goofy1978 schreef:Ik erger me ook aan jouw evangelie idd.
Wat mensen met niets zalig spreekt, als ze maar in Jezus geloven zijn ze al gered.Alleen jammer dat je jezelf en ook anderen ermee bedriegt.
1 Joh 4,15
Zo wie beleden zal hebben, dat Jezus de Zoon van God is, God blijft in hem, en hij in God.
Joh 3,36
Die in de Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die de Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.
Joh 3,18
Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alreeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de Naam van de eniggeboren Zoon van God.
Joh 5,24
Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Die Mijn woord hoort, en gelooft Hem, Die Mij gezonden heeft, die heeft het eeuwige leven, en komt niet in de verdoemenis, maar is uit de dood overgegaan in het leven
Joh 6,35
En Jezus zeide tot hen: Ik ben het Brood des levens; die tot Mij komt, zal geenszins hongeren, en die in Mij gelooft, zal nimmermeer dorsten.
Joh 11,25
Jezus zeide tot haar: Ik ben de Opstanding en het Leven; die in Mij gelooft zal leven, al ware hij ook gestorven;
Voldoende teksten die aangeven dat geloof (wat door God gegeven wordt!) alleen genoeg is, toch? Sola gratia, sola fide, sola scriptura!
Ik weet niet wat jij er verder nog bij wilt zien.......