Onbeantwoorde liefde

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Onbeantwoorde liefde

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 18 mei 2007 16:23

Allereerst twijfel ik er aan of de titel niet verkeerd gespeld is..

Stel je het volgende geval voor:
Je vindt iemand erg aardig, je gaat redelijk veel met hem/haar om, en hij/zij blijkt jou meer dan gewoon leuk te vinden. Wat doe je? Negeer je die ander, geef je hem/haar niet al te veel aandacht, ga je gewoon met die ander om maar probeer je toch enige afstand te bewaren of ga je intensief met die ander om?
Laatst gewijzigd door Hippieblijhoofd op 18 mei 2007 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 mei 2007 16:30

Allereerst twijfel ik er aan of de titel niet verkeerd gespeld is..

Stel je het volgende geval voor:
Je vindt iemand erg aardig, je gaat redelijk veel met hem/haar om, en hij/zij blijkt jou meer dan gewoon leuk te vinden. Wat doe je? Negeer je die ander, geef je hem/haar niet al te veel aandacht, ga je gewoon met die ander om maar probeer je toch enige afstand te bewaren of ga je intensief met die ander om?

Spelling is goed :wink:

Eh, verder hangt het er vanaf hoe leuk je die ander zelf vindt :) Ik heb zelf heel erg de neiging om dan enorm veel afstand te houden. Het ligt ook een beetje aan de persoon. Is het al een tijd een goede vriend/vriendin van je bijv..Dat scheelt. Meestal wil je zo iemand als goede vriend of vriendin niet kwijt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2007 16:38

Lou Reed! d:)b

Ik zie alleen de link tussen die tekst en onbeantwoorde liefde niet zo, hoe interpreteer je dat dan?

Zelf heb ik geloof ik nooit zoiets bij de hand gehad, of iig niet heel erg. Je kunt wel iets vermoeden natuurlijk, maar dan ga ik me niet anders gedragen. Ik zal alleen wat meer flirt-achtige opmerkingen achterwege laten en duidelijk laten merken dat ik toch al wel bezet ben (en als dat niet zo zou zijn ervoor zorgen dat je de ander geen reden geeft om te vermoeden dat je significant meer aandacht aan haar geeft dan aan anderen). Om nu gelijk afstand te nemen vind ik een beetje lullig en onnodig.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 mei 2007 16:44

Om nu gelijk afstand te nemen vind ik een beetje lullig en onnodig.

Daarom zeg ik: Het hangt van de persoon af. Is het eoa vage collega die je alleen op zaterdag ziet, bijv. Of is het iemand uit de vriendengroep. In het laatste geval kun je het er ook makkelijk met iemand over hebben, zo van:''Joh, ik vind je best aardig, maar meer ook niet. Even goede vrienden heur..'' :mrgreen:

André

Berichtdoor André » 18 mei 2007 17:10

Misschien moet je ook even nagaan bij jezelf, wat wil ik ermee?

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 18 mei 2007 17:58

Aragorn schreef:Lou Reed! d:)b

Ik zie alleen de link tussen die tekst en onbeantwoorde liefde niet zo, hoe interpreteer je dat dan?

Ik ook niet meer, nu ik er een vertaalmachine bij heb gehad :mrgreen:
Af en toe interpreteer ik iets te snel *haalt 'm weg*
Wel mooi nummer iig :)

@ de rest: ik reageer nog wel een keer op jullie hoor, ben gewoon eerst even benieuwd hoe het gesprek zich ontwikkelt ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2007 18:52

Je bedoelt dat je erachter wilt komen hoe je mijn gedrag moet interpreteren? 8)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 18 mei 2007 18:54

Aragorn schreef:Je bedoelt dat je erachter wilt komen hoe je mijn gedrag moet interpreteren? 8)

oh sweetheart, je hebt me door :shock:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2007 19:08

:clown:

André

Berichtdoor André » 18 mei 2007 20:13

8) Zooo, dat kan nu mooi even 'uitgepraat' worden. :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2007 20:16

