Berichtdoor Gratia » 28 mei 2007 14:15
[size=9][quote][quote][quote][quote][quote="Max"][quote] Misschien moet je dat idee maar een beetje laten rusten dan[/quote]
[b]Pil en abortus[/b]
Wanneer de pil het innestelen van een embryo voorkomt, kan dit door mensen die vinden dat het leven begint bij de bevruchting, worden gezien als een chemische vorm van abortus. Dit is voor sommigen een van de redenen om de anticonceptiepil af te wijzen. Een deel van de geneeskundigen ziet pilgebruik als een abortus, terwijl de meeste groepen van abortusactivisten dit probleem vermijden door het begin van het leven te definiëren met de innesteling van het embryo in de baarmoederwand. De sterkste anticonceptieve werking van de normale pil ligt overigens in het voorkomen van ovulatie, zodat er al helemaal geen rijpe eicel ontstaat, en voorkoming van bevruchting door ondoordringbaar worden van het slijm in de baarmoederhals voor spermatozoën, zodat er zelfs als er een eicel is geen bevruchting optreedt.
[i](wikipedia)[/i]
Wel degelijk een driedelige werking!:
[b]De werking van de pil[/b]
Bij (correct) pilgebruik treden de volgende effecten op:
* Remming van de groei van een eicel, waardoor er geen eisprong kan plaatsvinden.
*Het slijmvlies van de baarmoedermond wordt dik, stug en daardoor nagenoeg ondoordringbaar voor sperma.
*Het slijmvlies van de baarmoederwand verandert, waardoor er vrijwel nooit een eventueel bevruchte eicel kan innestelen.
Door deze drieledige werking ontstaat zeer betrouwbare anticonceptie.
Enzovoorts. Even gegoogled.
(Het verschilt wel per pil maar dat ga ik niet uitzoeken nu.)[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/size]
[size=12]Graag wil ik nog even op dit bericht terugkomen...
Er wordt nogal makkelijk overheen geschreven... Waarom is dit niet betrouwbaar? Waarom een arts betrouwbaarder noemen?
Ik kan niet begrijpen dat je het risico wilt nemen een vruchtje af te laten sterven door het gebruik van de pil. Natuurlijk is de kans klein dat het daadwerkelijk gebeurd, maar het risico is wel aanwezig! Dat moet je, naar Bijbelse maatstaven, uitsluiten! Als ik ga autorijden is de kans aanwezig dat ik een botsing krijg, en dus doe ik mijn gordel om, terwijl ik niet bij elke autorit een botsing krijg. Toch haal ik niet mijn gordel uit de auto, want de kans is zó klein dat ik een botsing krijg... Ik hoop dat jullie de lijn naar de pil zelf zullen trekken... Als je dan wilt voorkomen zwanger te worden o.i.d. gebruik dan in ieder geval iets dat NOOIT abortief kan zijn!!!!! Je wilt toch niet het risico nemen eens voor de troon te staan en daar te horen te krijgen dat je 1 of 2 kindjes vermoord hebt?[/size]