slecht slapen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 23 mei 2007 13:22

Sinds ik ben gestopt met luisteren naar mensen, die zeggen dat een slaap moet plaats vinden tussen gemiddeld 23.00 - 07.00 slaap ik veel beter. :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

André

Berichtdoor André » 23 mei 2007 13:42

Harm-J schreef:Sinds ik ben gestopt met luisteren naar mensen, die zeggen dat een slaap moet plaats vinden tussen gemiddeld 23.00 - 07.00 slaap ik veel beter. :mrgreen:
Oké, dat is niet echt een probleem, omdat je er wsl niet uit hoeft voor werk oid.
Mijn 'klok' is ook een uur of 3 a 4 vooruit geschoven.
Met in en doorslaap middelen en nog wat andere medicatie kan ik iig weer 6 uur aan 1 stuk slapen ipv 2 uur per n8, enzo, mènnn, dat houd je niet vol, ook al hoef je niets te doen. Maar naar 4 jaar merk je wel dat benzodiazepines minder gaan doen, met dezelfde dosering.

André

Berichtdoor André » 23 mei 2007 13:47

windekind schreef:
Jort schreef:En je MAG niet denken dat je MOET slapen. Op een gegeven moment MAG je denken: niks moet, alles MAG. Dat hele 'moeten' MAG je vergeten, bij alles wat je doet in het leven, wat het ook is.
Lekker makkelijk gezegd.
Zo klinkt het idd wat kort door de bocht, maar als je daar de R.E.T bij aan plakt is het wel iets waar je wat aan kunt hebben.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 23 mei 2007 14:14

André schreef:Oké, dat is niet echt een probleem, omdat je er wsl niet uit hoeft voor werk oid.

Met een werksituatie heeft het niets van doen. Van mij zelf weet ik uit ondervinding dat mijn biologische klok beter functioneert bij een avond/nacht ritme dan bij een (wat ze noemen*) een op tijd naar bed en vroeg op ritme. Bij 's nachts kort slapen en overdag (indien mogelijk) en in de avond soms wat bij slapen geeft mij bij het ontwaken meer energie als wanneer ik een strak dag/nachtritme hanteer. Bij het hanteren van* dat ritme slaap ik meestal dan nooit langer als 5- 6 uur aan een stuk, en word ik ook niet uitgerust wakker.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

André

Berichtdoor André » 23 mei 2007 15:13

Dat heb ik ook ja, wsl heeft het bij mij iets te maken dat het s'avonds rustiger is om me heen dan overdag, minder prikkels, enzo.

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 23 mei 2007 16:33

Ik slik zelf melatonine, eerst gewone, nu Valdispert Nacht Extra Sterk, en ze werken heel erg goed!

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 23 mei 2007 16:34

Poesje schreef:Ik herken wat je zegt..
Lang na liggen denken voor ik ga slapen. De hele dag nog eens nagaan. Zinnen herinneren, die bijv. tegen me gezegd zijn. Daar over nadenken, m'n vraagtekens erbij krijgen. Blijven denken/piekeren.
M'n hersenen maar actief laten zijn, en..over m'n slaap heen.
Uiteindelijk toch zo moe dat ik in slaap val. 's Nachts om het uur of 2 uur wakker, en maar niet weer in slaap kunnen komen.
En 's morgens het gevoel alsof ik niet geslapen heb.
Af en toe heb ik 'goede nachten', ik merk dat ik dan ook anders m'n bed inga. Of ik heb gelezen, geschreven, iig iets actiefs gedaan.
Maar dat helpt niet altijd..!

Hier had ik dus ook allemaal last van.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 mei 2007 18:38

Slapen is op moment bij mij juist geen probleem. Ik duik er rond 23 uur al in maar ben om 9 uur wakker maar nog steeds moe :roll:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mei 2007 07:29

das niet echt gezond :)

Ik snap niet goed hoe mensen niet kunnen slapen als ze wel moe zijn... maar lijkt me wel lastig. Maar ja.... een uur voor het slapen gaan hardlopen? Misschien ben je dan wel heel moe als je in bed gaat liggen. Of juist het tegenovergestelde, rustgevende muziek gaan luisteren voor het slapengaan, zorgen dat je hoofd "leeg" is als je in bed gaat liggen, als je nog wat energie over hebt en je gaat over vanalles en nog wat lopen nadenken kan ik me voorstellen dat je teveel hersenactiviteit hebt om in slaap te vallen. En tja, whisky drinken voor het slapengaan he. En niet te lang slapen in het weekend.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 24 mei 2007 08:44

CGK<3 schreef:Ik slik zelf melatonine, eerst gewone, nu Valdispert Nacht Extra Sterk, en ze werken heel erg goed!

Ja? Die dingen deden bij mij echt niets :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 24 mei 2007 08:47

Ik slaap bijna nooit slecht tenzij ik iets belkangrijks heb de dag erna. Dan neem ik ook valdispert en dan ben ik zo vertrokken.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 mei 2007 09:30

Borkdude is ook vaak moe en kan dan toch niet slapen, melatonine helpt dan goed (van Kruidvat).

Ik word tegenwoordig vaak rond een uur of 5, 6 wakker. Misschien komt 't wel doordat de balkondeur open staat en dan hoor ik veel auto's en vogels. Maar als ik de deur dicht doe is het weer zo warm...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2007 09:43

Marnix schreef:das niet echt gezond :)

Ik snap niet goed hoe mensen niet kunnen slapen als ze wel moe zijn... maar lijkt me wel lastig. Maar ja.... een uur voor het slapen gaan hardlopen? Misschien ben je dan wel heel moe als je in bed gaat liggen. Of juist het tegenovergestelde, rustgevende muziek gaan luisteren voor het slapengaan, zorgen dat je hoofd "leeg" is als je in bed gaat liggen, als je nog wat energie over hebt en je gaat over vanalles en nog wat lopen nadenken kan ik me voorstellen dat je teveel hersenactiviteit hebt om in slaap te vallen. En tja, whisky drinken voor het slapengaan he. En niet te lang slapen in het weekend.

Van alcohol schijn je toch onrustiger te gaan slapen? Als je dan toch aan de drugs voor het slapengaan begint werkt hash denk ik beter.

Verder schijnt je hoofd leegmaken idd wel goed te werken, maar ik heb er zelf niet echt ervaring mee omdat ik toch altijd wel slaap.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 24 mei 2007 10:06

Ik slaap eigenlijk altijd goed. Maar als ik twee wijntjes op heb de avond ervoor word ik zo duf als een konijn wakker en heb ik drie bakken koffie nodig om weer op gang te komen. Dus die wijntjes laat ik tegenwoordig en drink alleen in het weekend nog maar 1 of 2.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 mei 2007 11:26

2 slaaptabletten, gewoon via de arts, en nog slaap ik slecht, 't schijnen nogal zware te zijn, want andere krijg ik niet.

Vanmorgen zomaar spontaan een uur of 3 geslapen :shock:

Terug naar “Archief”