*neemt spontaan toch maar afstand* 8)

Maarreh, het is natuurlijk wel weer zielig dat we nu hippie's topic aan het verkloten zijn. :puh:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 18 mei 2007 20:40

Idd, het was serieus bedoeld :frown:
dat jij me zo goed door hebt, verandert daar niets aan :clown:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Re: Onbeantwoorde liefde

Berichtdoor Liarose » 20 mei 2007 18:36

Hippieblijhoofd schreef:Stel je het volgende geval voor:

Mmm, dit kan heel irritant zijn! Het hangt echt helemaal af van de situatie en van hoe jullie zelf zijn hoe je hiermee het beste kunt omgaan! Ik kan geen pasklaar antwoord geven. Geef in elk geval geen hoop, want dat kan echt uitlopen op een drama. Hoewel dat ook weer afhangt van die ander, het hangt van zijn persoonlijkheid af of hij er een drama van maakt natuurlijk 8) Ik denk dat ik gewoon normaal zou proberen te blijven doen en niet al te close worden. Succes! d:)b

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 20 mei 2007 18:45

Smurffie schreef:
Om nu gelijk afstand te nemen vind ik een beetje lullig en onnodig.

Daarom zeg ik: Het hangt van de persoon af. Is het eoa vage collega die je alleen op zaterdag ziet, bijv. Of is het iemand uit de vriendengroep. In het laatste geval kun je het er ook makkelijk met iemand over hebben, zo van:''Joh, ik vind je best aardig, maar meer ook niet. Even goede vrienden heur..'' :mrgreen:

Hm, ik vind dat knap moeilijk, anders, ook al is het wel een vriend. Omdat je diegene toch pijn doet, ofzo.

André schreef:Misschien moet je ook even nagaan bij jezelf, wat wil ik ermee?

Hoe bedoel je dat precies?
rosalie83 schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Stel je het volgende geval voor:

Mmm, dit kan heel irritant zijn! Het hangt echt helemaal af van de situatie en van hoe jullie zelf zijn hoe je hiermee het beste kunt omgaan! Ik kan geen pasklaar antwoord geven. Geef in elk geval geen hoop, want dat kan echt uitlopen op een drama. Hoewel dat ook weer afhangt van die ander, het hangt van zijn persoonlijkheid af of hij er een drama van maakt natuurlijk 8) Ik denk dat ik gewoon normaal zou proberen te blijven doen en niet al te close worden. Succes! d:)b

Ik vind dat 'niet te close' worden moeilijk, omdat ik een goede vriend niet op afstand wil houden, maar ik vind het verschil tussen 'afstand houden' en 'niet te close worden' nogal moeilijk. Ik denk dat ik al verder zit qua close-heid dan vele anderen, maar ik vind het zo rot om ingeperkt te worden - enkel omdat hij dingen anders op zou kunnen vatten.

Overigens is het nooit echt uitgesproken dat hij mij meer dan gewoon leuk vind.. alleen lijkt het er wel sterk op.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 mei 2007 18:50

Hippieblijhoofd schreef:Ik vind dat 'niet te close' worden moeilijk, omdat ik een goede vriend niet op afstand wil houden, maar ik vind het verschil tussen 'afstand houden' en 'niet te close worden' nogal moeilijk. Ik denk dat ik al verder zit qua close-heid dan vele anderen, maar ik vind het zo rot om ingeperkt te worden - enkel omdat hij dingen anders op zou kunnen vatten.

Overigens is het nooit echt uitgesproken dat hij mij meer dan gewoon leuk vind.. alleen lijkt het er wel sterk op.

OK, tsja, in dat geval...? Zou ik maar gewoon blijven doen denk ik! Niet te erg mee zitten hoor!

Afstand houden vind ik echt: niet meer afspreken, beetje kort doen, niet meer zo gezellig hebben met elkaar, etc.
Niet te close doen: niet 'onnodig' knuffelen, niet grappend flirten, etc.

Terug naar “Archief”