Sterker nog, ik vind het niet getuigen van een Christenvisie.
Onder een Christenvisie versta ik een keus om ergens voor te kunnen kiezen. Het zij hooguit met een lichte ondersteuning van de overheid (CU) om tegen bepaalde dingen nee te kunnen zeggen, die tegen mijn Christen(visie) zijn ingaan. Niet dat de overheid (lees CU) ineens vanuit een Christenvisie mij ineens allemaal verboden of beperkingen oplegt.
Ik zou bijvoorbeeld niet graag gedwongen worden om verplicht te moeten werken op zondag. (btw dit is al redelijk bij de wet (werken op zondag) geregeld, dus daar hoeft de CU niets aan te veranderen) Daarin tegen wil ik wel graag zelf de keuze kunnen maken of ik wel of niet een winkel bezoek op een zondag. Het is een keuze die ik wil maken, niet een die opgelegd word, omdat de CU vind dat het niet strookt met 'hun' Christen-visie.!
Wat het alcohol beleidt van de CU betreft, aangaande jongeren staan ze imho mijn visie veel te ver van de jongeren af met hun beperkende en op willen leggende maatregelen. De jeugd komt er toch wel aan drank als zij dit willen. Kunnen zij dit niet in een supermarkt of horeca gelegenheid verkrijgen dan zijn er nog wel mogelijkheden tot vol drinken in schuren.
Daarbij geldt vaak: hoe meer iets verboden word, des te aantrekkelijker word het.....
Het heeft misschien meer zin om te kijken naar jeud en gezin en hoe er in de opvoeding met bepaalde onderwerpen en normen en waarden word omgegaan, ipv allemaal beperkende maatregelen op te willen leggen.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.