Maaikje schreef:Tis best leuk op stage

Heb alleen nog maar gemopper gehoord, maar khoop dat dat nog es veranderd...
Echt vaag, ik zat samen met mn werkbegeleider op een groep, en toen moest zij opeens weg smiddags voor een vergadering, zat ik daar, als 1e jaars studentje op mn 2 stagedag in mn uppie op 9 bewoners

Wow ja, dat heb ik ook meegemaakt. Maar dan m'n 2e stage; verzorgingshuis, 3 afdelingen. Was er op een gegeven moment een vergadering, níemand die iets tegen me zegt, iedereen is vertrokken. Sta je daarmet 3 piepers op zak in je eentje. Wie is er dan verantwoordelijk als er iets gebeurd?
Personeelstekort speelt daar echt wel een rol in, je wordt ingezet als vaste kracht (ze hadden een probleem als ik een terugkomdag op school had) en moet daarnaast ook nog je stageopdrachten doen.
Gelukkig zagen ze dat tegen de tijd van het einde van m'n stage wel in, toen zeiden ze dat ze dat bij de volgende stagaire anders zouden gaan doen, want dat zou nl een 1e-jaars zijn! Gelukkig had ik in m'n eerste jaar een geweldige stage+begeleiding.. Ik werd niet gelijk op het mensen wassen enz. gestort, maar mocht eerst 2 weekjes gewoon meelopen, voeding, huidhouding... en na die 2 weken zag ik er gewoon naar uit dat ik 'echt' aan de slag mocht!
Die houden het nog netjes...collega's lopen meer te mopperen. Er komen nieuwe leidinggevenden, en daar wordt nogal over gemopperd, en er was vandaag inspectie voor een bronzen keurmerk, en daar werd nog al over gemopperd, dat opeens alles schoongemaakt werd, en nagekeken enzo. En verder uiteraard nog meer gemopper, als gaat het alleen maar over de soorten groenten in het restaurant...
Hehe, heb ik ook meegemaakt, gemopper, ze zeiden zelfs; "weet je heeeel zeker dat je in de zorg wil gaan werken, als ík weer moest kiezen.." Wordt je ook beetje gedemotiveerd van. Tuurlijk, gebeuren dingen van; "WHAAAA! waar begiin ik aaan", maar vaak...

:D