The Miraculous Power Of God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 07 nov 2003 21:19

Tip: vraag het aan God (inde naam van Jezus) zelf. Dan weet je het uiteindelijk zeker. Wat andere mensen van deze forum of ikzelf ervan vinden is voor jou niet zo belangrijk, mensen kunnen je uiteindelijk toch geen zekerheid geven.

Deze tip neem ik zeker met beide handen aan! Toch vind ik het wel belangrijk om te weten hoe anderen tegen dit soort ervaringen aankijken.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 07 nov 2003 21:37

Je kunt God God ervaren zonder dat je een kind van Hem bent, Immers Jezus klopt op de deur van je hart, het is aan jou om die open te doen. Heb je de deur voor hem geopend Dan heeft Hij je macht gegeven om een kind van Hem te zijn. Of mischien ben je dat al zonder dat je het weet.
When I was young, I thought, old age is something happened for other people.

joris

Berichtdoor joris » 07 nov 2003 23:02

bloempie19 schreef:Je hebt gelijk. Ik moet gewoon op God vertrouwen en letten op wat Hij in mijn leven doet en tegen mij zegt. Op deze manier, hoe ik nu denk, zwak ik Gods daden af. Maar ik vind het zoiets moeilijks wat ik heb meegemaakt! De afgelopen dagen heb ik echt door die kracht geleefd. Maar ik kan niet zeggen dat ik God persoonlijk in mijn leven ken, dat ik een kind van Hem ben. En ik ken ook mensen, die wel een kind van God zijn, maar die nooit met dit soort dingen te maken hebben gekregen. Daarom vraag ik me af of dit echt van God is. Ik geloof van wel, maar ik weet het toch niet 100% zeker.

he toffe ervaring, bloempie!!!!! Gaaf is dat om zo in Gods aanwezigheid te zijn! het is puur Gods aanwezigheid die aanzet tot prijzen. laat je niet van de wijs brengen door tegenstanders. God is groot en God leeft nog steeds! Als we maar geloof hadden!!!!! Waar was uw geloof? Dat vroeg JEzus aan de discipelen toen het stormde op het meer.
Bloempie, ook nog een waarschuwing: ik denk dat je God tekort doet als je ontekent dat je een kind van God bent. Niemand zegt Jezus is Heer dan door zijn Geest staat in de bijbel. Je bent wel een kind van God, en anders zorgt deze ervaring er lijkt mij voor dat je direct je leven over geeft aan Hem.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 07 nov 2003 23:19

Joris schreef:

he toffe ervaring, bloempie!!!!! Gaaf is dat om zo in Gods aanwezigheid te zijn! het is puur Gods aanwezigheid die aanzet tot prijzen. laat je niet van de wijs brengen door tegenstanders. God is groot en God leeft nog steeds! Als we maar geloof hadden!!!!! Waar was uw geloof? Dat vroeg JEzus aan de discipelen toen het stormde op het meer.
Bloempie, ook nog een waarschuwing: ik denk dat je God tekort doet als je ontekent dat je een kind van God bent. Niemand zegt Jezus is Heer dan door zijn Geest staat in de bijbel. Je bent wel een kind van God, en anders zorgt deze ervaring er lijkt mij voor dat je direct je leven over geeft aan Hem.

Ik ben er heel voorzichtig mee om te zeggen of ik een kind van God ben of niet, omdat ik (nog) niet aan mijn zonden ontdekt ben. En ik doe iedere dag zoveel verkeerde dingen. Alleen mijn gedachten al! Maar ik heb echt niet overal spijt van hoor, er zijn zelfs zonden die ik maar wat graag doe!
Verder zou het kunnen zijn, dat dit een vorm is van het wondergeloof, hier ben ik zelfs erg bang voor, omdat het niet de eerste keer is dat ik zo dicht bij God leef. (Toen was het door andere ervaringen.) Maar dat zakte ook na een tijdje weer af. Ik was alleen even stil gezet door Gods geweldige goedheid voor ons, zondige mensen. Na een maand was dat over. Maar ik zal God vragen of Hij me duidelijkheid wil geven, want Hij is de enige die kan zeggen of ik een kind van Hem ben of niet.

Het is een persoonlijk bericht geworden, maar dat moet af en toe kunnen vind ik.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

joris

Berichtdoor joris » 07 nov 2003 23:26

Ikd enk niet dat je voorzichtig hoeft te zijn. Stap op het water, net als Petrus. Tuurllijk zijn er tijden van groot geloof, tuurlijk zijn er tijden van bjina ongeloof. Daar zijn we mensen voor. maar nader tot God en Hij zal tot u naderen, zeker als je ene kind van Hem bent.

Wanneer benje kind van Hem? Als je aanspraak maakt op het offer van Christus en tot God naderd met de woorden: zie mij aan in Jezus naam. Oftewel: Zie mij als uw zoon Jezus. En Jezus heeft ons zelf bleoofd dat de vader ons zal horen als wij tot hem komen inJezus naam. Dus als God jou hoort bidden, hoort hij JEzus bidden.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 07 nov 2003 23:41

Maar dan moet je wel oprecht bidden endaar ontbreekt het mij vaak aan. Vaak bid ik uit eigenbelang. Maar ik wil hier niet in het openbaar verder op in gaan.
Als je hierover nog iets tegen me wilt zeggen of me ergens op wilt wijzen ofzo, dan mag je dat ook doen via een privebericht.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 08 nov 2003 00:30

bloempie19 schreef:Maar dan moet je wel oprecht bidden endaar ontbreekt het mij vaak aan. Vaak bid ik uit eigenbelang. Maar ik wil hier niet in het openbaar verder op in gaan.
Als je hierover nog iets tegen me wilt zeggen of me ergens op wilt wijzen ofzo, dan mag je dat ook doen via een privebericht.

Ik wil je even een hart onder de riem steken. Als jij God kunt prijzen, dan moet je een kind van God zijn. Als je het niet bent, dan kun je God niet prijzen. Ga niet twijfelen, geef je twijfel aan God (Hij weet alles van je, zelfs je haren op je hoofd zijn geteld) en Hij zal je rust geven. Blijf niet bij je zonden stilstaan, als je een kind van de Here Jezus bent en vergeving vraagt, dan zijn jouw zonden vergeven. Micha 7:19 Hij zal Zich wederom over ons ontfermen, Hij zal onze ongerechtigheden vertreden. Ja, Gij zult al onze zonden werpen in de diepten der zee
Een wondergeloof is tenslotte een menselijke uitvinding. Ik bid je God's vrede toe.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: The Miraculous Power Of God

Berichtdoor hijwel » 08 nov 2003 02:11

bloempie19 schreef:The Miraculous Power Of God

Ik weet niet of jullie hier van gehoord hebben, dus ik zal uitleggen wat het is. Het is het onderwerp van een aantal zendingsavonden die gehouden zijn in Utrecht.
Het was geen evangelisatie, er was een pastor uit Nigeria, een uit de Oekraine en een uit Canada.
Ik ben hier naar toe geweest. Wat ik daar heb gezien was echt een miraculous power!
Een van deze pastors heeft deze avond geleidt. Er werden door hem ook duivelen uitgedreven, mensen in een rolstoel kunnen weer lopen, mensen werden van angsten genezen, er was iemand met een tumor en die is genezen en nog meer van dit soort wonderen.
Ik dacht altijd dat zoiets van de duivel was, dat dit in deze tijd niet meer gebeurde en al helemaal niet in Nederland!
Toch is het blijkbaar wel zo...
En ik weet niet wat er met mezelf gebeurde, maar ik moest God prijzen en zegenen. Het ging gewoon vanzelf! En terwijl steeds meer mensen God prijsden en zegenden, gebeurden er steeds meer wonderen! Nu, twee dagen later, voel ik die power, die wonderbaarlijke kracht nog steeds in me! Ik ga maar door, kan bijna niet stoppen met bijbellezen, blijf het liefst de hele dag met en over God praten!
Maar toch is het iets vreemds voor mij. Hebben jullie hier ervaring mee?

Waar?
Ik zou er best bij willen zijn!
Vooral door je laatse opmerkingen:
"Nu, twee dagen later, voel ik die power, die wonderbaarlijke kracht nog steeds in me! Ik ga maar door, kan bijna niet stoppen met bijbellezen, blijf het liefst de hele dag met en over God praten!"
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 08 nov 2003 11:17

hijwel schreef:
bloempie19 schreef:The Miraculous Power Of God

Ik weet niet of jullie hier van gehoord hebben, dus ik zal uitleggen wat het is. Het is het onderwerp van een aantal zendingsavonden die gehouden zijn in Utrecht.
Het was geen evangelisatie, er was een pastor uit Nigeria, een uit de Oekraine en een uit Canada.
Ik ben hier naar toe geweest. Wat ik daar heb gezien was echt een miraculous power!
Een van deze pastors heeft deze avond geleidt. Er werden door hem ook duivelen uitgedreven, mensen in een rolstoel kunnen weer lopen, mensen werden van angsten genezen, er was iemand met een tumor en die is genezen en nog meer van dit soort wonderen.
Ik dacht altijd dat zoiets van de duivel was, dat dit in deze tijd niet meer gebeurde en al helemaal niet in Nederland!
Toch is het blijkbaar wel zo...
En ik weet niet wat er met mezelf gebeurde, maar ik moest God prijzen en zegenen. Het ging gewoon vanzelf! En terwijl steeds meer mensen God prijsden en zegenden, gebeurden er steeds meer wonderen! Nu, twee dagen later, voel ik die power, die wonderbaarlijke kracht nog steeds in me! Ik ga maar door, kan bijna niet stoppen met bijbellezen, blijf het liefst de hele dag met en over God praten!
Maar toch is het iets vreemds voor mij. Hebben jullie hier ervaring mee?

