Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 apr 2007 20:50

ik moet nu 8 weken stage lopen in een serviceflat...dus 't is eigenlijk tussen thuiszorg en verzorgingshuis in...wel érg leuk...maar je moet als stagiaire opletten of er geen 'misbruik' van je word gemaakt!
ik liep vandaag niet met 1 van m'n vaste begeleiders mee, maar met iemand die er zelf nog maar net een maand werkte...
een collega had me al gezegd dat ik op moest letten dat er geen 'misbruik' van me werd gemaakt...majah we moesten samen een afwas wegwerken die normaal ongeveer 'n uur duurt...en dan doe je het meestal met z'n tweeën, maar we waren net begonnen toen ze 'even' een zorgvrager naar d'r kamer moest brengen...uiteindelijk ben ik bijna 2,5 uur bezig geweest, ik heb haar niet een keer weer gezien, toen ik in de zusterpost aan kwam, zat zij lekker relaxed daaro...ik heb maar even niks gezegd...maar vind dit niet echt lekker gaan ofzow :? ze had gezegd dat ze terug zou komen, waarom doet ze 't dan niet ?
majah :D voor de rest ging t goed :D veel complimentjes gehad van zorgvragers, en dat maakte mn dag helemaal goed :D

Maaike

Berichtdoor Maaike » 24 apr 2007 21:16

Ja, inderdaad! Je bent als stagaire geen voetveeg!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 apr 2007 06:50

ik moet zo ook weer gaan werken heb een dienst van 09.30 tot 18.00 gelukkig heb ik die eigenlijk nooit want heb echt een hekel aan die diensten je val midden in de zorg en waarschijnlijk zijn ze al klaar want we hebben meer dat zat personeel en ontzettend veel BOL stagieres die ook lekker mee werken.
dus ga vandaag een lange dag tegemoet.
laatste 2 dagen als oproepkracht gewerkt in een verpleeghuis waar mijn moeder werkt was ontzettend leuk maar erg zwaar.

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 25 apr 2007 10:32

gisteren mijn 1e werkdag gehad op m'n nieuwe werkplek. Ik werd echt super leuk ontvangen. Spontane collega's, veel gelachen. Ook het werk is heel leuk. De afdeling is wel een stuk groter dan dat ik gewend was, maar dit gaat ook vast wel lukken. Heb het er nu al naar m'n zin. Dus het komt wel goed! :D
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 apr 2007 12:20

Dat is een leuk positief begin kipje!
Ik geniet op moment even van 2 vrije dagen. Al zijn die weer zo vol gepland dat je van vrij bijna niet kan spreken. :roll:
Dat is het nadeel als je zo weinig vrij bent.

Vanavond komen er een aantal collega's langs om mijn eigen huisje te bewonderen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 27 apr 2007 16:57

Vandaag echt een tragisch ongeval gehad op m'n stage :?
Een man wilde zijn scootmobiel parkeren in de hal boven aan de trap...ws heeft hij toen een hart-infarct gekregen en heeft toen ipv de knop voor 'achteruit', de knop voor 'vooruit' ingedrukt...'t gevolg was dat hij vol gas van de trap is gevallen met de scootmobiel...door de val heeft hij ws een hersenbloeding gekregen, zijn dochter heeft dit zien gebeuren, en een huishoudelijk medewerker kwam op het kabaal af, de hh.med. is naar receptie gegaan en heeft nog 112 gebeld, maar toen de ambulance paar minuten later kwam, was de man al overleden...zo vreselijk! de hele meute moest komen; politie, technische recherche, onvoorstelbaar....mensen moesten getuigen, odmat het moord kon wezen, alle medicijn-aftekenlijsten werden nagekeken, etc.
mèn wat n dagje :?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 apr 2007 18:04

Da's heel heftig zeg!! Hopelijk worden de betrokkenen goed opgevangen!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 28 apr 2007 12:24

Ik stond er zelf versteld van hoe iedereen werd opgevangen! Familie was binnen no-time op de hoogte, deze was er ook heel snel, voor personeel , dat er behoefte aan had, kwam iemand van Riagg, het afdelingshoofd vroeg iedereen hoe het ging, etc. écht petje af, hoe goed dat georganiseerd was allemaal!

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 01 mei 2007 07:58

Zo das echt heftig! Maar fijn dat jullie zo goed zijn opgevangen!
Afbeelding

Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 mei 2007 09:59

wow.. dat is wel heftig!
eerste opvang is heel belangrijk, dus erg goed dat ze daar echt werk van hebben gemaakt

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 mei 2007 15:18

Vandaag weer int verzorgingshuis gewerkt.
Afgelopen week waren al twee mensen plotseling overleden.
Afgelopen zondag kreeg ik bericht dat mijn collega van 51 jaar oud plotseling was overleden. Ze werkte fulltime, al 20 jaar ofzo daar.
En vandaag overleed, vijf minuten nadat ik hem had gewassen, een meneer plotseling.

