Ervaring met engelen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sjofar
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Ervaring met engelen

Berichtdoor Sjofar » 11 nov 2003 15:51

In het nieuwe testament staan vele voorbeelden van engelen die mensen helpen. Denk maar aan Paulus, Cornelius enzovoorst. De enegelen krijgen allemaal de opdracht van God om de heiligen bij te staan. Maar zoals in de Hebreeën staat horen we alleen maar God te eren en niet de engelen. Dat is ook niet mijn bedoeling. Zelf heb ik de volgende ervaring:

2 van mijn zoontjes van 6 en 8 jaar waren aan het stoeien. Dit keer op de trap, wat wij natuurlijk niet goed vinden. Mijn zoontje van 6 stond halverwege en mijn zoontje van 8 op de 3e tree van boven. Van 8 wilde van boven naar beneden lopen, maar van 6 liet hem er niet door. Zoontje van 8 begon te duwen. Wij zaten in de woonkamer en we hoorden opeens een harde klap. Snel naar de trap en mij zoontje van 6 lag boven op de overloop. Volgens de natuurwetten had hij beneden moeten liggen, want mijn zoontje van 8 is nog niet zo sterk om hem bovenlangs op te tillen en hem vervolgens op de overloop te gooien, er hing ook een wasrek.

Wij hebben met zijn 4en de Heere gedankt dat zij beiden gespaard zijn gebleven èn dat Hij een engel heeft gezonden om in te grijpen. Wij schrijven dit wonder dus toe aan een engel.

Wat zijn jullie ervaringen. Let wel alleen om de Heere groot te maken.
Want hetzij dat wij leven, wij leven den Heere; hetzij dat wij sterven, wij sterven den Heere. Hetzij dan dat wij leven, hetzij dat wij sterven, wij zijn des Heeren. Romeinen 14:8

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 11 nov 2003 15:55

Ik heb wel eens een spijker in een stopcontact gestopt toen ik klein was. Toen hij er in zat, stond er stroom op. Ik heb niets gemerkt.

Verder heb ik wel eens voor engeltje gespeelt door mensen op straat te helpen als ze het moeilijk hebben. En ik ben wel eens door (onbekende) mensen geholpen. Zo kunnen we allemaal een engel zijn in de ogen van onze medemens.

Maar een echte engelervaring heb ik niet.
Laatst gewijzigd door Kaw op 11 nov 2003 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 11 nov 2003 15:56

Ik heb geen ervaringen met Engelen, maar ik vind dit wel een heel wonderlijk verhaal.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 nov 2003 16:11

Een goed boek over Engelen:
Engelen van dr. Moolenaar
Een huisarts ondervroeg al zijn patienten over hun engelenervaringen en het bleken er heel veel te zijn!

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 11 nov 2003 16:13

Lalage schreef:Een goed boek over Engelen:
Engelen van dr. Moolenaar
Een huisarts ondervroeg al zijn patienten over hun engelenervaringen en het bleken er heel veel te zijn!

Er zijn hele t.v.-series aan gewijdt geweest. Touched by an Angel. En de EO heeft ooit een serie gehad over engelervaringen.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 11 nov 2003 16:26

een interresant onderwerp, engelen. er is al veel zin en onzin over geschreven maar dat engelen bestaan is een bijbels gegeven.

ik las eens dat als een mens volhard in de zonde, dat God zijn engel opdracht geeft om die mens te laten gaan. dan haalt God zijn beschermende handen weg. en dan ben je overgeleverd aan de kwade machten, duivelen enz.
ernstig en iets om over na te denken
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 11 nov 2003 16:29

columbus schreef:een interresant onderwerp, engelen. er is al veel zin en onzin over geschreven maar dat engelen bestaan is een bijbels gegeven.

ik las eens dat als een mens volhard in de zonde, dat God zijn engel opdracht geeft om die mens te laten gaan. dan haalt God zijn beschermende handen weg. en dan ben je overgeleverd aan de kwade machten, duivelen enz.
ernstig en iets om over na te denken

Ik kan beamen dat dat zo is. Helaas...

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 11 nov 2003 16:30

Maar worden de Engelen nog steeds echt geopenbaard aan de mens, zoals dat vroeger in de bijbel gebeurde, dat je de Engel echt kon zien, als een blinkend gedaante??

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 11 nov 2003 16:41

volgens mij gebeurt het nog sporadisch dat engelen zich openbaren aan een mens.
God heeft zijn Woord gegeven aan ons, heb ik eens gelezen, en daarom worden wij geacht het kwade te kennen en daar zelf tegen te vechten.
wat niet wegneemt dat er een engel op de achtergrond aanwezig is.
maar niet 'live' waarneembaar
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 11 nov 2003 16:47

heb eens een verhaal gehoord:
dat kwam hierop neer:
een man wilde de dominee doodslaan maar hij heeft het niet kunnen volbrengen omdat er engelen bij waren die deze dominee beschermden.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 11 nov 2003 16:48

heb eens een verhaal gehoord:
dat kwam hierop neer:
een man wilde de dominee doodslaan maar hij heeft het niet kunnen volbrengen omdat er engelen bij waren die deze dominee beschermden.

weet je welke dominee dat was. als ik het goed heb was het een dominee uit het zuiden, maar weet zijn naam niet meer
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 11 nov 2003 16:51

Kaw schreef:Een oud-collega van mij geloofde nergens in.
Totdat zijn dochter klaagde over een man in haar kamer en wel elke nacht. In het begin werd er nogal lacherig over gedaan. Op een gegeven moment begon het hem te irriteren dat ze er de hele tijd over had. Hij vroeg haar of die man er vriendelijk uitzag. Ze zei dat het waar was en op dat antwoord zei die dat ze er dus niet bang voor hoefde te zijn en dat ze er niet meer over mocht praten. Tot op een nacht ze naar beneden komt met het verhaal dat er nu 2 mannen in de kamer staan. 1 van die mannen was opa. Twee uur later kregen ze een telefoontje dat opa was overleden.
Hij vond het nu nogal gortig worden en gaf zijn dochter de tip om de man (want opa was later weer weg) te vragen om weg te gaan. Daarna heeft ze hem nooit meer terug gezien.

Wie was die man?

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 11 nov 2003 17:24

als ik me niet vergis was het ds. Ledeboer
maar zelf heeft ds.Ledeboer het altijd ontkent en is het verhaal een eigen leven gaan leiden.
dus waar of niet waar, wie het weet mag het zeggen

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 11 nov 2003 17:29

zo juist vond ik hetzelfde verhaal als van Ledeboer op een eo site.
maar dan met een zekere bakker als hoofdpersoon.

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 11 nov 2003 17:38

Kaw schreef:Ik heb wel eens een spijker in een stopcontact gestopt toen ik klein was. Toen hij er in zat, stond er stroom op. Ik heb niets gemerkt.
Je staat pas onder stroom als je in beide gaten een spijker doet en contact maakt met de aarde...
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Terug naar “Archief”