In het nieuwe testament staan vele voorbeelden van engelen die mensen helpen. Denk maar aan Paulus, Cornelius enzovoorst. De enegelen krijgen allemaal de opdracht van God om de heiligen bij te staan. Maar zoals in de Hebreeën staat horen we alleen maar God te eren en niet de engelen. Dat is ook niet mijn bedoeling. Zelf heb ik de volgende ervaring:
2 van mijn zoontjes van 6 en 8 jaar waren aan het stoeien. Dit keer op de trap, wat wij natuurlijk niet goed vinden. Mijn zoontje van 6 stond halverwege en mijn zoontje van 8 op de 3e tree van boven. Van 8 wilde van boven naar beneden lopen, maar van 6 liet hem er niet door. Zoontje van 8 begon te duwen. Wij zaten in de woonkamer en we hoorden opeens een harde klap. Snel naar de trap en mij zoontje van 6 lag boven op de overloop. Volgens de natuurwetten had hij beneden moeten liggen, want mijn zoontje van 8 is nog niet zo sterk om hem bovenlangs op te tillen en hem vervolgens op de overloop te gooien, er hing ook een wasrek.
Wij hebben met zijn 4en de Heere gedankt dat zij beiden gespaard zijn gebleven èn dat Hij een engel heeft gezonden om in te grijpen. Wij schrijven dit wonder dus toe aan een engel.
Wat zijn jullie ervaringen. Let wel alleen om de Heere groot te maken.