Moderator: Moderafo's
ndonselaar schreef:We mogen best spreken over een groeien en opwassen in het geloof. Dat is bijbels. Zo schreef Petrus 'wast dan op in de kennis van onzen Heere Jezus Christus'.
Het is echter onbijbels om te leren 'wast dan op tot de kennis van onzen Heere Jezus Christus'.
Als we van groeien en opwassen spreken kan dat alleen een groeien in de geloofskennis zijn.
Groeten,
Solus schreef:Er zijn standen: in het begin van het genadeleven is Christus nog een verborgen persoon, er is een verdere ontdekking van eigen verdorvenheid (terugleiding naar het paradijs), er is een ontsluiting in het Evangelie, vervolgens als een zondaar het recht Gods gaat toevallen een openbaring van de Middelaar (kerstfeest in de ziel), en een nadere weldaad is de toepassing van Zijn lijden en sterven aan het hart, in de verzekering van je aandeel aan Christus en de vrijspraak des Vaders.
Equilibrist schreef:Ja, ik heb hier ook vaker van gehoord. Jammergenoeg ben ik nog niemand tegengekomen die dit alles bijbels kan onderbouwen. Toen ik het voor de eerste keer hoorde deed het gnostisch aan. Nu vind ik het vooral vaag, als je het mij vraagt.
Solus schreef:ndonselaar schreef:We mogen best spreken over een groeien en opwassen in het geloof. Dat is bijbels. Zo schreef Petrus 'wast dan op in de kennis van onzen Heere Jezus Christus'.
Het is echter onbijbels om te leren 'wast dan op tot de kennis van onzen Heere Jezus Christus'.
Als we van groeien en opwassen spreken kan dat alleen een groeien in de geloofskennis zijn.
Groeten,
Er zijn standen: in het begin van het genadeleven is Christus nog een verborgen persoon, er is een verdere ontdekking van eigen verdorvenheid (terugleiding naar het paradijs), er is een ontsluiting in het Evangelie, vervolgens als een zondaar het recht Gods gaat toevallen een openbaring van de Middelaar (kerstfeest in de ziel), en een nadere weldaad is de toepassing van Zijn lijden en sterven aan het hart, in de verzekering van je aandeel aan Christus en de vrijspraak des Vaders.
Solus schreef:Er zijn standen: in het begin van het genadeleven is Christus nog een verborgen persoon, er is een verdere ontdekking van eigen verdorvenheid (terugleiding naar het paradijs), er is een ontsluiting in het Evangelie, vervolgens als een zondaar het recht Gods gaat toevallen een openbaring van de Middelaar (kerstfeest in de ziel), en een nadere weldaad is de toepassing van Zijn lijden en sterven aan het hart, in de verzekering van je aandeel aan Christus en de vrijspraak des Vaders.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten