kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 mei 2007 09:45

SimonT, misschien zou je normaal kunnen discussieren? Ik krijg het idee dat je maar lukraak opmerkingen plaatst om reactie uit te lokken.

Wat betreft adoptie en pleegkinderen etc. Dit topic gaat toch over je verantwoordelijkheden wat betreft kinderen? Nou, er zijn zo veel kinderen die hulp nodig hebben. Die verantwoording hebben wij dus om dat ook op ons te nemen.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 15 mei 2007 09:54

rosalie83 schreef:SimonT, misschien zou je normaal kunnen discussieren? Ik krijg het idee dat je maar lukraak opmerkingen plaatst om reactie uit te lokken.

Wat betreft adoptie en pleegkinderen etc. Dit topic gaat toch over je verantwoordelijkheden wat betreft kinderen? Nou, er zijn zo veel kinderen die hulp nodig hebben. Die verantwoording hebben wij dus om dat ook op ons te nemen.

ik probeer misschien enigzins uit te lokken maar niet met het verstand op 0 en de blik op oneindig, maar voornamelijk te leren van de reacties die anderen geven,

Uiteraard moeten we die verantwoordelijkheid op ons nemen maar zoals er terecht werd opgemerkt moeten we niet de adoptie topic hier dunnetjes over gaan doen, ik neem aan dat je het daar mee eens bent?!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 mei 2007 09:59

SimonT schreef:
rosalie83 schreef:SimonT, misschien zou je normaal kunnen discussieren? Ik krijg het idee dat je maar lukraak opmerkingen plaatst om reactie uit te lokken.

ik probeer misschien enigzins uit te lokken maar niet met het verstand op 0 en de blik op oneindig, maar voornamelijk te leren van de reacties die anderen geven,

Nou, het lijkt er soms anders op dat je in het wildeweg dingen loopt te roepen die je zelf niet eens zo vindt.

SimonT schreef:Uiteraard moeten we die verantwoordelijkheid op ons nemen maar zoals er terecht werd opgemerkt moeten we niet de adoptie topic hier dunnetjes over gaan doen, ik neem aan dat je het daar mee eens bent?!

Ik hoef het hier ook niet over adoptie inhoudelijk te hebben, maar ik maak een opmerking over verantwoording die we hebben voor kinderen in ons huwelijk. Want daar gaat dit topic over.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 15 mei 2007 10:08

rosalie83 schreef:
SimonT schreef:

Nou, het lijkt er soms anders op dat je in het wildeweg dingen loopt te roepen die je zelf niet eens zo vindt.

Lijkt misschien idd wel zo, maar ik kan het beste lering trekken als ik de tegenwerpingen op mijn eigen argumenten neer zet, als dan het antwoord komt dat ik zelf ook zou geven heb ik meer het id dat ik op de goede weg zit! Snap je?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 mei 2007 10:12

SimonT schreef:
rosalie83 schreef:
SimonT schreef:

Lijkt misschien idd wel zo, maar ik kan het beste lering trekken als ik de tegenwerpingen op mijn eigen argumenten neer zet, als dan het antwoord komt dat ik zelf ook zou geven heb ik meer het id dat ik op de goede weg zit! Snap je?

Nou, beetje vage redenering. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om daaraan mee te werken. Temeer ook omdat je alleen antwoord geeft op de dingen die jou uitkomen :?

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 15 mei 2007 10:16

rosalie83 schreef:
SimonT schreef:
rosalie83 schreef:
SimonT schreef:

Nou, beetje vage redenering. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om daaraan mee te werken. Temeer ook omdat je alleen antwoord geeft op de dingen die jou uitkomen :?

Pardon? :?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 mei 2007 10:17

Dat is wat ik merk, dat je niet overal antwoord op geeft.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 15 mei 2007 10:20

excuus dan daarvoor want dat is zeer zeker niet bewust!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 mei 2007 11:41

SimonT schreef:

ik probeer misschien enigzins uit te lokken maar niet met het verstand op 0 en de blik op oneindig, maar voornamelijk te leren van de reacties die anderen geven

Je zou ook even het topic door kunnen lezen, want deze kwestie is al uitgebreid aan de orde geweest en ik heb niet veel zin om dat for your convenience te gaan zitten herhalen.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 15 mei 2007 11:44

hmm ja uiteraard ook een optie :oops:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 mei 2007 07:58

"Kinderen huwelijk verantwoordelijkheid" heeft ook alles te maken met hoe je in staat bent je kinderen groot te brengen. Op het gebied van behuizing, omgeving, geld, geloof, etc.!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 30 mei 2007 08:08

rosalie83 schreef:"Kinderen huwelijk verantwoordelijkheid" heeft ook alles te maken met hoe je in staat bent je kinderen groot te brengen. Op het gebied van behuizing, omgeving, geld, geloof, etc.!