Heel apart dan, zo'n dag, allemaal huilende mensen, verslagen mensen. Vooral om die collega. En dan ook nog die meneer die overleden is erbij.
Het is wel heftig om daar te werken dan. Maarja, we moeten door. Dat is het lastige in de zorg. Een bedrijf leg je even een dag of wat plat, maar hier kan dat niet.

NOg drie dagen daar werken deze week, ben benieuwd
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*~JV~*
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor *~JV~* » 01 mei 2007 19:30

Maaikje schreef:Tis best leuk op stage 8) Heb alleen nog maar gemopper gehoord, maar khoop dat dat nog es veranderd...

Echt vaag, ik zat samen met mn werkbegeleider op een groep, en toen moest zij opeens weg smiddags voor een vergadering, zat ik daar, als 1e jaars studentje op mn 2 stagedag in mn uppie op 9 bewoners :shock:

Wow ja, dat heb ik ook meegemaakt. Maar dan m'n 2e stage; verzorgingshuis, 3 afdelingen. Was er op een gegeven moment een vergadering, níemand die iets tegen me zegt, iedereen is vertrokken. Sta je daarmet 3 piepers op zak in je eentje. Wie is er dan verantwoordelijk als er iets gebeurd?
Personeelstekort speelt daar echt wel een rol in, je wordt ingezet als vaste kracht (ze hadden een probleem als ik een terugkomdag op school had) en moet daarnaast ook nog je stageopdrachten doen.
Gelukkig zagen ze dat tegen de tijd van het einde van m'n stage wel in, toen zeiden ze dat ze dat bij de volgende stagaire anders zouden gaan doen, want dat zou nl een 1e-jaars zijn! Gelukkig had ik in m'n eerste jaar een geweldige stage+begeleiding.. Ik werd niet gelijk op het mensen wassen enz. gestort, maar mocht eerst 2 weekjes gewoon meelopen, voeding, huidhouding... en na die 2 weken zag ik er gewoon naar uit dat ik 'echt' aan de slag mocht!

Die houden het nog netjes...collega's lopen meer te mopperen. Er komen nieuwe leidinggevenden, en daar wordt nogal over gemopperd, en er was vandaag inspectie voor een bronzen keurmerk, en daar werd nog al over gemopperd, dat opeens alles schoongemaakt werd, en nagekeken enzo. En verder uiteraard nog meer gemopper, als gaat het alleen maar over de soorten groenten in het restaurant...

Hehe, heb ik ook meegemaakt, gemopper, ze zeiden zelfs; "weet je heeeel zeker dat je in de zorg wil gaan werken, als ík weer moest kiezen.." Wordt je ook beetje gedemotiveerd van. Tuurlijk, gebeuren dingen van; "WHAAAA! waar begiin ik aaan", maar vaak... :D:D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 mei 2007 07:37

ik moet even mijn boosheid afreageren!!!!! ik werk vanmorgen van 07.00 tot 12.30 in een serviceflat waar wij thuiszorg verlenen
ik kwam hier vanmorgen om 06.30 binnen en er waren niet eens routes gepland!!! en toen kwam het helemaal er loopt niks geen gediplomeerd personeel rond
ik ben dan zelf 3 de jaars vz IGer en dan loopt er nog 1 helpende rond 1 eerste jaars leerling vz de en er lopen 2 buitenlandse mensen van het uitzendbureau rond die de weg niet eens kennen!!!!
Terwijl het een mega flat is van 7 verdiepingen en dan 3 kanten uitgebouwd. Alle medicatie komt op mijn rug neer enz enz!!! heb net even met de receptionist overlegd en ga een teamleidster van een andere locatie bellen! Hier hebben ze er geen meer want die is op nonactief gezet.
maar het ergste vind ik nog dat ik om half 1 een leerling moet achterlaten met een helpende van het uitzendbureau
Maar ik ga echt niet langer blijven want dan krijg ik ruzie met arnold dit is mijn 7de dag al dat ik werk en morgen alleen ben ik vrij en dan ga ik weer 7 dagen werken
ZO even mijn beklag gedaan en nu ga ik actie ondernemen :mrgreen:
(teamleidtser uit bed bellen :lol: )

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 mei 2007 11:17

Ik ben door een politici benaderd en zij wilt graag weten wat er verbeterd moet worden in de zorg.
PB je ideeën maar door en ik zet ze wel in 1 lange mail :wink:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 19 mei 2007 11:20

zet met een dikke, vette uitroep teken boven:
minder mensen achter het bureau, die nog geen verstand hebben van een gezicht wassen van een patiënt, die bepalen wat wij op de werkvloer moeten doen. Wij zijn er niet alleen de dupe van, maar ook de patiënten.

Nog 5 weken stage dan ben ik klaar met mn opleiding :lol:
Gister ben ik aangenomen in het Tergooiziekenhuis in Hilversum :yahoooo:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”