Ik vind dat bijna vanzelfsprekend. Waarom laat men in NL niet iedereen automatisch donor zijn, tenzij ze aangeven dat ze dat niet willen, dan zouden er veel meer donoren zijn
hoop niet dat dit al is gezegd, heb niet alle 23 pagina's gelezen
Moderator: Moderafo's
hermanmulder schreef:Wat ik wel raar vind, is dat veel oudere mensen niet geregistreerd staan. Hebben zij nooit een formulier oid ontvangen?
Jo'tje schreef:hermanmulder schreef:Wat ik wel raar vind, is dat veel oudere mensen niet geregistreerd staan. Hebben zij nooit een formulier oid ontvangen?
Nu is er veel meer aandacht voor en krijgt iedereen die 18 wordt zo'n ding in de bus geloof ik. Het is op zich logisch dat ze zich meer richten op jongeren, want ouderen hebben meestal wat minder geschikte organen, omdat ze soms al wat meer versleten zijn.
Jo'tje schreef:hermanmulder schreef:Wat ik wel raar vind, is dat veel oudere mensen niet geregistreerd staan. Hebben zij nooit een formulier oid ontvangen?
Nu is er veel meer aandacht voor en krijgt iedereen die 18 wordt zo'n ding in de bus geloof ik. Het is op zich logisch dat ze zich meer richten op jongeren, want ouderen hebben meestal wat minder geschikte organen, omdat ze soms al wat meer versleten zijn.
miss x schreef:Oh ja wat ik net bedacht, het is eigenlijk helemaal niet zo vanzelfsprekend om pas donor te worden na je dood, sommige mensen geven bij leven ook een nier weg aan een ziek familielid.
(voor wie) zouden jullie dat doen als dat nodig was?
rosalie83 schreef:miss x schreef:Oh ja wat ik net bedacht, het is eigenlijk helemaal niet zo vanzelfsprekend om pas donor te worden na je dood, sommige mensen geven bij leven ook een nier weg aan een ziek familielid.
Gesteld dat het medisch gezien mogelijk is zou ik dat doen voor: mijn man, mijn moeder, mijn broer, mijn zus, mijn zwager, mijn schoonmoeder, mijn schoonvader.
Gerdien B. schreef:rosalie83 schreef:miss x schreef:Oh ja wat ik net bedacht, het is eigenlijk helemaal niet zo vanzelfsprekend om pas donor te worden na je dood, sommige mensen geven bij leven ook een nier weg aan een ziek familielid.
Gesteld dat het medisch gezien mogelijk is zou ik dat doen voor: mijn man, mijn moeder, mijn broer, mijn zus, mijn zwager, mijn schoonmoeder, mijn schoonvader.
ik zou het ook voor deze personen doen. Daarbij kotm ook dat je met bloedgroep e.d. zit. De artsen geven vaak ook aan dat van naaste familie het beste is.
miss x schreef:
Ik vind dat bijna vanzelfsprekend. Waarom laat men in NL niet iedereen automatisch donor zijn, tenzij ze aangeven dat ze dat niet willen, dan zouden er veel meer donoren zijn
Flappie schreef:miss x schreef:
Om het even in de juiste volgorde te zetten. Het is de omgekeerde wereld als ik aan moet geven geen donor te willen zijn. Het doneren van organen is een gift, een geschenk, geen automatisme. Dit lichaam is niet van de overheid of van de samenleving, daarmee dus niet voor 'algemeen gebruik'.
Flappie schreef:miss x schreef:
Om het even in de juiste volgorde te zetten. Het is de omgekeerde wereld als ik aan moet geven geen donor te willen zijn. Het doneren van organen is een gift, een geschenk, geen automatisme. Dit lichaam is niet van de overheid of van de samenleving, daarmee dus niet voor 'algemeen gebruik'.
Dit is echt een misverstand!! Ookal is iemand 100, dan is er nog veel wat goed gebruikt kan worden!
L'être extraterrestre schreef:Is ieder dingetje wat gebruikt word niet iets? En tjah, wat is veel.. Al is het maar huid, hoornvlies, dat is toch iets![]()
Overigens blijf ik er bij dat ik donor wil zijn, voor zo ver ik dat kan.
Inderdaad. In het AD is er een hele discussie over, ook over mensen die vanwege geloofsovertuiging niet mogen geven, maar wel mogen ontvang.. Dan denk ik: Waar ben je mee bezig? Dat kan helemaal niet, er is geen God die dat vind!Jo'tje schreef:L'être extraterrestre schreef:Is ieder dingetje wat gebruikt word niet iets? En tjah, wat is veel.. Al is het maar huid, hoornvlies, dat is toch iets![]()
Overigens blijf ik er bij dat ik donor wil zijn, voor zo ver ik dat kan.
Klopt. Ik ben er ook voorstander van dat iedereen automatisch donor wordt en dat het een bewuste keuze zou moeten zijn om je úit te laten schrijven i.p.v. andersom.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten