodra ik me omdraai :)

Haha herkenbaar. Het is niet zo rampzalig dat het nodig is om te zien welke dag het is, maar ik loop regelmatig nog even terug om te kijken of ik 'm nu wel écht al gepakt heb.
Maar dat is hetzelfde als je fiets op slot zetten, je mobiel in je broekzak stoppen en voor sommigen je broek in je sok stoppen zodra je naar buiten stapt ;)

Maare, heeft iemand al een verklaring voor die bijsluiter? :)
pobody's nerfect

daatje
Mineur
Mineur

Berichtdoor daatje » 27 mei 2007 15:01

Jo'tje schreef:
mba schreef:De diane35 is niet betrouwbaar als het als anti-conceptiepil gebruikt wordt. Het wordt in overleg met de patient wel eens voorgeschreven maar het is niet gebruikelijk.

Ik snap het nog steeds niet. Heb pas de bijsluiter nog eens doorgelezen, maar die zegt toch echt wat anders hoor.

het grote boek van de apotheek zegt:
Eigenschappen
Cyproteronacetaat is een progestageen met sterk anti-androgene werking, dat virilisatieverschijnselen vermindert of doet verdwijnen en de productie van talg reduceert. Ethinylestradiol is een oestrogeen dat indirect de talgproductie vermindert en in combinatie met cyproteronacetaat anticonceptief werkzaam is.

waarbij cypro en ethinyl de stoffen zijn die in diane zitten.

geloof inderdaad dat het niet echt gebruikelijk is om voor te schrijven, maar denk dat het wel een goede combinatie is tegen acne en als anticonceptie.

maar ik weet niet of mba in een apotheek werkt? ik niet namelijk :)
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

Gratia

Berichtdoor Gratia » 28 mei 2007 14:15

[size=9][quote][quote][quote][quote][quote="Max"][quote] Misschien moet je dat idee maar een beetje laten rusten dan[/quote]
[b]Pil en abortus[/b]
Wanneer de pil het innestelen van een embryo voorkomt, kan dit door mensen die vinden dat het leven begint bij de bevruchting, worden gezien als een chemische vorm van abortus. Dit is voor sommigen een van de redenen om de anticonceptiepil af te wijzen. Een deel van de geneeskundigen ziet pilgebruik als een abortus, terwijl de meeste groepen van abortusactivisten dit probleem vermijden door het begin van het leven te definiëren met de innesteling van het embryo in de baarmoederwand. De sterkste anticonceptieve werking van de normale pil ligt overigens in het voorkomen van ovulatie, zodat er al helemaal geen rijpe eicel ontstaat, en voorkoming van bevruchting door ondoordringbaar worden van het slijm in de baarmoederhals voor spermatozoën, zodat er zelfs als er een eicel is geen bevruchting optreedt.

[i](wikipedia)[/i]

Wel degelijk een driedelige werking!:
[b]De werking van de pil[/b]

Bij (correct) pilgebruik treden de volgende effecten op:
* Remming van de groei van een eicel, waardoor er geen eisprong kan plaatsvinden.
*Het slijmvlies van de baarmoedermond wordt dik, stug en daardoor nagenoeg ondoordringbaar voor sperma.
*Het slijmvlies van de baarmoederwand verandert, waardoor er vrijwel nooit een eventueel bevruchte eicel kan innestelen.

Door deze drieledige werking ontstaat zeer betrouwbare anticonceptie.

Enzovoorts. Even gegoogled.
(Het verschilt wel per pil maar dat ga ik niet uitzoeken nu.)[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/size]

[size=12]Graag wil ik nog even op dit bericht terugkomen...
Er wordt nogal makkelijk overheen geschreven... Waarom is dit niet betrouwbaar? Waarom een arts betrouwbaarder noemen?
Ik kan niet begrijpen dat je het risico wilt nemen een vruchtje af te laten sterven door het gebruik van de pil. Natuurlijk is de kans klein dat het daadwerkelijk gebeurd, maar het risico is wel aanwezig! Dat moet je, naar Bijbelse maatstaven, uitsluiten! Als ik ga autorijden is de kans aanwezig dat ik een botsing krijg, en dus doe ik mijn gordel om, terwijl ik niet bij elke autorit een botsing krijg. Toch haal ik niet mijn gordel uit de auto, want de kans is zó klein dat ik een botsing krijg... Ik hoop dat jullie de lijn naar de pil zelf zullen trekken... Als je dan wilt voorkomen zwanger te worden o.i.d. gebruik dan in ieder geval iets dat NOOIT abortief kan zijn!!!!! Je wilt toch niet het risico nemen eens voor de troon te staan en daar te horen te krijgen dat je 1 of 2 kindjes vermoord hebt?[/size]

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 mei 2007 17:23

Gratia: misschien moet je even je BBCode aanzetten in je profiel, ik weet niet waarom je vijf quotes achter elkaar hebt staan maar zo is het niet zo lekker leesbaar...

Gratia

Berichtdoor Gratia » 29 mei 2007 12:07

Lalage schreef:Gratia: misschien moet je even je BBCode aanzetten in je profiel, ik weet niet waarom je vijf quotes achter elkaar hebt staan maar zo is het niet zo lekker leesbaar...

Hopelijk heb je wel begrepen wat ik duidelijk wil maken?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 mei 2007 14:45

Ehm ja, iets waar de hele discussie al tegenin gegaan wordt. Echt nieuwe inzichten heb je m.i. niet gegeven...
pobody's nerfect

Gratia

Berichtdoor Gratia » 29 mei 2007 18:24

Jo'tje schreef:Ehm ja, iets waar de hele discussie al tegenin gegaan wordt. Echt nieuwe inzichten heb je m.i. niet gegeven...

Een vriendin van mij heeft dit nagevraagd bij stichting Schreeuw om leven én bij de VBOK, beide instellingen hebben bevestigd dat er een mogelijkheid bestaat tot abortus door het gebruik van de pil. Lees zelf de bijsluiter maar eens goed, dan weet je toch genoeg?
Ik krijg het idee dat dit ontkent wordt, om maar onze eigen zin te kunnen blijven doen... Het lijkt nogal 'struisvogelpolitiek'.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 mei 2007 18:28

Ik krijg het gevoel dat Gratia iemand is die ook al onder een andere naam op dit forum rondpost...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 29 mei 2007 19:06

Wie dan?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 mei 2007 19:21

Waarom hap je zo tante-tortel?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 mei 2007 19:31

Lekker nuttig.

Maargoed, struisvogelpolitiek?
Neehoor, zoals ik al zei: ik heb de bijsluiter doorgelezen en ik kan daar niets uit opmaken.

Dus: ik heb het idee dat die mensen een theorie volhouden om hun gelijk te behouden/krijgen, aangezien zowel artsen als bijsluiter iets anders beweren.
En nogmaals: ook al is het zo, dan mag je daarmee het pilgebruik nog niet afkeuren. Ik gebruik hem nu niet als anticonceptie.
Mocht dat nodig zijn kun je altijd nog condooms gebruiken om bevruchting ook te voorkomen.
Gewoon raar dus om pilgebruik zo de grond in te boren.
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”