Waar?
Ik zou er best bij willen zijn!
Vooral door je laatse opmerkingen:
"Nu, twee dagen later, voel ik die power, die wonderbaarlijke kracht nog steeds in me! Ik ga maar door, kan bijna niet stoppen met bijbellezen, blijf het liefst de hele dag met en over God praten!"

Deze zendingsavonden zijn afgelopen.
Maar je hoeft niet perse naar een avond als deze te gaan, om door Gods kracht te leven! Sta open voor Zijn Heilige Geest, dan zal deze je vervullen! Dat hoeft niet op een zendingsavond te zijn, dat kan ook zijn als je in je Bijbel leest of als je in de kerk bent.
Maar ik heb op die avond een paar uur achter elkaar Gods Geest ingeademd, dan is het toch ook logisch dat dat er weer uit moet?!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 08 nov 2003 11:22

Petertje:

Dank je wel voor je reactie. Ik neem het graag aan wat je zegt, maar de enigste manier waarop ik er achter kan komen of ik echt bekeerd ben, is door een antwoord van God.
Ik geloof namelijk wel dat je God kunt prijzen als je onbekeerd bent. De tovenaar in de Bijbel(Biliam heette hij geloof ik), die gebruikte God n.l ook om het volk Israel te zegenen, terwijl Biliam juist tegen God in wilde gaan.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 08 nov 2003 11:25

bloempie19 schreef:Deze zendingsavonden zijn afgelopen.
Maar je hoeft niet perse naar een avond als deze te gaan, om door Gods kracht te leven! Sta open voor Zijn Heilige Geest, dan zal deze je vervullen! Dat hoeft niet op een zendingsavond te zijn, dat kan ook zijn als je in je Bijbel leest of als je in de kerk bent.
Maar ik heb op die avond een paar uur achter elkaar Gods Geest ingeademd, dan is het toch ook logisch dat dat er weer uit moet?!

Je hebt helemaal gelijk!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 10 nov 2003 16:20

bloempie19 schreef:Petertje:

Dank je wel voor je reactie. Ik neem het graag aan wat je zegt, maar de enigste manier waarop ik er achter kan komen of ik echt bekeerd ben, is door een antwoord van God.
Ik geloof namelijk wel dat je God kunt prijzen als je onbekeerd bent. De tovenaar in de Bijbel(Biliam heette hij geloof ik), die gebruikte God n.l ook om het volk Israel te zegenen, terwijl Biliam juist tegen God in wilde gaan.

In het geval van Bileam noem ik het misbruik van Zijn Naam. Iedereen kan dingen zeggen in God's naam. Dat wil nog niet zeggen dat ze uit God zijn.
Toch denk ik echt dat je God echt vanuit je hart kunt prijzen, zoals je schrijft, je een kind van God bent. Zijn geest woont dan in je!

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 10 nov 2003 16:22

Graag gedaan. Heeft ieder mens weleens nodig. :lol: Kun je uitlegeen wat je bedoeld met 'er achter komen of ik echt bekeerd ben, is door een antwoord van God'??

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 11 nov 2003 19:21

Petertje schreef:

Graag gedaan. Heeft ieder mens weleens nodig. :lol: Kun je uitlegeen wat je bedoeld met 'er achter komen of ik echt bekeerd ben, is door een antwoord van God'??

Mensen vertrouwen vaak op wat een ander zegt, of op bepaalde dingen die ze mee hebben gemaakt. Daardoor kunnen mensen zich er in vergissen als ze door een bepaalde gebeurtenis geloven dat ze een kind van God zijn. Of dat anderen hun aanpraten dat God in hun werkt. Maar alleen God kan zeggen of dit werkelijk zo is.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 11 nov 2003 20:47

bloempie19 schreef:[
Mensen vertrouwen vaak op wat een ander zegt, of op bepaalde dingen die ze mee hebben gemaakt. Daardoor kunnen mensen zich er in vergissen als ze door een bepaalde gebeurtenis geloven dat ze een kind van God zijn. Of dat anderen hun aanpraten dat God in hun werkt. Maar alleen God kan zeggen of dit werkelijk zo is.

Dank voor je uitleg. Ik ben het helemaal met je eens dat je je niet wat aan moet laten praten. Daar hoort ook bij dat je je geen twijfel aan moet laten praten. Twijfel zaaien en twijfel aanpraten is een wapen van de tegenstander, niet uit God.
Zelf merk ik ook dat als ik minder tijd voor God neem, Zijn leiding minder ervaar.

Terug naar “Archief”