Je moet inderdaad goed overwegen wat verantwoord is, maar zaken als aards slijk zouden daarbij geen rol hoeven te spelen.

God zorgt en zal blijven zorgen voor een ieder die op Hem zijn geloof bouwt. Zo is dat ook met het krijgen van kinderen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 mei 2007 09:02

tante-tortel schreef:
rosalie83 schreef:"Kinderen huwelijk verantwoordelijkheid" heeft ook alles te maken met hoe je in staat bent je kinderen groot te brengen. Op het gebied van behuizing, omgeving, geld, geloof, etc.!

Je moet inderdaad goed overwegen wat verantwoord is, maar zaken als aards slijk zouden daarbij geen rol hoeven te spelen.

Wat is aards slijk?

tante-tortel schreef:God zorgt en zal blijven zorgen voor een ieder die op Hem zijn geloof bouwt. Zo is dat ook met het krijgen van kinderen.

Dat ben ik met je eens. Maar als je weet met je verstand (wat God je heeft gegeven) dat nog een kindje erbij als je er al een paar hebt (ik noem maar wat) niet verantwoord is (doordat je als ouders het psychisch niet meer aan kunt, of doordat je als vrouw het lichamelijk niet meer aankunt, of daardoor je huis gewoon niet groter is en je geen geld hebt voor een grotere woning, of als één of meer van je kinderen gehandicapt is en dat heel veel tijd kost, etc etc etc) dan kan het goed zijn te stoppen. Zeker als je dit biddend voorlegd aan God en het besluit niet 'zo maar' neemt, dan zal daar zeker een zegen op rusten!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 30 mei 2007 09:34

tante-tortel schreef:Je moet inderdaad goed overwegen wat verantwoord is, maar zaken als aards slijk zouden daarbij geen rol hoeven te spelen.

Het is onverantwoord om maar lukraak kinderen te krijgen zonder rekening te houden met de dikte van je portemonnaie.

God zorgt en zal blijven zorgen voor een ieder die op Hem zijn geloof bouwt. Zo is dat ook met het krijgen van kinderen.

Zeker, maar God verlangt niet van mensen dat zij zoveel mogelijk kinderen krijgen. Hij heeft ons de verantwoording gegeven om hier goed mee om te gaan.

Hoe mensen met een modaal salaris een gezin van 4 kinderen kunnen onderhouden is mij een raadsel.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 mei 2007 13:33

tante-tortel schreef:Je moet inderdaad goed overwegen wat verantwoord is, maar zaken als aards slijk zouden daarbij geen rol hoeven te spelen.

Dit doet me denken aan een tante van mijn man. Zij heeft nu - ik ben de tel kwijt - 13 kinderen ofzo. In elk geval is ze weer zwanger. Haar jongste is jonger dan haar kleinkind... ze is dus ook al oma! Dit gezin woont in een klein huisje, overal staan stapelbedden, veel meer staat er niet in het huis, de moeder heeft haar hele getrouwde leven niets anders gedaan dan zwanger zijn, borstvoeding geven, huishouden, kinderen verzorgen, etc. De vader werkt alleen maar. Die is echt alleen zondag thuis. De rest van de week is hij om 5 uur 's ochtends weg en om 10 uur 's avonds thuis. Heeft hij net genoeg tijd om kindjes te maken :roll:

Ik heb altijd zoveel medelijden en tegelijk bewondering voor die vrouw. Bewondering, omdat ze het allemaal maar voor elkaar bokst, zo zonder man (want die is er alleen op zondag), en ze heeft echt allemaal lieve, sociale kids. Heel bijzonder. Medelijden, omdat ze een soort broed- en voedmachine is. Ze ziet er altijd moe uit. Lacht zelden. Ik vraag me echt af, wat haar toekomstdromen waren, wat haar talenten zijn... wat is er geworden van die mooie jonge vrouw die nu alleen nog op oude familiefoto's te zien is?

Als partners heb je ook nog de verantwoordelijkheid voor elkaar. Niet alleen voor je kinderen. In dit voorbeeld vind ik echt, dat de man zijn verantwoordelijkheid niet heeft genomen...

Terug naar “Archief”