Moderator: Moderafo's
Allereerst twijfel ik er aan of de titel niet verkeerd gespeld is..
Stel je het volgende geval voor:
Je vindt iemand erg aardig, je gaat redelijk veel met hem/haar om, en hij/zij blijkt jou meer dan gewoon leuk te vinden. Wat doe je? Negeer je die ander, geef je hem/haar niet al te veel aandacht, ga je gewoon met die ander om maar probeer je toch enige afstand te bewaren of ga je intensief met die ander om?
Om nu gelijk afstand te nemen vind ik een beetje lullig en onnodig.
Aragorn schreef:Lou Reed!![]()
Ik zie alleen de link tussen die tekst en onbeantwoorde liefde niet zo, hoe interpreteer je dat dan?
Hippieblijhoofd schreef:Stel je het volgende geval voor:
Je vindt iemand erg aardig, je gaat redelijk veel met hem/haar om, en hij/zij blijkt jou meer dan gewoon leuk te vinden. Wat doe je? Negeer je die ander, geef je hem/haar niet al te veel aandacht, ga je gewoon met die ander om maar probeer je toch enige afstand te bewaren of ga je intensief met die ander om?
Smurffie schreef:Om nu gelijk afstand te nemen vind ik een beetje lullig en onnodig.
Daarom zeg ik: Het hangt van de persoon af. Is het eoa vage collega die je alleen op zaterdag ziet, bijv. Of is het iemand uit de vriendengroep. In het laatste geval kun je het er ook makkelijk met iemand over hebben, zo van:''Joh, ik vind je best aardig, maar meer ook niet. Even goede vrienden heur..''
André schreef:Misschien moet je ook even nagaan bij jezelf, wat wil ik ermee?
rosalie83 schreef:Hippieblijhoofd schreef:Stel je het volgende geval voor:
Mmm, dit kan heel irritant zijn! Het hangt echt helemaal af van de situatie en van hoe jullie zelf zijn hoe je hiermee het beste kunt omgaan! Ik kan geen pasklaar antwoord geven. Geef in elk geval geen hoop, want dat kan echt uitlopen op een drama. Hoewel dat ook weer afhangt van die ander, het hangt van zijn persoonlijkheid af of hij er een drama van maakt natuurlijkIk denk dat ik gewoon normaal zou proberen te blijven doen en niet al te close worden. Succes!
Hippieblijhoofd schreef:Ik vind dat 'niet te close' worden moeilijk, omdat ik een goede vriend niet op afstand wil houden, maar ik vind het verschil tussen 'afstand houden' en 'niet te close worden' nogal moeilijk. Ik denk dat ik al verder zit qua close-heid dan vele anderen, maar ik vind het zo rot om ingeperkt te worden - enkel omdat hij dingen anders op zou kunnen vatten.
Overigens is het nooit echt uitgesproken dat hij mij meer dan gewoon leuk vind.. alleen lijkt het er wel sterk op.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten